-
GAMEPOD.hu
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
GalaHU
őstag
válasz bulikavagyok #40186 üzenetére
Bakker, sajnálom....
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
+1 wolf033-nak!
Ez jelenleg tényleg az arany középút, egy előremutatóbb tecnhnikával, széles jövőbeli fejlesztési lehetőséggel. Ha meg mégsem jön be maga a kormányosdi, akkor nagyon élénk használtpiaccal.
Nem akkora az árkülönbség a Logitech-ekhez képest, hogy megérje a régi (sok seből vérző) technikát választani. Anélkül hogy bárki zsebébe kotorásznék, de ha már sikerült összeszedni 80k-90k-t egy eszközre, akkor talán nem olyan megterhelő 30-40k-t mellétenni, és a jobbat választani. Nyilván ha a G29-re 2 év alatt spórolja össze az ember, akkor nem életszerű egy újabb évet várni, de bíom benne hogy ez csak keveseknél valós szituáció...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz anytime #40239 üzenetére
Talán a legköltséghatékonyabb az Apróról egy használt Logitech G920 vagy egy Thrustmaster TMX. Utóbbi most 45k-ért is van fenn, a Logi használtan is drágább.
Aztán ha elkapja a gépszíj, minimális bukóval te is el tudod adni és kezdődhet a fejlesztgetés!
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
-
GalaHU
őstag
válasz fatal` #40312 üzenetére
Alap pedállal, WRC kormánnyal 650 Euro. Ez cca 230k manapság. Ha elég a HUB, egy 50 Euro-st még lehet spórolni. A csoda True Force se 100k, a minap linkeltek egy erősen túlzó, de mégiscsak 150k-s árcimkét.
Azért +80k (220 Euro) nem a világ, pontosabban a Világ nagyobbik felén nem tétel.
Szerintem ma éjjel nem alszanak jól Logiéknál a kontroller osztály munkatársai.
Gyorsan beesik ez a csoda TF 250 Euro alá, azt hiszem.[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz fatal` #40315 üzenetére
Én most nagyon lelkes vagyok, ez lehet a DD forradalom küszöbe! Tényleg elérhetővé válik a tömegeknek a DD, bakker a korábbihoz képest harmad áron.
Ha nem lesz vele minőségi probléma ( azért a Fanabasekkel nem szokott gyakran) akkor viszik majd mint a cukrot!
Nem hittem volna hogy ezt meglépik...
Ráadásul a TM-nek is össze kell kapnia magát!
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Nem hülyék a Fanánál, ki van ez matekozva.
A Fanalab-on keresztül pontosan tudják, hogy a felhasználók melyik játékot, milyen (FFB) beállítással játszanak. Az egyáltalán nem reprezentatív, ismeretségi körben végzett kutatásom szerint is a többség 25-40 közötti értéken tolja, amit ha egy az egyben vehetünk százalékos értéknek, akkor pont lefedi az 5Nm-t... A mohók meg vehetnek hozzá nagyobb tápot...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Ez sajnos eddig is így volt, nem a Fanán múlik. DD-k közül egyedül a Podium kivitel tudta a PS-t, de annak már mindegy volt hogy milyen perecet tettél rá. Persze csak base-t venni nem lehetett eddig sem, de ha már megvolt, rápattintottál egy XO HUB-ot és ment mind a három platform. Egyébként ugyanezt tudta a mostanában kivezetett CSL Elite PS-verza is, szíjjasan...
Én arra számítok a Gran Turismo érkezésekor jön majd egy PS verzió ebből a light-os DD-ből, valami fancy kormánnyal, de 2022 előtt senki se várja...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Összedobtam gyorsan a konfigurációt a Ps4Pro-val, íme:
Még a sebességjelzô is működik! Nem véletlenül írtam már többször, hogy ez az ultimate megoldás, hogy mindhárom platformot lefedd. Nekem a Podium gyári kormánya összesen nem volt egy órát használva, csak becsben tartott szobadísz.
Ugyanezt tudja PS5-el is, de azt macerásabb lett volna átszerelni.
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
De az új DD-vel és Zsozsa piacradobott Hub-jával új dimenziók nyílhatnak meg!
Továbbra is tökre örülök a cuccnak, nyilván meg kell várni az első teszteket, de ilyen közel még sohasem állt ez a technika hogy széles körben elterjedjen.
Biztos lesz egy-két fanyalgó szkanderbajnok, meg egyébként is nehéz lesz bevallani egyeseknek hogy a harmadáron mért kistesó majdnem hozza azt amit eddig csak az eltartott kisujjú Fanatec-gourmek kiváltsága volt, de a fejlődés már csak ilyen.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Fogd meg a söröm...
Azért a Lajta szebbik oldalán már 4-5 generációval ezelőtt sem volt ismeretlen a Fanatec, csak még nem voltak az a prémiumgyártók, akiket ma ismerünk.Ez nagyjából onnan datálható amikor összebatyuztak a Porsche-vel, és kijöttek az első licensz alapján készülő kormányok. Azok minden tekintetben odavertek az aktuális Logi és TM termékeknek.
(ha érdekel még pár kormány, szóljatok és már mászom is a padlásra )
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
A Speedster 3 - GT4 kombó egész jó, itt már lehet érzékenységet állítani, FFB nincs csak rezgés, de 2006-ban, pláne konzolon nemigen volt sokkal jobb. A Logi akkori kisméretű kormányaival és a TM gumis cuccaival mérve természetesen, meg ugye az FFB is gyerekcipőben járt.
A Speedster 2 azért jóval ekébb...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz Emunem #40460 üzenetére
A G29 lötyögését nemhogy egy “nem profi”, de még a családtagjai is érzik, olyan rohadt hangosan darál.
Ha megerősítést vársz, mert ezt akarod megvenni, akkor inkább ne tedd. A kormány minden tekintetben rosszabb, elavultabb mint a TM szíjas megoldásai, kevesen fogják ajánlani, komplett generációval van lemaradva, sőt, ha Fana új budget DD-jét is idevesszük akkor kettővel.
De ha csak erre van keret, akkor olcsón a kontroller vagy billentyűzet helyett ez is jobb. De legyen világos hogy 2ütemű Wartburgot hasonlítunk egy Hibridhez...Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz Danecay #40513 üzenetére
Amiről írsz, azt a jelenséget “Boldog Tudatlanság” néven szoktuk emlegetni haveri körben, nem csak a kormányokra, de számos műszaki cikkre igaz. Sőt rettenetesen bölcselkedve még a Élet egészére is kiterjeszthetném, de nem akarok Müller Pétert játszani...
Úgy gondolom, a fórumozás a szórakozáson kívül arra “való” hogy mások eddig megszerzett tudásából, tapasztalatából ízelítőt kapjunk, azokat mérlegelve lehetőség szerint elkerüljük a zsákutcákat, lerövidítsük azokat a varga-betűket amit mások már végigcsináltak.
Természetesen rengeteg, akár szöges ellentétben álló véleménnyel is lehet találkozni, hiszen eltérőek az igényeink és sok esetben a lehetőségeink is, ezért kevés általános igazság szűrhető le a hozzászólásokból. Ha az érdeklődő érezhető prekoncepcióval érkezik arra is talál megerősítést, de ha teljesen nyitott akkor meg zavaróan sok az opció!
Már régóta játszom a gondolattal, hogy kéne csinálni egy kormányválasztós folyamatábrát (pár skiccet készítettem is) de mindig félbehagyom, mert nekem se lapul a zsebemben a Bölcsek köve, és csak feszültséget szítana. Biz’ Isten ha lenne helyem akkor csinálnék egy “bemutató termet” a kérdéses kormányokból —mert mindegyik megvan a gyűjteményemben -(DFPro-tól a G29/T300-ig a teljes skála) de hely nélkül a padlásról le-föl hurcibálni azért nincs kedvem.
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz jozsi252 #40563 üzenetére
Az elsőt felejtsd el, nekem volt (190/98 vagyok) és szenvedés, úgy nyomta a combom mint az állat, a válla meg alacsony.
A második meg... Isten ments hogy rontsam Pali üzletét, de szerintem tök felesleges. Azért nézz be a boltba, mert rengeteg ülésük van. De jó lehet egy merevtámlás is egy deréktámasszal, meg egy konzollal, amivel tudsz magasságot meg egy kis dőlést is adni.
Én is nála vettem a Sparco-mat, érdemes a legnagyobbra rámenni, mert az kényelmesebb, ráadásul ha van beragadt készleten, akkor olcsóbban is odaadja, mert nincs piaca a “bálnáknak” Ha téged meg nem fog szorosan a cockpitben, az meg nem számít.
De a legkézenfekvőbb egy jó állapotú, állítható bontós ülés.
Az enyém ilyen:
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz barabasb #40632 üzenetére
A valódi (verseny)autóban amikor lenyomod a fékpedált, akkor egy hidraulikus rendszert működtetsz ami a (fék)folyadék összenyomhatatlanságán alapul. Ahogy folyamatosan nyomod lefelé a fék pedált elérkezik az a pont amikor a fékpofák összezáródásuk közben hozzáérnek a féktárcsához (a dobfékes rendszereket most hanyagoljuk) és kialakul a fékezés. A fékezés erejét és ezáltal a lassulás mértékét úgy szabályozod, hogy erősebben szorítod össze a fékpofákat, amit úgy érsz el, hogy nagyobb erővel taposod a fékpedált. Mivel a fékfolyadék összenyomhatatlan, a fékpofák és a féktárcsa közötti surlódásból adódó kopás egy-egy fékezésre vetítve elhanyagolható a nagyobb fékerő nem jár a fékpedál nagyobb útjával, mert nincs hova tovább mennie. Ellenben nagyob és nagyobb pedálerőt követel azonos pedálállás mellett.
A Load-cell-es pedálrendszerek ezt a helyzetet próbálják modellezni, a kialakuló fékhatás a pedál lenyomásának erejétől és nem a pedál útjától függ (az első néhány centin természetesen van mozgás a finomabb adagolhatóság érdekében)
A régi pedálok viszont pusztán csak egy potmétert tartalmaznak, amiben annak a szögelfordulásának mértékéhez lehet a játékban megjelenő pedálerőt társítani. Tömören egyáltalán nem számít milyen erővel nyomod, a lényeg az hogy mekkora a pedálút.
A játékos a két rendszer között nyilván érzi hogy melyik áll közelebb a valósághoz, és ami a legfontosabb, a Load-Cell rendszer sokkal finomabban adagolható, hiszen nem kell a pedálutat csökkenetni ahoz, hogy a megjelenített fékerő kevesebb legyen, csupán elég a lenyomási erőből visszavenni. Például Tail-Brake technikánál nélkülözhetetlen...
Összességében valósághűbb és finomabban adagolható, ergo ha belejösz gyorsabb leszel vele.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Azt hiszem ha ez megadatna, akkor már elégedett lehetnék az élettel
https://youtu.be/Zo19ceom1zQ
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz Tibiajax #40868 üzenetére
Bár a fórumon általánosságban kedveljük a Thrustmastert, de 200k fölött nem szoktuk jó szívvel ajánlani. Lehet, hogy tévesen, de én is úgy gondolom, hogy ahol akad 250-300k egy kormányra, akkor már nem okozhat akkora gondot mellétenni még egy kicsit és Fana vonalon elindulni.
Indulásnak viszont a TX-T300 párosnál nincs jobb...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Nekem is volt már minden, de úgy gondolom szimezéshez a 21:9-es monitor passzol a legjobban.
Nekem is van 55-ös Oled a dolgozóban, nyüstöltem is PC-n, de úgy gondolom a 16:9-es monitorok esetén “elpazarolod” a kép felső és alsó sávját, mert ott lényeges infó nincs. Fent csak az eleve letakart csík, alul meg a műszerfal vagy pedálok, ha nagy FOV-al mész. De a szerencsétlen videókártyád azért vadul számolja a “semmit”.A másodpercenként kiszámolt kockákat tekintve a 4K 60fps-el szemben a 3840x1440 100fps is meglehet, ami azért sokkal jobb sebességérzetet ad. Nyilván egy LG C9-CX tud 120 fps-is, de 4k Ultrán nincs az gép ami kihajtaná. Én 3080-al is az Asus ROG PG348Q-nál maradok, pedig az jóval öregebb.
Megfordult nálam az LG G9 is, de az olyan széles volt, hogy nem tudtam megszokni.
Most egy 35”-os ,1ms válaszidős, HDR-képes, g-sync moncsit várok, ami nem aranyárú
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz iceman007 #40892 üzenetére
A FOV-ra most vertikálisan gondoltam...
Az arányokat úgy képzeld el, hogy szélességben passzolva ráteszel egy 21:9-et a 16:9-re. Szimezéskor a monitor középső sávjában van a lényeges infó (kvázi a szélvédő) alatta-felette számomra semmi lènyeges nincs, de a rendszeredet terheled ezeknek a lényegtelen részeknek a megjelenítésével.Otthon pont ki tudom fordítani 90 fokkal az 55-ös LG C9-emet a cockpit felé, de magára a vázra már csak a 21:9-es monitorom tudom fölrakni, mivel a TV-nek túl nagy a súlya, ahhoz sokkal bikább cockpit kéne, ráadásul fixen el se férne. Ha egyszerre kinyitom a kettőt akkor jól látszik, hogy szélességben a látómezőmek kb ugyanúgy kitöltik. Nekem ez jobban bejön, mert különösebb tesztelgetés nélkül ráküldhetem Ultrán az összes játékot, és vajsima g-sync-el fixen tartja a 100 környéki fps-t.
4k-ban ez inkább 80-90, de sokkal hullámzóbb.Elfogadom, hogy ez nem jöhet be mindenkinek, de nekem bevàlt:
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Mindenki dícséri, szerény pályaautós tapasztalatom alapján is elég valósághű.
Más kérdés, hogy a GT3-as kocsik eleve agyon vannak biztosítva a valódi bajnokságban is, mert leginkább a tehetős műkedvelők kategóriája (nagyon sarkítva és tisztelet a kivételnek), és nem szeretnék ha a tisztelt fizetős ügyfelek ön és közveszélyesek lennének, és ne lenne sikerélményük... Eleve úgy vannak tervezve, hogy az ABS és TCS on...
Picit nekem is sínautó volt az AC után (azzal a mai napig jobban szeretk menni) de igazán gyorsnak ebben is nehéz lenni.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
-
GalaHU
őstag
válasz Patrick76496 #40974 üzenetére
Tegyük kicsit tisztában a dolgokat:
A fogaskerekes mechanika az mindig hangosabb. Ezen belül az egyenes fogazású (DFGT) méghangosabb, a ferdefogazású (G27) az kevésbé, de még mindig jóval hangosabb mint egy (hibrid) szíjhajtás (TMX-től felfelé).
Ezeket a hangokat mindig hallani fogod, akár be van kapcsolva az FFB, akár nincs. Ezekre az "alaphangokra" jön rá az FFB hangja. Ez szintén hangosabb a kormányon belül, ha fogaskerekesről van szó, mert rázza a fogközöket is (eltérő módon) de egy szíjasnál már jóval csendesebb ez is.
Erre jön még a kormány felfogatásából adódó "hangorkán", ami adódik abból hogy az FFB a kormány házán keresztül rázza az asztalt/cockipet. Ezen te is tudsz csendesíteni egy stabil felfogatással, rázkódó dolgok elpakolásával, de remek eredményt lehet elérni egy vastag szőnyeggel, vagy a mosógépek alá tervezett rezgéscsillapító gumimorzsalék-lap használatával...
Ezzel a 3 paraméterrel számolj az éjszakai játéknál!
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz Tibiajax #40979 üzenetére
Amit leírtam, az a különböző rendszerek működési elvéből adódó fizikai korlátokból következő tények.
Mindenkinek a saját érzékenysége és személyes vagy családi preferenciái alapján kell eldöntenie, hogy ezekből mit vesz figyelembe, miből mennyit tud elviselni. Ahogy előttem is írták, minden helyzet más és más, ad absurdum egy sz@rul felfogatott, nyöszörgős asztallapon használt, csumára feltekert FFB-jű TMX összeségében (!) akár hangosabb is lehet, mint egy precízen beállított, és zajcsillapító szőnyegen használt, lazára hagyott G27.
Hidd el, nem csak szar kormányok fordultak meg a kezem között, mert gyűjtöm őket, kizárólag újszerűeket veszek (némelyik még gyári fóliás) de mindegyiket kipróbálom, ugyanott felfogatva (pár órás teszthez elég az íróasztal, nem szenvedek a cockpit-re való le-föl szerelgetéssel) és elég markáns a különbség...
Ez egy régebbi kép, csak ez volt a telómon, de baloldalon ott csücsül a teljes Logitech G széria...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz ForRedGlory #40990 üzenetére
A DD1 a cockpitemen van, majd ha érdemei elismerése mellett nyugdíjazom akkor csatlakozik a haverokhoz!
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Miért kéne kettő kormány? Veszel egy universal/xbox hubot azon bőven van annyi gomb és tekerentyű hogy elég legyen pályaautózni, rally-ra meg bőven sok. Erre pattintasz bármilyen autós/tunningboltban kapható perecet, aztán jóidő.
Nekem simán bevált, kényelmesen elvagyok vele a Dirt Rally-Assetto-RaceRoom bermuda-háromszögben..,Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Bocs, én a Fanatec ecosystemhez értettem, mintha arról folyt volna a szó. A fél szimes világ Fana lázban ég, én is rögtön arra gondoltam.
Thrustmaster vonalon esetleg inspirálhat egy régebbi átalakításom:
http://crazyman.hu/index.php/leiras/kormany-cockpit/1022-thrustmaster-tx-momo-mod.html
FunFact: azóta is ugyanazt a MOMO perecet nyúzom.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Értem, akkor viszont mégiscsak működhet amit írtam. Már feltéve ha a rally-kormány a "kereksége" miatt kell, a GT meg a gomberdő miatt.
Ha a HUB-ra teszed az original versenykormányt, akkor nyugodtan lehet körbe-körbe tekergetni rally-zás közben egy szerpentinen, de ugyanezt a kormánykereket (átszerelés nélkül) GT módban úgyis csak 9:15 fix állásban használja általában az ember. De gombok, tekerők rajta vannak a HUB-on, sokféleképpen be tudod állítani. Így egy kormányszettel lefedsz mindent.Persze ha látvány is fontos, vagy szimplán ragaszkodsz az autentikus megjelenéshez, netán pont a cserélgetés feelingje a lényeg akkor ez neked nem opció.
Nekem a Podium DD-hez kapott kék GT kormány a megvétel óta nem volt 2 órát használva, nem csere-berélem. Funkcióban alig több, ellenben a kisebb átmérője számomra már zavaró...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
Új hozzászólás Aktív témák
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Toyota topik
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Fali konzol lapos tévékhez
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen