Új hozzászólás Aktív témák
-
Basmacskin
aktív tag
Én személyesen is ismerem.
Nem szokása hazudni. ;)--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
nincs ez elszúrva...
Másik kérdés: létezik -e PCI-s Voodoo3 3500?--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
nem mindegyik játékkal lehet megoldani, csak azokkal, amelyek ezt támogatják. Pl Tomb Raider. Ha bekapcsol a Voodoo1, akkor a pörgő 3dfx logó jelzi, hogy minden ok. Illesztőprogram se kell hozzá.
--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
válasz Symple The Best #356 üzenetére
lehet hogy a te dd-d nem támogatja a voodoot.
És a voodoo1 csak igazi dosból tudja a 3dfx-es játékokat gyorsítani.--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
nos. A voodoo1 teljesítményéről csak annyit, hogy egy 50 mhz-s chip, 1xes textúrázási képességekkel és edo ramokkal ;)
szal a voodoo2 lényegébe szőröstül, bőröstül nyolcfelé harapja.--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
khm khm khm barátom.
A Voodoo1 kérlekszépen chipenként 2 mbyte memóriát tartalmazott. A Voodoo2 chipsenként 4-et.
A Voodoo2-n 90 Mhz-s -ek voltak a chipek, ez majdnem duplája.
A memória chipenként szintén duplája, és mivel chipből is 2x annyi van, nem is beszélve arról, hogy a chip is megközelítőleg 2x akkora sebességen fut, mint már említettem...
Továbbá a memória is kétszer annyit visz helyből, számolj!
....szőröstül, bőröstül!--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
de bizony 50 mhz az, hogy most te emelt órajelüt fogtál ki az egy dolog.
--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
Ajánlom nézegetni a 3dfxzone.it -t. Olyan dolgok vannak félig készen ott, mint:
-voodoo2 radeon fix
-voodoo2 xp d3d
-voodoo2 kül. sli kártyák javítása xp alá
-stb stb finomságok ;)--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
de nem ám, alliance AT3D típusú chip volt.
Nagyon szánalmas egy chip, már 800x600-ban mosódott a kép...--- Geri vagyok ---
-
-
Basmacskin
aktív tag
szóba került a Voodoo benchmarkolása.
Ugye volt olyan hogy Voodoo1, ennek télleg a Glide volt az API-ja, nem is volt Direct3D, mikor elkészült. Tény, remális teljesatménye Glide alatt mérhető.
Azután jött a Voodoo2, szintén Glide.
De ekkor megváltozott minden.
Már rég kint volt használható Direct3D API. Meg persze OpenGL. És itt jön a bibi, hogy a játékkészítők főleg a Direct3D-t részesítették előnyben. Az nVidia szintén a Direct3D-re és OpenGL-re gyúrt.
A Voodoo3 gyorsítók Glide alatt történő mérése azért nem ad reális képet, mert hardverközeli API. A Direct3D nem hardverközeli API, mert a Direct3D nVidia kártyák esetében nagyon tépett akkoriba, Voodoo3-on pedig csak vánszorgott (na jó, nem szépítem, tépett, de nem úgy, ahogy a 3dfx elképzelte).
Szóval a Glide mérés akkor lett volna reális, hogyha az nvidiának is lett volna egy saját hardverközeli apija, amivel mérni lehetett volna, és a glide és az nv-api egymást taszigálhatta volna.
De mivel a d3d nem hardverközeli api, így eleve ''sokkal'' lassabban száguld.
Tehát ebből mi a tanulság? Nem illik egy hardverközeli apit egy nem annyira hardverközeli apival összehasonlítani (pl V3 + glide vs TnT2 + d3d), kivéve ha az adott hardverközeli API volt a legjobban járható alternatíva, mert a fent említett nem teljesen hardverközeli api (D3D) akkoriban még nem létezett (Voodoo1/2)
Szóval a Voodoo3 mérésekor bizony a Direct3D teszt ad reális képet, bár ez nem változtat azon, hogy Glidebe jobban tép.
[Szerkesztve]--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
összevetve:
a 32 bites színmélységet felismerték, Voodoo3-re minek kellett volna 32 bit, Voodoo4 már támogatta.
a Vsa 100 chipek esetében pedig már szintén nem a gLide volt a fő api, szinte csak egy wrapper szerű dologgá alacsonyodott le, mert rágyúrtak a d3d-ra.
Viszont a Voodoo5-ön nem volt tnl chip. Ez se volt nagy tragédia, mert egyrészt senki nem tudta, hogy eszik e vagy isszák, nem is volt rá program, lényegébe fölösleges volt.
Az egyetlen dolog ami a 3dfx halálához vezetett a Voodoo4/5 iszonyatos késése, és a drasztikusan magas ára volt, gyakorlatilag felélték az eddigi teljes jövedelmüket, nem csoda, hogy belebuktak.
És mikor a végét járták már, csak a legvégén, akkor döbbetnek rá, hogy mi lenne ha azt a szegény voodoo5 5500at 18kért adnánk, vahj milenne, de már késő volt.
Haverom kikérte az árlistát. V5-5500-at akart venni. 18k volt. Két hét múlva mentünk vissza a kártyáért, ahol az eladó közölte, hogy nincs PCI-s kártya nem is lesz egyáltalán, a 3dfx pedig másnap, mikor érdeklődtünk, csődbement, és a V5-5500akat azonnal el is hordták.--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
khm, khm.. bejelenteni valóm van (működik ez az izé??) khm
szóval elkészült a voodoomage2 xp, voodoo2 driver winxp alá direct3d támogatással. Linket nem tudok adni, mert az uw.hu nagyon működik, lehet koslatni a 3dfxzone-on, ott ki lesz téve egy másik link, valószínűleg még ma. A program többnyelvű, természetesen alapvetően Magyar, de megcsináltam amcsira, lengyelre, olaszra, és spanyolra is a 3dfxzone-osok segítségével!
szóval 3dfxzone.it--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
Tessék...
-Voodoo2
-WinXP
-Direct3D7
-Direct3D8 emuláció
-glide
-opengl: 3dfx gl2x, 3x, mesafx, wickedgl, creative gl
-full opengl icd
-ablakos glide lehetőség
-ablakos opengl lehetőség
-finomhangolás
-tuning
-vezérlőpanelek
-többnyelvű
-több mint 70 tesztelt játék
-több mint 70 kiválasztható játékséma
-stb stb stb
http://www.vfdownloads.info/3dfx/lgfx_voodoomage2_xp_2_0_0.rar--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
http://www.vfdownloads.info/3dfx/lgfx_voodoomage2_xp_2_0_0.rar
--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
érdekes hírekre találtam, mikor az internetet böngésztem, mely szerint a GeForce3 Voodoo1 api setet tartalmaz. Ez rendkívül érdekes hír, mely szerint pár régebbi dosos glide-s játékot futtatni lehet GeForce3-on.
Ennek a bizonyítása érdekében valaki, akinek van GeForce3asa, indítsa el a tombraider 1 dosos 3dfx -es programot (dosban), és majd kiderül.--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
A Creative első TNT driverei támogatták a Glidet, de a 3dfx-et elkapta az ideg, és hamar letiltották a drivereket. Mára netről már nem szerehetők be, habár mégis, de csak házi gyártmányú wrapperek formájában. Azonban most nem erről van szó, hanem arról, hogy elképzelhető, hogy a dosos glide játékok a geforce3-mat voodoo1-ként észlelhetik, és elképzelhető, hogy még normálisan működhetne is a dolog... de ez csak feltételezés, de majd valaki úgyis leteszteli
--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
van win 98ad? Abba van indításnál csak parancsor.
Van a tomb raider 1 3dfx demo (csak a 3dfx spec. edition jó hozzá) és ezt indítsd el, aztán meglátjuk hogy mi lesz...--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
igen azt hiszem eza 3dfxes verzió!
--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
a tomb radier 3dfx demo kb 3 mega, és semmi nem kell hozzá
--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
nos egy kis info annak aki az én driveremet használja XP alatt Voodoo2-höz:
Hogyha SLI módban (azaz 2 karit összekötve) akarja használni, csak az egyik kártyához rendelje hozzá az illeszőprogramot, a másikhoz NE! Ez nagyon fontos.--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
ha van benne agp, és mondjuk 500 mhz-nál gyorsabb proci, akkor inkább egy agps- kártyát tegyél bele. Ha ennél lasabb a proci, akkor szóba jöhet 2 db voodoo2 is.
--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
Na ez a 22 bites mizéria ez abban merül ki, hogy a chip bellül 22 bitben dolgozik, s mikor a frame puffert összerakja, már csak 16 bites képünk lesz. Ez állítólag gyorsabb. (lol lol lol. Szédülök a röhögéstől Ezt elhitették a néppel.. Anyám )
Amúgy a Voodoo3 kártyáknak nem azért van szép képe, mert van ez a 22 bites parasztbolondítás, hanem pusztán azért, mert jól lettek összerakva ezek a kártyák--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
csak nem 5ali61? Le kell töltened egy agp driver for windows milleneum nevű kacatot. Külön van win98-hoz is. Ezzel életre kel. De a milleneumos a legjobb, ezt felteheted nyugodtan 98 alá is.
Hogyha xp alatt szeretnél AGP gyorsítást elérni... hát el kell hogy keserítselek.. nekem nem sikerült. De nyugodj meg, semmivel nem gyorsabb hogyha bekapcsolod az agp-t se.... Vagy ha igen, akkor próbáld meg win98-al vagy milleneummal.--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
nekem a quake3 kb 40 fpsel ment 5ali61-el, geforce2 mx400-al, de járt benne fx5200 is, az is jól ment benne...
ott valami más gond lesz... milyen kari? Geforce256?--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
meglehet. Szerintem szedd le az xp-t, próbáld meg 98-al.
Vagy tedd fel újra az xp-t, lehet valamit nem jól lőtt be,
Bioszba pedig kapcsold be az árnyékolást, engedj irq-t automatikusan a vga-hoz, ha van valami a geforce mellett az alaplapba, azt tedd odébb, vagy tegyél helyére mást. Pbóbálkozhatsz az ali újabb bioszával is... Azt hiszem 1.3 a legkésőbbi... bár ez utóbbi annyit ér mint halottnak a csók, én gyorsan vissza is tettem rá az 1.1-et....--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
Vigyázz, az hogy a ramokon az van hogy 110mhz, az nem jelenti következetesen egyből azt, hogy annyin is megy. A Voodoo2 90 mhz-n megy, hacsak nem felhúzod. A Voodoo2-nek nincs biosza, nem tudja, hogy hány mhz-n kell futnia.
------
attól hogy 64 bites még nem indokolt a fél fps-es teljesítmény, mert szoftveresbe is olyan 5 körül kéne mennie ;)
próbálkozz biosz frissítéssel, bár kétlem hogy segítene... de buheráld a bioszt. Amúgy meg mi az a pár program? Csak nem doom3-azni akarsz vele?--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
ezen az alaplapon be sem lehet kapcsolni xp alatt.
Ugyanilyen lapom volt, szenvedtem is vele, mint krisztus a kereszten, de nekem azért ment mx400-al és fx5200-al is.... nem tudom mi lehet a gyerek gondja, meglehet, hogy nem kompatibilis a kártyája a lappal, amit ő is mond... de kell lenni valami trükknek...--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
nem csak az powercoloros voodoo4-ek nem mennek 1.5-ön, hanem még egy rakat másik is, szériától függően.
--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
-
Basmacskin
aktív tag
nekem úgy rémlik hogy az innovision is gyártott volna nem?
nah felkeltetted az érdeklődésemet! Mindjárt utánna is nézek--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
A Voodoo5 6000 után azonnal a rampage és fear cuccokat akarták kiadni. A rampageről annyit érdemes tudni, hogy a Voodoo2 után jött volna ki az a széria, amit mi Voodoo5-nek nevezünk, aztán meg a Rampage, és a Fear... nem tudom pontosan hogy írják. A Rampage egy tnl chipes kártya kett volna, sok bites belső színábrázolással, meg minden olyan cumóval, ami kimaradt a nyomorék pénzügyi vezetők miatt.
A fair egy sokkal érdekesebb dolog lett volna, mert képes lett volna a renderelés során plussz biteket használni a színhűség megőrzése végett. Akit ez a mechanizmus bővebben érdekel, hogy mit takar, az szóljon ,mert elég hosszú és szájbarágósan kell elmagyarázni ;)--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
volt tnl chipes voodoo2 is. 12 megával rendelkezett, és egy külön tnl chip volt rajta. Igaz nem lehetett valami olcsó dolog.
--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
névlegesen abból lett a GeForceFX, gyakorlatilag nem a 3dfx terveiből lett a GeForceFX. Gyakorlatilag nem lett belőle semmi. A Voodoo5 6000 szabadalma pedig a Quantum3D kezébe került, ők azt hiszem egy ideig csinálgattak is sokchipes voodookat, de hamar megunták.
--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
nah kész a legújabb Voodoo2 2.2.0 XP-s driverem, csak még nem tudtam feltölteni. Amint feltöltöm, jelzem!
Mi kijavításra került:
-SLI támogatás
-külömböző típusú SLI támogatása javítcva lett
-Obsidian X16/X24/Stingray 24 kártyák most már működnek ezzel a driverrel
Ugye maradt a DirectX 7/DirectX8 támogatás is, de DirectX alatt nem elérhető az SLI
most hozzáadtam a driverhez egy uninstalláló részt is., aminek a segítségével a registryt és a system32-t ki lehet tisztítani, letakarytva ezzel a drivert.
[Szerkesztve]--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
válasz PH! kedvence #643 üzenetére
nekem van egy rushom, nem valami fényesen teljesít. A kép windowsban már 800x600nál elkezd mosódni, köszönhtezően a fényes Alliance chipnek. A 3d -t a programok alig-alig tudják inicializálni, opengl és glide alatt viszont nem tapasztaltem vele különösebben nagy gondokat, leszámítva a lassúságot.
--- Geri vagyok ---
-
Basmacskin
aktív tag
nem a 3dfx-ék csinbálták a rusht, ők csak a V1 chipeket adták. A kártyát lényegébe a gyártók csinálták meg, a 3dfx technológiával.. Egró a 3dfx nem tudta hogy AT25-öt tesznek rá ;) Vagyis hát tudta, csak azt nem, hogy már 800x600-nál mosódni fog a kép . Aztán jöttek a 3dfx féle krokodilkönnyek persze, dehát akkor már mindegy volt.
--- Geri vagyok ---
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Autós topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- E-roller topik
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- HBO Max & OD topic
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ÁRGARANCIAI! Új nVidia Quadro Tesla Radeon Pro videokártyák rendelésre 3 év gar. 27% áfá
- GIGABYTE RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 92.000.-
- Új, bontatlan, 3 év garancia Inno3D GEFORCE RTX 4080 SUPER X3 NVIDIA 16 GB GDDR6X
- ASUS RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 92.000.-
- ASUS DUAL RTX 2080 SUPER
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen