Új hozzászólás Aktív témák

  • Basmacskin

    aktív tag

    szóba került a Voodoo benchmarkolása.

    Ugye volt olyan hogy Voodoo1, ennek télleg a Glide volt az API-ja, nem is volt Direct3D, mikor elkészült. Tény, remális teljesatménye Glide alatt mérhető.
    Azután jött a Voodoo2, szintén Glide.
    De ekkor megváltozott minden.
    Már rég kint volt használható Direct3D API. Meg persze OpenGL. És itt jön a bibi, hogy a játékkészítők főleg a Direct3D-t részesítették előnyben. Az nVidia szintén a Direct3D-re és OpenGL-re gyúrt.
    A Voodoo3 gyorsítók Glide alatt történő mérése azért nem ad reális képet, mert hardverközeli API. A Direct3D nem hardverközeli API, mert a Direct3D nVidia kártyák esetében nagyon tépett akkoriba, Voodoo3-on pedig csak vánszorgott (na jó, nem szépítem, tépett, de nem úgy, ahogy a 3dfx elképzelte).
    Szóval a Glide mérés akkor lett volna reális, hogyha az nvidiának is lett volna egy saját hardverközeli apija, amivel mérni lehetett volna, és a glide és az nv-api egymást taszigálhatta volna.
    De mivel a d3d nem hardverközeli api, így eleve ''sokkal'' lassabban száguld.

    Tehát ebből mi a tanulság? Nem illik egy hardverközeli apit egy nem annyira hardverközeli apival összehasonlítani (pl V3 + glide vs TnT2 + d3d), kivéve ha az adott hardverközeli API volt a legjobban járható alternatíva, mert a fent említett nem teljesen hardverközeli api (D3D) akkoriban még nem létezett (Voodoo1/2)

    Szóval a Voodoo3 mérésekor bizony a Direct3D teszt ad reális képet, bár ez nem változtat azon, hogy Glidebe jobban tép.

    [Szerkesztve]

    --- Geri vagyok ---

Új hozzászólás Aktív témák