Újabb Elder Scrolls Online Q&A

A kérdések jellemzően a zárt béta tesztelés aktuális fázisa körül forognak. Íme hát.

I. Mit gondolsz eddig hogy halad a béta teszt ?

Eddig nagyon gördülékenyen.

Amikor egy multis játék bétájának látunk neki a legelső körökben a rutin folyamatokat teszteljük, regisztrációk létrehozása, belogolás, a játék kliens letöltése -- figyelünk arra, hogy minden ésszerű legyen és patentul működjön. Most, hogy ezen a ponton túljutottunk, leginkább a játékélményre összpontosítunk, és gyűjtjük az értékes visszajelzéseket a bétában résztvevőktől.

II. Ebben a pillanatban konkrétan mire fókuszáltok a béta teszt során?

Hirdetés

Jelenleg a játékmenet momentumain dolgozunk, ESO szempontjából ez főként a küldetéseket, a harcrendszert és egy bizonyos részben a fejlődésrendszert érinti. A teszt részeként arra vagyunk kíváncsiak, hogyan tehetjük szinergikusabbá és olajozottabbá a harcot. Ügyelve arra, hogy az MI "kiszámíthatóan működjön, a harc szórakoztató legyen és jutalmazó érzést nyújtson.

III. A legutóbbi beszélgetésünk során említetted, hogy a közösségi rendszereket a béta során szeretnétek leginkább kicsiszolni. Beleértve a játékos klánokat és guildeket is. Mondanál pár fejleményt a guildek alakulásáról?

Jelenleg is dolgozunk rajtuk, az előzőleg bejelentett ütemben igyekszünk haladni a guild rendszer beépítésével, ahol is egy játékos csatlakozhat több guildhez. A játékosok ettől függetlenül is rendelkezhetnek majd saját közösségi hálóval, azaz barátlistával akik nem feltétlenül guild társak.

IV. Rengeteg információ terjengett arról, hogy hatalmas szóló és kis csapatos játékstílushoz tervezett tartalommal nyit majd a játék. Lesz kiemelkedő alkalom a guildek számára, hogy szövetkezzenek valamilyen rendszerezett formában?

Vannak csoportos insták amiknek neki lehet futni akár barátokkal vagy guild társakkal is, természetesen ott van a PvP rendszer mely javarészt guild-centrikus lesz. Még dolgozunk a nagy kiterjedésű PvE rendszereken, hamarosan láthattok róla több infót is.

V. Még az átlagos szörnyek mesterséges intelligenciája is elég meggyőző, hasonló összetettséget várhatunk a világ főellenségeitől is?

Ez attól is függ mit értesz a "világ főellenségei" alatt -- határozottan vannak nagyon kemény ellenfeleink a fő történetszál mentén, a sötét pincékben és a PvE szintezős területeken. Szükséged lesz valamilyen stratégiára, hogy legyőzhesd az említett ellenfeleket és csatlósaikat.

VI. Mikor egy Szövetséghez/Frakcióhoz szegődsz, megoszthatod majd más Szövetségbeli játékosokkal a végjáték élményét?

Mikor egy Frakción belül a végjátékhoz értek, a saját fajtáddal játszhatsz majd tovább akik ugyanazt a Szövetséget képviselik mint te. (Szerk: kerülőválasz. Dióhéjban: NEM)

VII. Tehát külön PvP zónák lesznek a saját Szövetségi területeken, ahol az ellenséges Frakciók támadhatnak? Vagy az ellenfelek más fázisba esnek?

Nem, egyetlen PvE területen sem találkozhatsz majd ellenfél játékosokkal.

VIII. Előzőleg azt állítottad, hogy a játékban fellelhető felszerelés és a craftolt cuccok a legmagasabb szinteken ki lesznek egyensúlyozva. Illetve, hogy számos legjobb felszerelés kraftolás útján lesz megszerezhető. Mit gondolsz ez hogyan állja majd meg a helyét? Lesz valami szabályozás ami megakadályozza, hogy a csúcstermékek túlzottan hétköznapivá váljanak?

A magas szintű craftolás a már meglévő páncélzat és fegyverek feljavítására koncentrál majd, szóval úgy érdemes gondolni erre, hogy a királyos cuccod még jobb lehet a craftoló játékosok segítségével.

IX. Hogy a felszerelés témájánál maradjunk, milyen szintű változatosságot terveztek a végjátékban szereplő játékosok számára?

A felszerelés többek között hatással lesz a regenerációra Health/Stamina/Magicka, illetve a kritikus találatokra fegyverrel és mágiával is. Ezen kívül különböző a TES világából már ismeretes sebzés típusokat alkalmazunk, hogy igazán kihasználhassátok az ellenfél erősségeit és gyengeségeit. Rengeteg felszerelés szettet is tervezünk, melyek teljes viselete további erőt adnak. A másodlagos tulajdonságok leginkább a tárgybűvölés "enchanting" keretében jelennek majd meg, még a fő tulajdonságok attól függően alakulnak, hogy talált vagy kraftolt a cucc.

A teljes cikket errefelé megtekinthetitek.