The Witcher 3: Az nVidia dönt a PhysX effektek engedélyezéséről

A német PC Games Hardware oldal meginterjúvolta a CD Projekt RED vezető programozóját, Török Balázst, aki elárulta számukra, miszerint ha az nVidia erre engedélyt adna, úgy akár AMD kártyákon is bekapcsolhatóvá tudnák tenni a PhysX haj-, és szőr-effekteket. Elmondása szerint a The Witcher 3 című játékban jóval kifinomultabb, jobban optimalizált szőr-technológiát használnak, mint CoD: Ghosts alatt, ami szebben néz ki és jobban is fut a gépeken. Erre szükség is van, hiszen egyszerre több olyan teremtmény is képernyőn lehet, aminek bundáját ezzel a technológiával jelenítik meg.

- "Jelenleg működik a dolog, de amennyiben a végén is így marad, az teljesen az nVidia döntése lesz," - mondta Török Balázs a PC Games Hardware oldalnak. - "Minden azon múlik, hogy milyen irányban szeretnék továbbfejleszteni a technológiát, valamint, hogy amennyiben akarnak, milyen akadályokat telepítenek bele. De én úgy gondolom, hogy Radeon kártyákon is futtatható a technológia."

A CD Projekt RED programozója pár mondat erejéig kitért az AMD Mantle API-ra is. Amit eddig lehetett látni belőle, plusz annak ellenére, hogy Balázs szerint is a Mantle egy kiváló ötlet, sajnálatos módon a The Witcher 3 mégsem fogja azt támogatni. Ez mondjuk nem meglepő annak fényében, hogy végülis egy nVidia által támogatott játékról beszélünk, ám végre egy nagyszerű lehetőség lenne látni, hogy a hatalmas, nyílt világok megjelenítésénél - ami eléggé terheli majd a CPU-t -, mekkora előnyt jelentene az új API használata.

A The Witcher 3: Wild Hunt című játék megjelenése valamikor idén várható, PC-re, PS4-re és XBOX One-ra.

Azóta történt

Előzmények