Diablo III: Figyeljünk az egészségünkre!

A Blizzard frissítette a Diablo III hivatalos oldalának információit, mégpedig ezúttal a karakterünk egészségének megóvása érdekében tehető lehetőségeket mutatják be. Ahogyan azt már a korábbi részekben is megszokhattuk, a karakterünk életerejét egy vérvörös színű folyadékkal teli gömb prezentálja, ami a játékost ért sérülések hatására folyamatosan apad el, és ha teljesen kiürül a tartály, akkor a karakterünk meghal.

A Diablo III új életerő-rendszere úgy lett megtervezve, hogy a játékost minél inkább a csatára ösztönözze. Amikor fogyóban van az életerőnk egy keményebb harc során, ahelyett hogy megfutamodnánk, és egy csendesebb sarokban keresnénk menedéket (Vagy egyszerűen csak felhörpintenénk egy gyógyitalt), egy teljesen új szisztéma lépett életbe.

Habár a játékban lehet találni és vásárolni is különféle gyógyitalokat, de ezek egyrészt közepesen ritka tárgyak lesznek - mellette még elég drágák is -, másrészt pedig nem is használhatjuk fel őket folyamatosan, ugyanis el kell telnie egy kis időnek, mielőtt újabb italt ihatnánk meg, ha előzőleg már használtunk egyet (Cooldown). Tehát csata közben ezeket érdemesebb a szorult helyzetekre tartogatni.

Szintén lesznek olyan kaszt-specifikus képességek, melyeknek segítségével meggyógyíthatjuk magunkat, de ezeknek a skilleknek a használata sokszor kellemetlen következményekkel is járhat, ugyanis magunkra vonja az ellenfelek figyelmét. A folyamatosan ismétlődő harcok ellen tehát - a gyógyitalokhoz hasonlóan - ezek sem nyújtanak kellő védelmet.

Itt jönnek be a képbe az úgynevezett Health Globe-ok (Egészség Gömbök), melyek a legyőzött ellenfeleink után maradnak hátra (Lásd az első screenshot-on). A Diablo III-ban ezek a gömbök jelentik az életerő visszaállításának alapját, az összes többi lehetőség csak ezeknek a támogatására szolgál majd. Amikor felveszel egy ilyen gömböt, akkor az a karakterednek és a csapatodban lévő összes szövetségesnek az életerejét is meghatározott százalékban tölti vissza. A mennyisége attól függ, hogy milyen típusú gömböt vettél fel.

A piros Health Globe-ok a legfontosabb gyógyeszközök a Diablo III-ban

Amikor legyőzünk egy átlagos ellenfelet, jó esélyünk van rá - de nem 100% -, hogy egy gyenge gyógygömb (Hívjuk most csak így az egyszerűség kedvéért) fog felbukkanni. Habár ezek a kis méretű gömbök sokkal gyakrabban hullanak az ellenfelekből, mint a jobb minőségűek, de egyben ezek is gyógyítanak a legkevesebb mértékben.

Az erősebb ellenfelek esetében, mint például a ritka vagy bajnok monszták - melyeket könnyen felismerhetünk arról, hogy nagyobbak átlagos méretű társaiknál és halvány fényt bocsátanak ki magukból -, már közepes méretű gyógygömböket kaphatunk, amellyel már érzékelhető mennyiségű életerőt nyerünk vissza, és erre szükségünk is lesz az ilyen ellenfelek ellen vívott harcok során (Lásd alább a képen, ahol pár kéken világító zombi látható). Elképzelhető, hogy léteznek még ennél is erősebb gyógygömbök is a Sanctuary világában, melyek akár a halál kapujában lévő karaktereket is képesek teljesen meggyógyítani.

Az erősebb ellenfelek nagyobbak és halvány derengés veszi őket körül

A fontosabb Boss-ok ellen vívott csatákban a gyógygömbök egyedi és változatos módon történő felhasználását követelik meg a játékostól, annak érdekében, hogy kellő mennyiségű életerőt nyerhessen belőlük. Vegyünk egy konkrét példát: Amikor a Boss nem dob gyógygömböt harc közben, és nem is találunk a környéken eldugott helyeket, akkor az általa megidézett segítők (minion-ok) irtásával belőlük kinyerhető a megfelelő utánpótlás.

A Diablo III taktikai küzdelmeinek a gyógygömbök lesznek a fő hajtóerői. Ez egy ésszerűen csábító és ösztönző módszer, felesleges komplikációk nélkül, aminek a segítségével villámgyors döntéseket tudunk majd hozni az előrejutás érdekében. Például mit teszel akkor, ha nagyon megsérülsz, és csak messziről támadod a szörnyeket a további sérülések elkerülése végett, és hirtelen kiesik egy gyógygömb, amire óriási szükséged van? Elteszed a pálcádat, és bátran berontasz a tömegbe, hogy fel tudd venni? Vagy esetleg vársz egy kicsit, folytatod a védekező harcodat és vársz, nehogy a túlerő lehengereljen?

Amennyiben csoportosan elhelyezkedő ellenfelek ellen kell küzdened, akkor jó taktika lehet először a gyengébbeket elintézni, ugyanis ha kellő ütemben győzöd le őket, akkor az erősebb szörnyeteg(ek) elleni harcnál már kellő mennyiségű gyógygömb hever a csatatéren, és megfelelő utánpótlást jelentenek csata közben.

A Diablo III megjelenéséről egyelőre még nem tudunk semmi biztosat, a Blizzard majd az októberben megrendezésre kerülő BlizzCon-on fog bővebb információval szolgálni a játékról.

Azóta történt

Előzmények