BlizzCon 2010 - Minden, ami Diablo III

Örömmel jelentjük be nektek, hogy a Barbarian, a Witch Doctor, a Wizard és a Monk után végre fény derült a Diablo 3 utolsó kasztjára is, aki nem más, mint a Warcraft 3-ból már ismerős névvel ellátott Demon Hunter.

A karakter megalkotásakor egy igazán sötét, szexi és egyben misztikus szereplőt akartak összehozni, aki nem elég hogy egy új keletű varázslatfajtát, a shadow magic-et alkalmazza, még a hagyományos távolsági (ranged) választási lehetőséget is jelenti az általa használt íjaknak, íjpuskáknak köszönhetően - és akkor még nem is beszéltünk az általa használt szerkezetekről, csapdákról, amiről egyértelműen minden Diablo-rajongónak a második rész kiegészítőjével érkező Assassin jut eszébe.

A karakter kezdetekben leginkább a Warcraft 3 Dark Rangerére hasonlított, de még olyan ötlet is felmerült, hogy egy démonokra vadászó démon legyen, viszont végül a fejlesztők az emberi mivolta mellett döntöttek. Megtudtuk továbbá azt is, hogy egy egészen egyedülálló karakterosztályt kívántak megalkotni a Demon Hunter személyében, akit megszállott módjára a családja és barátai elvesztéséért érzett gyűlölet által kiváltott bosszúállás vezérel.

Az újdonsült PvP-rendszer

A Blizzard úgy döntött, hogy a Diablo nagy múlttal rendelkező Player vs Player-részét egy új és merőben más szintre emeli. A PvP-meccseket mostantól a WoWból már ismeretes, változatosnak ígért arénákban fogják játszani a játékosok, amik a szélrózsa minden irányában megtalálhatóak lesznek a Diablo következő részének univerzumában.

A meccseken azokat a megszerzett tárgyakat és skilleket használhatod majd kedvedre, amiket az egyjátékos és/vagy kooperatív részben összegyűjtöttél. A készítők ígérete szerint a kezdő játékosoknak sem kell aggódniuk, hiszen már az egyjátékos részben is megtanulhatunk játékos-játékos elleni küzdelemben kamatoztatható alaplépéseket (pl. hogy kerülünk ki egy támadást), amik később is hasznosak lesznek számunkra.

Ha ún. ranked meccset játszol, akkor győzelmeid, karaktergyilkosságaid arányában kapsz pontokat, amiknek köszönhetően foglalhatod el tisztes helyed a ranglistán (emellett helyezésedet egyéb faktorok is befolyásolni fogják). A megszerzett pontok pedig öcsikkel, címekkel és további finomságokkal fognak járni, amikről még egyelőre nem rántották le a leplet.

Az ígéretek szerint a rendszert nem akarják szigorú keretek közé szorítani, hanem megpróbálják a brutális küzdelmekre és a tempós multis mókára kihegyezni - természetesen a már jól ismert AMM itt is érvényben lesz, tehát addigi teljesítményedhez mérten fog egy hasonló teljesítményű ellenfelet találni neked az újdonsült Battle.net.

A játéktípusokról egyelőre szűkszavúan nyilatkozott a Blizzard, de annyi bizonyos hogy nemcsak szólóban, hanem társainkkal vállvetve is csépelhetjük majd az ellenfeleket.

Játékmechanikai újdonságok

- egy impozáns és mindent elsöprő felhasználói felületet akartak megvalósítani, ami például a tárgyak esetén kiemeli a lényegi információkat - ezzel is meggyorsítva és gördülékenyebbé téve a játékmenetet.
- új skillrendszer lesz, amiben minden szintlépéssel tárhelyeket szerzel és a képességeidet 7 ilyen slotba tudod majd pakolni - ezzel kívánják egyszerűsíteni a skillek erősítését
- szó esett még a TRAITS-ről is, amik a passzív skilleket próbálják meg kiváltani - ezek a csodák szintenként megszerezhető pontok formájában fognak megjelenni és az alaptulajdonságokat tudjuk majd velük megváltoztatni, továbbá a kasztunk mechanikájára is hatással lesznek
- minden class esetében 30 ilyen traitpontot oszthatunk szét, amik "képességeként" maximálisan ötös erősségűek lehetnek
- megemlítették a talizmánok és rúnák rendszerét is: előbbiek a Diablo 2 kiegészítőjével érkezők charmok megfelelői lesznek, utóbbiak pedig az aktív képességeinket hivatottak erősíteni (s mivel 5 típusú rúna van darabonként 7 szinttel, így a karakterek testre szabhatóságának széles tárházát biztosítják nekünk a fejlesztők)

Azóta történt

Előzmények