Aliens vs. Predator - DirectX 9 vs. DirectX 11 Benchmark

Amennyiben egy Radeon HD 5000-es sorozatú grafikuskártyával felszerelt gépen futtatjuk a SEGA és a Rebellion gondozásában kiadott Aliens vs. Predator című játékot, úgy a grafikai beállításoknál feltűnik egy "Extended video options" című almenü, ahol a DirectX 11 exkluzív beállításokat tudjuk kiválasztani: az élsimítást, a tesszellációt és a részletesebb árnyékokat. A PC Games Hardware letesztelte a játékot DX9 és DX11 alatt.

A tesztekhez egy ATI Radeon HD 5870-es grafikuskártyát használtak (A tesztgép egyéb összetevőit a grafikon alján olvashatjátok). DirectX 9 módban átlagosan 65 FPS-t mértek, míg DirectX 11 alatt a részletesebb árnyékok bekapcsolásával ez 44 FPS-re esett vissza. A tesszelláció bekapcsolásával ismét visszaesett egy picit a sebesség, átlagosan 41 FPS-nyi értékre. Amint a 4xMSAA-t is bekapcsolták, a sebesség drasztikusan csökkent, ilyenkor már 29 FPS-nél többet nem préselt ki magából a kártya, ami kevesebb, mint a fele a DirectX 9 alatt mért sebességnek.

Mindazonáltal a srácok megjegyzik, hogy a mérésekhez használt részeken a játék masszívan használta a tesszellációt és az élsimítást, a hagyományos játék során ennyi visszaesést nem fogunk tapasztalni DX9 és DX11 között. Azt is hozzáteszik, hogy a tesszellációt és a részletesebb árnyékokat nem sok helyen használja a játék, így ajánlott őket kikapcsolni a jobb teljesítmény érdekében.

A Rebellion szerint amennyiben egy DX10-et, vagy DX10.1-et támogató grafikuskártyával rendelkezünk, akkor is használhatjuk a DirectX 11-es módot, ezáltal egy kis előnyhöz juthatunk a DirectX 9-es móddal szemben. Az nVidia Geforce GTX 280-as kártyával mért eredmények ezt alátámasztják, de ilyenkor sűrűn fagyogatott az Aliens vs. Predator. Hasonló problémákról számoltak be egyéb fórumokon is, tehát akkor amíg ezt ki nem javítják, addig marad a DirectX 9-es mód ezeken a kártyákon.

Azóta történt

Előzmények