A Steam uralja a letöltő piac 70 százalékát

Nagy népszerűségnek örvendenek a digitális disztribúciós rendszerek, közülük is leginkább a Steam büszkélkedhet, hiszen becslések szerint 70 százalékos a piaci részesedése ebben a szegmensben, a Stardock (az Impulse tulajdonosa) szerint az Impulse a Steam után a második a 10 százalékával és az összes többi ilyen rendszer közösen hozzá a maradék 20 százalékot.

Brad Wardell a cég vezetője elmondta, hogy ők 2008-ban indultak a Steam pedig 2003-ban, vagyis nem meglepő a Steam előnye, ráadásul azóta újabb konkurencia is megjelent a D2D, Metaboli, GamerGate és más rendszerek személyében. Wardell reméli, hogy hamarosan elérik azt, hogy a PC-s játékeladások 25 százaléka digitális disztribúción keresztül bonyolódjon, ennek érdekében komoly fejlesztéseket hajtanak végre, próbálják növelni a játékosok élményét és a jobb közösség kialakításán dolgoznak.

Wardell még megjegyezte azt is, hogy a Steam-es DRM védelem problémát jelent a számukra, mivel érdekesen hat ha egy náluk vásárolt játék esetében a konkurenciához kell menni, éppen ezért inkább a közelmúltban is úgy döntöttek, hogy nem forgalmazzák a Modern Warfare 2-t.

Azóta történt

Előzmények