Ziggurat teszt (Wii U)

Még a répákat is megvesszőzhetjük

A termek kipucolása sokszor kemény feladat, azonban a játékmenet nem csak agyatlan mészárlásról szól. A tabletkontroller bosszantó vezérelhetőséget biztosító ténye még tovább növeli a feszültséget és az idegbajt, amin a platform részek sem javítanak. Ha egy nagyobb teremben nem az ellenfelek hordáját kell felszámolnunk, akkor különböző csapdákat kell kijátszanunk és az ügyességünk révén továbbjutni. Az apró platformokra történő precíz ugrások bosszantóbbak, mint egy tucat vérünkre szomjazó gombacsorda megfékezése.

Tűzlabdát a mutáns csirkének.
Tűzlabdát a mutáns csirkének. [+]

A Ziggurat kegyetlen halálrendszerét a játékmenet jól belőtt fejlődési rendszere igyekszik ellensúlyozni. A fokozatosan, de kisléptékkel mindig megújuló játék képes magával ragadni a fantasy-re fogékony játékosokat. A lehető legnagyobb hatásfokkal kell fejlődnünk, ha a későbbi szinteken is labdába akarunk rúgni. Emellett természetesen a rendelkezésünkre álló fegyvereket megint csak maximális hatásfokkal kell tudnunk alkalmazni, elkerülve a támadásokat, jól beosztva a manánkat. A tapasztalati kristályokat időben szedjük össze, szintlépéseknél pedig alaposan fontoljuk meg, hogy melyik lehetőségből választva fejlődünk tovább, de PERK kártyákra a labirintusokban is bukkanhatunk. Minden újrakezdés más kombinációkat rejt, más fegyvereket gyűjthetünk be. Az alap varázspálcánk mellé mágikus tűzfegyvereket (Magma Rifle), gyilkos varázslatokat (Frozen Soul), misztikus botokat (Eye of Twilight) vagy robbanó gránátokat (Fireweaver Bomb, Porcupine Bomb) szerezhetünk.

A boszorkányok szeretnek a mágikus golyókkal játszani.
A boszorkányok szeretnek a mágikus golyókkal játszani. [+]

Sajnálatos, hogy a Wii U verzió technikailag egyszerűen elvérzik. Nem lassan, kis sebből, mint egy véralvadási problémával küzdő szerencsétlen, hanem fél perc alatt kivérzik, mint egy nyakon szúrt sertés. A problémák már az indítást követően szemet szúrnak a hosszas töltőképernyő bámulása során, ráadásul ezzel nem értünk a kivetnivalók listájának a végére. Az egész játék alatt töltögetés, akadozás nehezíti az amúgy pörgős, akciótól duzzadó harcokat, ami nem csak bosszantó, de egyenesen megsemmisíti a játékélményt. A komoly akadásokat biztos, hogy nem a látványos effektek és nagyfelbontású textúrák okozzák, elvégre grafikailag erősen középkategóriás alkotás a Ziggurat, ezen pedig csak módjával korrigál a design (jópofa ellenfelek). A hanghatások utómunkálatai elbírtak volna még egy kis polírozást, a zenei dallamok azonban már majdnem az egészen kellemes kategóriába sorolhatók. Egy biztos, csak a bosszantó akadozások miatt nem merjük tiszta szívből ajánlani az egyébként hiánypótló alkotást.

A Ziggurat 2014 október 23-étől érhető el PC-re, 2015 március 20-ától Xbox One-ra, 2016 április 22-étől PlayStation 4-re és most 2016 június 30-ától már Nintendo Wii U-ra is.

Pro:

  • Beszippantó elsőszemélyű mágusos lövölde;
  • egyszerű, de használható fejlődési rendszer;
  • a kihívás mértékére nem panaszkodhatunk;
  • jópofa fegyverek és ellenfelek.

Kontra:

  • Rövid és hamar válik önismétlővé;
  • néhány óra elteltével képtelen megújulni.

65

Rage23

Előzmények

  • Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games teszt (Wii U)

    Mario és Sonic idén már másodszor csap össze a 2016-os olimpia kapcsán, de hordozható konzol helyett ezúttal nagygépen küzdenek meg.

  • Star Fox Zero teszt (Wii U)

    Sok évnyi pihenő után ismét csatába vonulhatunk a Nintendo állatseregletével és a Wii U kontroller segítségével különböző járművekkel lövöldözhetünk. Itt a Star Fox Zero!

  • Pokkén Tournament teszt (Wii U)

    A Nintendo konzoljain nagyon ritkán lehet verekedős játékkal találkozni, így gondoltak egy merészet és Pokémonok csaphatnak össze a Pokkén Tournamentben.

  • Star Fox Guard bemutató (Wii U)

    A Star Fox csapat Nintendo Wii U-n is pilótafülkébe pattan, azonban ezúttal nem repkedés, sokkal inkább a hatékony védekezés lesz a játékos feladata és küldetése.