Harry Potter is megirigyelné
A Ziggurat még 2014-ben egy félelmetesen ügyes retro bombának minősült, ami a ’90-es évekből hozott az aggastyán játékosok számára egy fergetegesen élvezetes, varázslós lövöldét. Úgy, ahogy tették ezt majd 20 éve az id Software DOOM motorjának (id Tech 1) alapjait felhasználva a Raven Software ügyes kezű kódmesterei. A Heretic és Hexen mintájára a Milkstone Studios ismét felcsapta a varázskönyveket és a gyilkos pálcákat olyan forróra fűtötte, hogy csak a legelvetemültebb kockák lesznek képesek kipucolni a Ziggurat templomának szintjeit.
A rosszminőségű vegyszerek és műtrágyák okán lázongó veteményes. [+]
Maradjunk még a retro ízvilágnál és kóstolgassuk kicsit a Zigguratot, elvégre az első percektől kezdve azt fogjuk tapasztalni, hogy nem bánik hímes tojásként a játékossal. Hosszan taglalt, zöldfülűnek néző oktatómód helyett, egy az első pár másodpercben felvillanó irányítással elintézik a felkészítést és in medias res indul a móka. Varázspálcánkkal már szórjuk is a lövedékeket a ránk rontó elvetemült misztikus lényekre (agresszív répák, boszorkányok, démoni koponyák, kardos csontvázak), ahogy derítjük fel a szobákat és küzdjük le az akadályokat. Nem vicceltek a fejlesztők mikor klasszikus hangulatot próbáltak teremteni, ugyanis egy ilyen kegyetlen roguelike dungeon crawlerhöz bikatökű játékosok kellenek. Ha elhaláloznánk a templom egyik szintjén, akkor az egyet jelent a totális újrakezdéssel. Itt nincs checkpoint vagy mentési lehetőség.
A szintvégi főellenfél mellett számos csatlóssal is el kell bánnunk. [+]
A történet ismertetése kapcsán nem kell karaktereket pazarolnom, elvégre semmilyen komolyabb mögöttes tartalomra nem kell számítani, mindössze ki kell pucolni a lépcsős templom öt egyre nehezedő szintjét, megszerezve a továbbvezető portálok kulcsát és lenyomni az adott pálya főellenfelét. Ahogy egyre több órát töltünk el a Ziggurat világában a gyakori elhalálozás révén fokozatosan újabb mágusok vállnak elérhetővé, ami legalább annyira hasznos az unalomba fulladó játékmenet elleni harcban, mint a procedurálisan generált pályák. Természetesen véges elemekből építkezik a rendszer, így elég hamar találkozni fogunk ismerős elemekkel, korábban már látott kombinációkkal.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!