Wolfenstein: The New Order - Bemutató

Bevezetés és telepítés

Az idősebb játékosok bizonyára emlékeznek még az id Software által kiadott Wolfenstein 3D című játékra, ami 1992. május 5-én jelent meg PC-re. A programot a Muse Software által készített Castle Wolfenstein és Beyond Castle Wolfenstein inspirálták, melyek az 1980-as években nagy népszerűségnek örvendtek. A Wolfenstein 3D című játéknak nagy szerep jutott abban, hogy az FPS műfaj PC-n is elterjedjen. Akkoriban sokan játszottak a programmal, ugyanis shareware változatban is kiadták, amit bárki ingyen letölthetett a készítők oldaláról. Íme egy kis ízelítő az eredeti játékból:

A Wolfenstein 3D című játékban William Joseph Blazkowiczot alakítottuk, akivel meg kellett szöknünk a nácik fogságából, majd a végén magával Hitlerrel is le kellett számolnunk. A program sikerét később a 2001-ben megjelent Return to Castle Wolfenstein című játékkal akarták újjáéleszteni, ami végül sikerült is, népszerű lett a játékosok között a program, így hát nekiláttak a történet folytatásának. A 2009-ben kiadott Wolfenstein című játék azonban már nem szólt akkorát, mint szerették volna. Ám most a Machinegames és a Bethesda újra felkarolta a franchise-t, és belefogtak a Wolfenstein: The New Order megalkotásába. Lássuk, milyen lett a program.

A Wolfenstein: The New Order lett az első játék a franchise történelmében, melyhez szinte semmi köze nincs a korábbi részeket készítő id Software csapatának. Egyedül a John Carmack által írt id Tech 5 játékmotor az, ami hozzájuk köthető, minden más tekintetben a Machinegames felel a program készítéséért. A bemutató a Steames kiadásról készült, melyet a játék hazai forgalmazója bocsátott rendelkezésünkre (Ezúton is szeretnénk megköszönni nekik a felajánlást).

Az első dolog, ami szemet szúr a Wolfenstein: The New Order telepítésekor, az a mérete. A program 43,6 GB helyet foglal el a merevlemezen, ami minden, csak nem kevés. A Machinegames kétféle kiadást készített a játékból, egyiket a régi konzolokra, a másikat pedig az új-generációs készülékekre. PC-n ez utóbbi jelent meg, ami jóval kidolgozottabb textúrákat tartalmaz, viszont a mérete is annak a duplája lett. Ez a kiemelkedően magas helyfoglalás kísértetiesen hasonlít a 2011. októberén megjelent Rage című játékéra, emlékszem, akkor is mennyire megütköztünk a 21,2 GB méreten.

A másik enyhe meglepetés akkor ért, amikor egy Intel Core i7-3770 processzorral, 8 GB memóriával és egy 3 GB-os AMD Radeon R9 280X videokártyával rendelkező gépen komolyan beszaggatott Ultra felbontásban a Wolfenstein. Eddig minden játékot röccenés nélkül vitt a gépem maximális beállítások mellett, ez most kifogott rajta. Hozzáteszem, hogy a probléma csak az átvezetőknél és szkriptelt eseményeknél jött elő (Amikor lövöldözni kellett, semmi gond nem volt a játékkal, még maximumon sem). De inkább levettem High részletességre, mert sok hasonló jelenet van benne. Így már tökéletesen futott a program.

Sokan panaszkodtak a PC verzió problémáira (Erről egyébként mi is beszámoltunk), melyek között komolyabb hibák is előfordultak. Volt, hogy fehér képernyő fogadta a játékosokat betöltéskor, máshol erőteljes lassulásról és textúraproblémákról számoltak be. Ennek oka pedig nem más, mint az id Tech 5 motor, vagyis pontosabban az abban alkalmazott megatextúrázás technológia, amit felépítésükből adódóan a mai PC-k nem tudnak megfelelő hatékonysággal kezelni (Abu85 részletes leírását az id Tech 5 motorban alkalmazott technológiákról itt olvashatjátok).

Túllépve a technológiai nehézségeken, ideje rátérnünk végre a játék bemutatására, utoljára még annyit, hogy azok számára, akik szeretnek turkálni a beállítások és konzolparancsok között, sok egyéb lehetőség is rendelkezésre áll a játék futásának optimalizálása érdekében. Jómagam idő hiányában ezeket nem próbáltam ki (Elvégre már itt a Van Helsing II, arról is cikket kell írnom). Viszont miután levettem High beállításra, onnantól kezdve tökéletesen működik, nincs akadás, lassulás, sem textúrahiba. Érdemes feltenni a legújabb VGA-drivereket is, nálam most a 14.4-es WHQL Catalyst van, azzal nincs probléma.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények