Wolfenstein: The New Order - Gondok a PC kiadással

Lassan három éve már, hogy megjelent a Rage című játék, melyben először debütált a John Carmack által készített id Tech 5 grafikus motor, aminek legfőbb ismérve a megatextúrázás technológiájának alkalmazása volt. Ebből fakadóan a mérete is gigászi lett, mintegy 21 GB-ot foglalt, ami akkor még nagyon soknak számított. Ám a legnagyobb gondot az jelentette, hogy a PC-k, felépítésükből adódóan nem igazán tudtak megbirkózni a megatextúrázás technológiájával, így folyton problémák jelentkeztek.

Ezen jelenségek főleg AMD kártyákon fordultak elő, folyamatosan ugráltak a textúrák, mintha nem tudná tárolni azokat a memóriájában a VGA, mindig csak akkor élesedtek ki, ha oda néztünk (A fenti videón meg lehet tekinteni ezt a hibát). John Carmack véleménye szerint ezért a videokártya gyártókat terhelte a felelősség, mert azok a driverek, melyeket kiadtak, nem működtek tökéletesen Rage alatt (Amelyik meg igen, annak más játékokkal akadtak gondjai). Nos, azóta eltelt majdnem három év, a tegnap megjelent Wolfenstein: The New Order című játék is az id Tech 5 motorra épül, és a hiba újra jelentkezett:

Az itt látható animált képeket a forrásoldalról ágyaztam be, itt szintén megfigyelhető a textúrák lassú betöltődése. Viszont ezek nVidia kártyával készültek, azaz a probléma most már nem csak az AMD VGA-kat érinti, így ajánlott feltelepíteni a legújabb meghajtókat. A konzolok tulajdonosainak nem kell aggódniuk, ez a hiba csak a PC-ket érinti, ugyanis hardverkiépítésükből adódóan nem képesek optimálisan kezelni a megatextúrázást. Kicsivel jobb a helyzet azoknál, akik APU-val rendelkeznek, hiszen ott a közvetlen elérés miatt sokkal jobban fut a játék, mint dedikált VGA-n.

A Gamepod csapata tegnap kapta meg a tesztpéldányt, azóta tudtam vele pár órát játszani, így most első kézből néhány tapasztalatot hadd osszak meg veletek: Nos, egy Intel Core i7-3770 CPU, 8 GB RAM és egy AMD Radeon R9 280X VGA összeállítású gépen tesztelem a játékot. Nálam szerencsére a fentebb bemutatott jelenség nem jelentkezett - idáig. Meghajtóprogramnak a legújabb WHQL Catalyst van fent (14.10.1006-140417a-171099C), így ezzel tökéletesen működik a játék, fehér képernyő és egyéb zavaró dolog nélkül, egyedül Ultra beállításnál fordul elő lassulási probléma. Íme egy kép, melyet tegnap készítettem:

A legnagyobb problémám idáig a játékkal az, hogy a 43,6 GB-os mérete ellenére még mindig előfordulnak benne életlen, homályos textúrák, de az mindenképp pozitívum, hogy már nem olyan extrém a helyzet, mint a Rage esetében (Bár a mérete is a duplája lett annak). A textúrák csak közelről nézve homályosak, akció közben észre sem vennénk őket, de sajnos egy másik probléma sokkal szembetűnőbb: a mélységélességet nem kezeli jól a játék, így nagyon hirtelen homályosítja el a tereptárgyak egy részét, ami éles kontrasztot eredményez (Lásd képen).

Mindezek ellenére eddig nincs komolyabb problémám a játékkal, ha minden jól megy, hétvégén meg is lesz az értékelés, de lehet, hogy csúszni fogok pár napot, mert mindenképp ki akarom próbálni az említett kétszeri végigjátszást, hogy milyen változást hoz a történetbe a másik szál.

Ui.: Mellékeltem egy videót, melyben bemutatják, miként juthatunk el a klasszikus Wolfenstein 3D játékba, ugyanis azzal is játszhatunk a New Orderben. Aki nem akarja lelőni magának a poént, ne tekintse meg.:)

Azóta történt

Előzmények