Trek to Yomi beszámoló

Alig egy évvel a bejelentése után végre megérkezett a játék, amely már az első pillanatban levett minket a lábunkról a látványvilágával.

Remek játék lehetne, de...

Miután a látványon okozta pozitív sokkhatáson túltettük magunkat, érdemes azért kicsit odafigyelni a harcokra is. Alapból két fajta támadásunk van, amiket idővel kombózni is lehet majd, valamint kapunk egy kivégzés animációt is, ha pont annyiszor támadjuk meg ellenfeleinket, hogy még nem harapnak fűbe. Ilyenkor egy különleges mozdulatsort láthatunk, amellyel az életünk egy részét is visszakapjuk. Ha komolyabb gyógyulást szeretnénk, akkor a pályán elszórva megtalálható szentélyeket kell használnunk; ezek egyben checkpointok is, halálunk után innen folytathatjuk a végigjátszást. Bár videókon a kardozások roppant látványosak, a valóság az, hogy nagyon hamar ismétlődő és monoton lesz az egész, és ezt még az olyan extrák sem tudják feldobni, mint a bónusz fegyverek (dobókés, nyíl, kézi ágyú), mert utóbbiak nehezebb szinteken alig sebeznek.


[+]

Egy idő után úgy voltam vele, hogy nincs sok kedvem harcolni, mert az egész unalomba fullad, és ezen az sem segít, hogy közben azért a látványtól leesik az állunk. Nem szabad elmennünk a szinkron mellett, mert úgy érzem, hogy sikerült kifejezetten remek színészeket találni erre a feladatra, azonban az valamiért furcsa nekem, hogy a konzolos verzióban valamiért kizárólag japán beszéd hallható (természetesen angol feliratozással). Zenékből nem kapunk túl sokat, de amikor megszólalnak, akkor szinte tökéletesen illeszkednek az adott jelenethez, bár a játékon túl nem valószínű, hogy hallgatni fogom őket. A program sajnos nem kínál túl sokat a fentieken túl, a nehézségi szinttől függően nagyjából 4-6 óra alatt teljesíthető, ezen maximum akkor tudunk nyújtani, ha maximalisták vagyunk és az összes eldugott extrát megkeressük, vagy kíváncsiak vagyunk egy másik befejezésre. Utóbbiakból egyébként hármat kapunk összesen.

Töredelmesen be kell vallanom, hogy én kicsit többet vártam a Trek to Yomitól. Egy részről a látványvilágával azonnal levett a lábamról, a sztoriját is többé-kevésbé szerettem, de nem mehetek el amellett, hogy a harcrendszer esetlen, egy idő után az egész nyomasztóan monotonná válik. A cikk elején írtam, hogy Xbox Series X-en játszottam vele és erre visszatérek majd a befejezéskor: bár a program bitang jól kinéző körítéssel rendelkezik, a konzol valamiért ezt több helyen nem képes a megfelelően kezelni és érezhetően FPS csökkenést tapasztalhatunk. Nagyobb bugokba szerencsére nem futottam bele, egyedül az utolsó egy órában történt meg velem az, hogy a szöveget láttam a képernyőn, de a szinkron hiányzott és kvázi egy némafilmet kellett néznem. Szerencsére az interneten olvasható összeomlások és játémentés problémák engem elkerültek, utóbbiakra minden bizonnyal a fejlesztők a későbbiek folyamán közzétesznek majd egy javítást.


[+]

A Trek to Yomi teljes változata május 5-én jelent meg PC-re (Steam), PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra, valamint Xbox Series X/S-re.

Összefoglalás:

Mint fentebb írtam, nagyon vártam a játékot és bár nem mondanám azt, hogy teljességgel csalódtam benne, mégis úgy érzem, hogy ebből több, jobb is kikerekedhetett volna. A látványvilágról tényleg csak ódákat lehet zengeni, de mindezek mellett a játék hibái mellett sem mehetünk el. Ha Game Pass előfizető vagy, akkor mindenképp tégy vele egy próbát, nem vesztes semmit, ha tervezted megvenni, akkor én azt tanácsolom, hogy várj vele pár hetet és egy leárazás alatt gyűjtsd majd be!

A Trek to Yomi legjobb vonásai:

  • szinte minden ponton egy audiovizuális remekmű;
  • remek szinkron;
  • hamisítatlan szamuráj hangulat;
  • A történet meglepő változáson megy át a befejezésre.

A Trek to Yomi leggyengébb pontjai:

  • Unalmas, monoton, önismétlődő harcrendszer;
  • nagyon gyorsan végigjátszható;
  • Xbox-on framerate problémákkal találkozhatunk.

oriic

Azóta történt

Előzmények