Travian, egy falu krónikája

Vigyázz, függőséget okoz!

Vezetőink szimpla feladattal bíztak meg, legyek a vezetője az Újvilágon frissen alapított kolóniának. Egyszerű megbízásnak tűnt, már szinte rutin munka. Azonban a település alapításkor rájöttünk, hogy nem vagyunk egyedül... Rómaiak, germánok, gallok. Mindenki szemet vetett a régióra. Gomba módra szaporodtak a városállamok, szövetségek alakultak és dőltek romba. Természetesen mi is szereztünk hű barátokat, akikkel közösen rántottuk ki kardunkat érdekeink védelmében. Kémeink, kereskedőink időközben aggasztó infromációkat hoznak messzi városokból, falvakból. Hamarosan visszatérnek ennek a földnek a régi urai. Nem tudjuk, hogy miért térnek vissza, és mikor jönnek...Várni fogjuk őket, ha kell erővel védjük meg új otthonunkat.

Ebbe a környezetbe csöppenünk bele, mint egy kis falucska vezetője. A játék egy igen egyszerű online stratégiai játék, melyet böngészőből játszhatunk. Nem szükséges installálni, telepíteni, akár munkahelyen is játszható. Nincsenek horror gépigények, ha van net, már mehet is a szórakozás. A falu alapítása során ki kell választanunk az általunk preferált népet, és a településünk helyét.

Római:

Fejlett infrastruktúrával rendelkeznek. Az építés mesterei. Legfontosabb előnyük, hogy egyszerre tudnak építkezni a városon belül és kívül. A gyalogságuk hagyományosan erős, azonban a lovasság csak átlagos. Ideális védekező és támadó harcmodorra, akár kezdők is jól elboldogulnak vele.

Germán:

Harcos nép, főleg a támadásban erős. Igazán a fosztogatásban jeleskednek, hisz a rejtekhelyek hidegen hagyják őket, tartalmuk 1/3-át képesek bezsebelni. Mivel igen agresszív nép, ezért a védekezés nem túlzottan az erősségük. Az őket választó játékosnak törekednie kell arra, hogy ne kerüljön túl gyakran defenzív helyzetbe. Tapasztaltabb és könyörtelenebb játékosnak ajánlott.

Gall:

Alapjában véve békés nép, azonban ha háborúra kerül a sor, nem kell őket félteni. A gall lovasság messzeföldön híres a sebességéről. Rejtekhelyeik 2x annyi nyersanyagot képesek elraktározni, mint a többi nép, sőt képesek csapdákat is építeni. Ezáltal a fosztogató hordákat távoltartani. Kezdőknek, békésebb játékosoknak ajánlom, mivel a gallokat a csapdáik miatt nem igazán szeretik fosztogatni.

A falu:

Kezdetben egy igen kis települést irányítunk, mérete igen erősen közelít egy tanyáéhoz. A város bel- illetve külterületén tudunk építkezni. Míg benn a különböző kiszolgáló létesítményeket (raktár, magtár, kaszárnya), a külső régiókban a nyersanyagtermelést fejleszthetjük (fa, búza, agyag, vas). Első körben érdemes a nyersanyag termelést felfejleszteni, majd később a belső épületeket. Fontos odafigyelni a búza fogyasztásra, minden épület, katona élelmezése búzába kerül, így a termelést érdemes folyamatosan fejleszteni. Természetesen nyersanyagokat nem csak termelés útján tudunk beszerezni. Kereskedhetünk a többi játékossal, így némi nyereségre is szert tehetünk. Elvégre amiből kevés van a piacon, azért bátran kérhetünk több nyersanyagot. Illetve erőszakkal elragadhatjuk a konkurencia erőforrásait katonáinkkal. A településünk idő során szépen fokozatosan növekszik, azonban eljön az idő hogy új falut alapítsunk. Telepeseink a kiválasztott helyen megalapítják új falunkat. Azonban csak 1 fővárosunk lehet, a többi várost el tudja foglalni a galád ellen. Érdemes erre odafigyelni.

A játék nem mondható békésnek. Minél nagyobbak a városok, annál nagyobb a valószínűsége, hogy egymás érdekeit keresztezik. Ahol a diplomácia kudarcot vall, ott a kard veszi át a helyét. Míg a fosztogató akciók egyszerű árubeszerző körutak, a gyenge játékosokat a nagyok nemes egyszerűséggel lefarmolhatják. Az igazi háborúk azonban jóval érdekesebbek lehetnek. Klánszövetségek csaphatnak össze. A csaták helyszínei a városok, települések (esetleg oázisok). A háborúknak 2 oka lehet: egyszerű nézeteltérés, területi vita. A másik lehetőség a "csoda" építése, és a hozzá szükséges tervrajzok megszerzése. A bevezetőben említett Natarok, ugyanis nem csak a seregeiket hozzák meg, hanem a világcsoda terveit is. A játék célja nem más, mint a csoda felépítése. Amint ez megtörténik a játék véget ér, a szerver újra indul. Több csoda is épülhet párhuzamosan, a verseny igen szoros tud lenni. Elvégre a klánok igyekeznek hátráltatni a konkurencia építkezését. Erre a célra a legjobb diplomáciai eszköz a katapult, mellyel porig lehet rombolni az ellenség épületeit.

A játékosok természetesen nincsenek kizárólag magukra utalva. Szövetségesei támogatást nyújthatnak. Küldhetnek katonai támogatást (őket szintén el kell látni megfelelő mennyiségű búzával, ennek hiányában éhen halnak, mly értékes erőforrások durván elhibázott felhasználása lehet).

Kétféle szerver működik. Léteznek a hagyományos szerverek, melyekben az idő szépen lassan telik. Nem igényelnek, folyamatosan figyelmet. Azért illik naponta 2x ránézni a tanyára. A speed szerverek lényegesen pörgősebb játékmentet nyújtanak. A sebesség cirka háromszorosa a normál szerverhez képest. Itt néhány nap kihagyás igen hamar ledegradálhatja dicső birodalmunkat, egyszerű tanyává. Szerencsére helyettesítőt megadhatunk, aki távollétünkben pesztrálhatja falunkat.


Extrák, bónuszok

Mivel a szerver üzemeltetői is pénzből élnek, ezért a pénzes játékosok némi előnyt tudnak szerezni. Emelt díjas sms-el aranyat vásárolhat a játékos, melyben termelés, építkezés, katonai bónuszokat vásárolhatnak. Szerencsére ezt az előnyt kompenzálni lehet taktikai érzékkel. Kb 1 éve játszom a játékot, eddig különösebb hátrányát nem éreztem az arany hiányának.

Jelenleg a S1-en vagyok megtalálható General Habib néven. A Pens klánt erősítem, vagy gyengítem, nézőpont kérdése:). Akinek kérdése, vagy megjegyzése van a játékkal kapcsolatban az írjon a fórumba vagy pü-t, állok rendelkezésére.

[link]

Azóta történt

  • Interjú az Empires fejlesztőivel

    Ki lesz a Király? — tehetjük fel a kérdést, ha vetünk pár pillantást a célvonalhoz közeledő, magyar fejlesztésű online stratégiai játékra.