Total War: Warhammer teszt (PC)

Total War...hammer

Total War, Warhammer. Warhammer, Total War. Akik a két háborús világról hallottak, netán ismerik is, biztosan eljátszották már a gondolattal, hogy mi lenne, ha a Games Workshop fantáziavilágából és a Warhammer Fantasy Battle terepasztaljátékából számítógépes, Total War game készülne. Ha a történelmi koroktól elszakadunk a fikciós univerzumokért, más nem is passzolhatna jobban az epikus csatáiról és a térképes taktikázásról ismert sorozathoz, hiszen a nemzetek helyettesíthetők a különféle élő és halott fajokkal, szörnyekkel és csoportokkal, Európa és a földgömb pedig a Warhammer világával. Az imák (a sötétséghez vagy a világossághoz), most meghallgattattak, a Creative Assembly pedig már el is készült a Total War: Warhammerrel.

A Games Workshop 1983-ban indított fantasy univerzumai (Warhammer Fantasy és Warhammer 40,000) persze már korábban ellátogattak a digitális médiumokra, ám ekkora szabású stratégiai játék még nem készült. A Creative Assembly címe az első körben négy játszható frakciót kínál fel a játékosoknak, illetve első napos DLC formájában egy ötödiket – volt is ebből balhé. Az embereket a Sigmar által alapított Birodalom, vagyis az Empire képviseli a Rend oldaláról, ők a Régi Világ legerősebb túlélői, gazdag kereskedelmi hálózattal, legendás lordokkal, varázslókkal és papokkal. Egységeik főleg a földön harcolnak, változatosak és néhány páncélozott jármű és repülő egység is kifejleszthető az idő előrehaladtával.


[+]

A törpék (Dwarfs) birodalma a hegyek gyomrában edződött, szebb napokat látott lordokból, hősökből és harci eszközökből áll. A balta mellett lőfegyverek, ágyúk és bombázók is elérhetők, a törpék pedig szívósak és alacsony termetük ellenére félelmetesek a test test elleni küzdelemben. A zöldbőrűek (Greenskins) az orkok, a goblinok és más mocskos lények hordáiból állnak össze. Nem egy közülük igen méretes szörny, amelyik egyedül is képes egy csatát megfordítani. Pókok, farkasok és trollok gyűlnek össze ezekben a primitív ám nagy erejű seregekben.


[+]

A vámpírhercegek (Vampire Counts) Sylvania tiltott földjén élnek, és lelküket régen felajánlották a sötét isteneknek, cserében az élőhalottak uraivá válva. Gótikus horrorfilmbe illő, holdfényben csillogó váraik mély kriptákat és sötét mágiát rejtenek. Ők zombik urai, halottak feltámasztói, vérszívók és az élő világ nagy ellenfelei. Földi és repülő szörnyek egyaránt felbukkannak seregeikben, és sok-sok mágikus trükk van a tarsolyukban. Az alapjáték a fenti négy játszható félben ki is merül, viszont annyira különböznek az egységeik és a hozzájuk kapcsolódó harcmezei, illetve terepasztalos taktikák, hogy más féllel tényleg más élmény a kampányt végigjátszani. Nem mindig volt ez így a Total War játékokban, néha egy-két különleges egységben kimerült két náció között a különbség.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • SEGA

Azóta történt

Előzmények