Total War: Warhammer teszt (PC)

Szakállamra mondom, ilyet még nem láttam!

Más-más kezdőszituációval indul a négy résztvevő a világtérképen, és más-más célok felé terelik a játékost az első pár tucat körben felbukkanó küldetések. Közös persze a végső dominancia megszerzése speciális célok teljesítésével, ezt rövid és hosszú kampány keretében is el lehet érni. Számos Warhammer Fantasy faj kimaradt, így az elfeknek mindenféle válfaja, legalábbis egyelőre. Az alapjáték ötödik szereplője és az Öreg Világ meg nem szűnő fenyegetője, az északról előbb-utóbb délnek induló, pusztítást és korrupciót hozó káoszharcosok klánja (Chaos Warriors). Ők a sötét oldal szolgái és a legkülönfélébb szörnyek és mágiák urai.


[+]

És ők azok, akik a játékosok haragját kiváltották – no, nem a terepasztalon, hanem a kiadó részéről. A káoszharcosok alapból ugyanis nem játszhatók, csak a Total War: Warhammerrel egy napon megjelent, Chaos Warriors Race Pack DLC megvásárlásával. Pedig ez a faj a game alapvető része, és sokan hallatták a hangjukat arról, hogy bele kellett volna az alapcsomagba férnie (az előrendelők ingyen megkapták a DLC-t). A káoszharcosok egyébként nem kifejezetten a diplomácia vagy a városfejlesztés művészei: inkább rabolnak, korrumpálnak, rombolnak és továbbállnak.


[+]

Bár fantasy a környezet, aki játszott már a Total War széria korábbi darabjaival, el tudja képzelni a játékmenetet. Azért akad egy bevezető csata és terepasztalos segítség, hiszen egy bonyolult stratégiai game-ről beszélünk. A csatákat valós időben, akár több ezer résztvevővel (vagy néhány hatalmas szörnnyel) lehet megvívni nyílt terepen, egy bányában, esetleg egy létesítmény falain kívül és belül. Az egységek közelharcos, lőfegyveres, tüzérségi és mágiát bevető tagokból állnak, és végre a hadseregek generálisai, hősei, mágusai vagy éppen vámpírurai is részt vesznek az ütközetben – két lábon, lovon, griffmadáron vagy egyéb szörnyeteget megülve. Ők a Total War: Warhammer legfőbb újításai: nem félnek egyedül több tucat ellenfélnek nekimenni, és típustól függően a szokásos motivációs és támadó extra képességek mellett mágiát is bevethetnek a „jó” és „gonosz” fajtából.


[+]

Ezek a karakterek rendkívül szívósak, de ugyanúgy vigyázni kell rájuk, mint a többi egységre, hiszen erejük, képességeik és moráljuk sorsdöntőnek számít az ütközetekben, legyen szó ostromról, várvédelemről, nyílt színi ütközetről, esetleg bányacsatáról. Kitűnő elemei ők a szériának, ahogy a játék előrehaladtával kifejleszthető, különleges tüzérségi egységek, páncélozott járművek és szörnyetegek is. Kedveltem a Total War: Attilát, de az epikus csatái messze nem hatottak annyira frissnek, mint a Warhammer összecsapásai. Nem kis része van ebben a sokat fejlődött mesterséges intelligenciának, ami mindig is a széria gyenge pontja volt, még ha lassan javult is. Ezúttal nem hagyja magát az ellenség könnyen bekeríteni, nem áldozza fel stratégiailag kiemelkedő egységeit és bátran beveti szörnyeit és mágiáit, úgyhogy nehezebb fokozaton játszva a túlerő egyáltalán nem garantál sikert: a seregét jól kell ismerni és precízen irányítani. Így is gyakran fulladnak káoszba a csaták, úgyhogy érdemes lehet a sebességen lassítani és a harcvonalakat ilyen módon rendezni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • SEGA

Azóta történt

Előzmények