The Crew 2 teszt

Verseny az élet

Időnk jó részét persze nem a tájban való gyönyörködés, hanem a versenyzés fogja kitenni. Minden esemény teljesíthető egyedül, vagy online kooperatív módban, csapatba verődve. Döbbenetes módon viszont a „PvP”, vagyis az egymás elleni online versenyek hiányoznak a Crew 2-ből, ez a lehetőség csak decemberben, egy ingyenes frissítés keretében kerül majd bele. Nagy hiba, de ez nem teszi tönkre a játékot, amely így is jó 20-25 órányi játékot kínál, és akkor még nem is nagyon barangoltunk a néha tényleg végtelennek tűnő tájakon.

The Crew 2 Xbox One

14 versenyág elképesztő változatosságot jelent. Az egyszerű mezőnyversenyek mellett sokszor az idő ellen versenyzünk, például a Jet Sprint vagy a Rally Raid eseményeken, néha pedig pontszámra megy a dolog, az egészen látványos műrepülő-versenyek során. A fejlesztők még olyan kisebb ágazatokat is meglepően jól kidolgoztak, mint a drift, a gyorsulási- vagy a Monster Truck futamok. Szinte mindenhol valami más a cél, és sikerült némelyik eseményt nem várt helyzetekkel, vagy a komfortzónából kimozdító körülményekkel is feldobni. Legyen elég annyi, hogy egy-két alkalommal képes meglepni a produkció, ami egy versenyes játék esetében nagy szó.

A mezőnyversenyek során legtöbbször a világ legegyszerűbb „gumiszalag” mesterséges intelligenciájával találkozni, ami első olvasatra elég idegesítő: bármilyen jól is megyünk, a gépi ellenfelek állandóan a nyakunkra esnek. Van ennek viszont egy fordított nézőpontja is: ha mi hibázunk (márpedig az utcai, országúti versenyeken nagyon könnyű felakadni egy-egy tereptárgyra), akkor sincs minden veszve, mert könnyű utolérni a többieket. A döntés abszolút szándékos, mert például a zárt pályás futamokon (ja, igen: vannak túraautó- és Forma-1 versenyek is!) nincs gumiszalag megoldás, ott tényleg rajtunk múlik, mennyire vagyunk profik.

The Crew 2 Xbox One

A sikerrel teljesített futamok után, akár egy RPG-ben, „zsákmányt” (loot) kapunk, ezek különböző ritkasági fokozatú alkatrészek egy adott járműtípusra, amit szabadon cserélgethetünk versenyágon belül. Minél többet versenyzünk, annál magasabb szintre húzhatjuk járműveinket, ami nagyobb sebességet, jobb kezelhetőséget jelent. Egyszerű, de szórakoztató mechanika, ami egy-egy futam többszöri ismételgetésének is értelmet ad.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények