The Crew 2 teszt

Amerikába jöttem

A 2014-ben megjelent The Crew nemes célt tűzött ki maga elé: egy nyílt világú autós MMORPG akart lenni, amelyben bejárható az Amerikai Egyesült Államok egész területe, nagyszabású történettel és szerepjátékos fejlesztési lehetőségekkel. A célt csak részben sikerült elérni, mert a játék – köszönhetően néhány elavult „Ubisoftos” mechanikának – csak közepes minőséget és sikert ért el, nem lett belőle valóban formabontó élmény. A fejlesztő Ivory Tower viszont nem adta fel, és négy év után visszatértek a második résszel, tanulva az előd hibáiból, és még néhány lapáttal rátéve az eredeti koncepcióra.

A The Crew 2 már nem tekinthető se MMORPG-nek, se pusztán autós játéknak, hiszen felépítésében áramvonalasabb, könnyebben befogadható és jobban játszható, tartalmában pedig jóval sokrétűbb lett. Bár a nyílt világú játékban továbbra is az utak játsszák a főszerepet, ezúttal már a kaland szerves részét képezi a víz és a levegő is. Összesen 14 versenyág 125 eseményében vehetünk részt, melyek között utcai és országúti autóverseny, rali, motokrossz, Monster Truck, de többfajta motorcsónak és repülőgépverseny is szerepel, amik jelentősen kibővítik lehetőségeinket.

A fejlesztők pedig nem is vacakoltak azzal, hogy ezt a sok új opciót valamiféle történetbe erőltessék. Szakítva az első rész buta bűnözős sztorijával, a Crew 2-ben már csak annyi a lényeg, hogy feltörekvő sofőrként bebizonyítsuk, hogy mi vagyunk a legjobbak. Négy társaság (utcai verseny, freestyle, off-road és profi versenyzés) nyújt otthont a különböző versenyágaknak, náluk kell felmászni a ranglétra tetejére, és legyőzni az aktuális bajnokot. Vannak persze átvezetők, párbeszédek, nagy bölcsességek a versenyzés mibenlétéről, de a lényeg a színtiszta szórakozás – egész Észak-Amerika egy nagy játszótér lett.

The Crew 2 Xbox One

Mégpedig igen nagy és változatos játszótér. Most is az USA kicsinyített másában közlekedhetünk, de ez a virtuális világ jóval nagyobb, szebb és változatosabb, mint amit az első részben láttunk, több kidolgozott részlettel, számtalan kis- és nagyvárossal, híres tájakkal, épületekkel, emlékművekkel, nemzeti parkokkal, és felsorolhatatlan mennyiségű egyedi helyszínnel. És ugye, most már hozzájönnek mindehhez a folyók és a part menti vizek, ahol motorcsónakokkal szelhetjük a habokat, és a végtelen (vagy legalábbis végtelennek ható) légtér, ahol repülőgépekkel szállhatunk fölébe. Mindezt dinamikus napszakok, időjárás, változó felhőzet, élethű bevilágítás és időnként megváltozó évszakok teszik még érdekesebbé.

Verseny az élet

Időnk jó részét persze nem a tájban való gyönyörködés, hanem a versenyzés fogja kitenni. Minden esemény teljesíthető egyedül, vagy online kooperatív módban, csapatba verődve. Döbbenetes módon viszont a „PvP”, vagyis az egymás elleni online versenyek hiányoznak a Crew 2-ből, ez a lehetőség csak decemberben, egy ingyenes frissítés keretében kerül majd bele. Nagy hiba, de ez nem teszi tönkre a játékot, amely így is jó 20-25 órányi játékot kínál, és akkor még nem is nagyon barangoltunk a néha tényleg végtelennek tűnő tájakon.

The Crew 2 Xbox One

14 versenyág elképesztő változatosságot jelent. Az egyszerű mezőnyversenyek mellett sokszor az idő ellen versenyzünk, például a Jet Sprint vagy a Rally Raid eseményeken, néha pedig pontszámra megy a dolog, az egészen látványos műrepülő-versenyek során. A fejlesztők még olyan kisebb ágazatokat is meglepően jól kidolgoztak, mint a drift, a gyorsulási- vagy a Monster Truck futamok. Szinte mindenhol valami más a cél, és sikerült némelyik eseményt nem várt helyzetekkel, vagy a komfortzónából kimozdító körülményekkel is feldobni. Legyen elég annyi, hogy egy-két alkalommal képes meglepni a produkció, ami egy versenyes játék esetében nagy szó.

A mezőnyversenyek során legtöbbször a világ legegyszerűbb „gumiszalag” mesterséges intelligenciájával találkozni, ami első olvasatra elég idegesítő: bármilyen jól is megyünk, a gépi ellenfelek állandóan a nyakunkra esnek. Van ennek viszont egy fordított nézőpontja is: ha mi hibázunk (márpedig az utcai, országúti versenyeken nagyon könnyű felakadni egy-egy tereptárgyra), akkor sincs minden veszve, mert könnyű utolérni a többieket. A döntés abszolút szándékos, mert például a zárt pályás futamokon (ja, igen: vannak túraautó- és Forma-1 versenyek is!) nincs gumiszalag megoldás, ott tényleg rajtunk múlik, mennyire vagyunk profik.

The Crew 2 Xbox One

A sikerrel teljesített futamok után, akár egy RPG-ben, „zsákmányt” (loot) kapunk, ezek különböző ritkasági fokozatú alkatrészek egy adott járműtípusra, amit szabadon cserélgethetünk versenyágon belül. Minél többet versenyzünk, annál magasabb szintre húzhatjuk járműveinket, ami nagyobb sebességet, jobb kezelhetőséget jelent. Egyszerű, de szórakoztató mechanika, ami egy-egy futam többszöri ismételgetésének is értelmet ad.

Maximálisan kidolgozva

Örök szabálya a játékfejlesztésnek, hogy aki mindent akar, az semmit nem ér el igazán. Még sosem volt olyan versenyes játék, amiben több, teljesen eltérő járműtípus irányítását jól megoldották – nem véletlenül szakosodnak a fejlesztők, mondjuk, pályaversenyekre vagy ralira. Nos, a helyzet az, hogy a Crew 2 meghazudtolja ezt a szabályt, a fejlesztőknek ugyanis sikerült gyakorlatilag minden versenyágat jól kezelhetővé és élvezetessé tenni. Az autók vezetési élménye teljesen korrekt, van különbség az egyes típusok között, van súlyuk, lendületük, tapadásuk a négykerekűeknek, az árkádos autós játékok többsége mellé nyugodtan oda lehet tenni.

The Crew 2 Xbox One

Ehhez képest a repülők vagy a motorcsónakok irányítása is teljesen jó, minden pont annyira élethű, hogy még komolyan vehető legyen, de épp annyira árkádos, vad és őrült, hogy ne okozzon gondot senkinek. Egyedül a motorok irányításába lehet belekötni, ami főleg a motokrossz eseményeken okoz gondot, de még ez is bőven a menedzselhető határon belül van, úgyhogy óriási dolog, amit az Ivory Tower véghez vitt. A Crew 2 mindent akar, és szinte mindenben jó is. A jó irányításhoz pedig a Ubisofttól megszokott nagyszabású, profi körítést kapunk, elegáns kezelőfelülettel és rendkívül szép grafikával!

A Crew 2 kidolgozása, látványvilága még önmagában is, bárhol megállva szembeötlő, de a játéktér méreteit és lehetőségeit figyelembe véve egészen elképesztő. Egy világ, ahol több kilométer magasan repülve szinte végtelen a látótávolság, lenyűgöző naplementéket és napfelkeltéket csodálhatunk, aztán a felhők alá szállva, bármikor motorcsónakra vagy autóra váltva az utolsó fűcsomót is megnézhetjük. A csónakok látványosan szelik a víztükröt, ami élethűen hullámzik, és tükrözi vissza a Nap, a Hold vagy a kivilágított városok fényeit, nappal pedig a kietlen sivatagoktól a dús fenyőerdőkig túrázhatunk, ameddig csak a szem ellát. Felpattanhatunk egy motorra, és tényleg 40-50 percet száguldhatunk egy irányba anélkül, hogy a játéktér másik végére érnénk.

A Crew 2 méretei, lehetőségei és változatossága miatt olyan élményt ad, amit a legtöbb versenyes játék nem tud. Vannak gyenge pontjai – elsősorban az online szekció, illetve néhány töltelék-érzetű versenyág –, de még ezekkel együtt is egy egészen hihetetlen produkció. A világ puszta mérete és dinamizmusa, a járművek testreszabhatósága (festés, optikai tuning), a remek hangok és zenék, a kiváló hangulat, az igényes prezentáció valódi szuperprodukcióvá emelik a Crew 2-t, ami a műfaj minden kedvelőjének forrón ajánlott anyag. Elsőre talán nem sikerült, de másodjára az Ivory Tower beletalált a céltábla közepébe. Nem csak mi hódítjuk meg Amerikát, hanem Amerika is bennünket.

Pro:

  • lenyűgöző méretű és összetettségű világ;
  • változatos és jól kezelhető járművek, érdekes versenyek;
  • szuper hangulat borús történet nélkül;
  • remek grafika, hangok és zenék.

Kontra:

  • egyelőre nincs egymás elleni multiplayer;
  • némelyik járműosztály irányítása nem a legjobb;
  • egy-két frusztráló esemény.

80

A The Crew 2 PC, PS4 és Xbox One platformokra érhető el.

dreampage

Azóta történt

Előzmények