Street Fighter 6 teszt

Ha eddig nem szeretted a verekedős játékokat, vagy csak nem tudtál beléjük rázódni, akkor a Street Fighter 6 lesz az, ami ezt megváltoztatja.

Karakterek, játékmódok, és összegzés

A harcrendszer tehát kapott hideget-meleget, és periféria, illetve embere válogatja, ki mennyire lesz vele kibékülve. A grandiózus World Tour módra azonban mindenkinek érdemes rálesnie, hiszen a régi motorosok valami teljesen újszerűt fedezhetnek fel majd benne, a verekedős játékoktól egyébként tisztes távolságot tartók számára pedig ez lehet az, ami elgondolkodásra és netán vásárlásra készteti majd őket. A World Tour képében ugyanis kapunk egy sztori módot, de nem is akármilyet: egy, a leginkább Yakuza játékokra hasonlító akció-RPG hibridet. A módban nem csak a karakterünket lesz lehetőségünk megalkotni és teljes egészében testreszabni, de a világ több pontján megfordulva kisebb városszegletekben is kalandozhatunk majd, különböző harcművészeket és mestereket felkutatva, és elsajátítva ismereteiket és tudásukat. Mivel a mesterek a hagyományos árkád/többjátékos módban játszható karakterek megfelelői, így a World Tour mód remek lehetőséget ad arra, hogy a nagy online csatározásokban való elmélyülés előtt egy kicsit megismerkedhessünk a harci stílusukkal. Az említett Yakuza párhuzamból adódóan pedig nem maradnak ki a mókás minijátékok se, ahogy lesznek fő- és mellékküldetések is, na meg megannyi bolt úton-útszélen, ahol képességeinket boostoló ételeket, vagy statisztikáinkat erősítő ruházatokat is vásárolhatunk. Sőt, permanens fejlesztési tárgyakat is találhatunk, ha rászánjuk az időt a felfedezésre. Mindemellett pedig szintet léphetünk és skilleket vásárolhatunk, a cél pedig a legkeményebb utcai harcossá válás, a játék nevéhez méltóan. A World Tour mód műfaji innovációban és tartalomban gazdag, és felfogható lényegében egy külön játéknak, jómagam pedig ebben a módban töltöttem a legtöbb kellemes órát.


[+]

Ha elég tapasztalatot szereztünk a World Tour módban, akkor következő lépésként minden bizonnyal a hajszálnyi sztorival megtoldott árkád módhoz fogunk fordulni, mielőtt beleugranánk az online mélyvízbe. Megjelenéskor 18 játszható karakter közül tudunk választani, ami nem túl sok, maximum street fighteres viszonylatban. Akárhogy is, ki lehetne békülni ezzel a felhozatallal, ha nem lenne olyannyira taszító és félkész érzetet keltő számos karakter dizájnja. A megjelenést megelőző hónapokban elég nagy port kavart a rajongók körében és a sajtóban az SF6 megkérdezhető művészi iránya, ami a klasszikusnak számító SF2-es és SF4-es cell-shaded stílust hátradobva elmerészkedett valamiféle hibrid dizájn felé, keverve a képregényekre jellemző hangsúlyos és/vagy elnagyolt testrészeket és arányokat egy jóval realisztikusabb grafikával és világítási rendszerrel. Ez már a trailerekben sem mutatott jól, mert a két eltérő stílus homlokegyenest ment egymásnak, a valóságban azonban még rosszabb a helyzet. A verekedős játékokban rendszerint hasonló szellemiség mentén vannak ábrázolva a karakterek, mint a szuperhősös képregényekben. Nemtől függően ki vannak hangsúlyozva a maszkulin, vagy feminin elemek, és ugyan stlizitált és némileg a valóságtól elrugaszkodott módon, de megpróbálják a készítők ezen karakterek képében visszaadni az adott nemre jellemző ideált - gondoljunk csak Supermanre, Wonder Womanre, a Mortal Kombat széria Kitanájára, vagy éppen Ryu-ra a régi Street Fighterekből. Az SF6-ban azonban a karakterek képében nem csak a két korábban említett vizuális dizájn összeférhetetlensége ütközik ki, hanem úgy alapjároton úgy néz ki legalább a karakterek fele (férfi és női egyaránt), mintha egy kisgyerek Microsoft Paintes rajzát próbálta volna három dimenzióban interpretálni valami képgeneráló AI szoftver.


[+]

Ha valahogy mégis sikerül eljutnunk oda, hogy egy aránylag elfogadható karaktert találjunk a szegényes felhozatalból, és már elég időt töltöttünk a különféle offline módokban (arcade, versus, practice) való bíbelődéssel, akkor nekiveselkedetünk az online csatározásoknak. Azonban az egyjátékos World Tourhoz hasonlóan itt is egy, a megszokottnál jóval ambiciózusabb játékmódra kell számítani. Félreértés ne essék: természetesen senki nem állít meg minket, ha csak püfölődni akarunk egy jót akár barátainkkal, akár a hálózat által bedobott playerekkel – akár a puszta szórakozás, akár kisebb-nagyobb jutalmak reményében. Azonban ami vélhetőleg igazán megragadja majd sokak figyelmét, az az új Battle Hub mód, mely egyfajta közösségi teret teremt a más játékosokkal való interakcióra és lazulásra. Mondhatni, hogy ez a korát megelőző, 2008-as PlayStation Home játék/szociális platform modernkori újraálmodása. A hubon belül nem csak a tipikus 1v1-es összecsapásokra lesz lehetőségünk – méghozzá saját magunk által kreált avatarunkat használva – de a többi játékostárssal együtt éppúgy elmerülhetünk majd különféle minijátékokban és szórakoztató tevékenységekben is, mint pl. a táncolás, vagy a játéktermi gépezés. Az már megint más kérdés, hogy mennyire lesz ez a mód hosszú életű, mert azért a World Tour módhoz képest jóval foghíjasabbnak tűnik, mindenesetre alkalmi mókázáshoz ideális lehet.


[+]

Összegzés

A Street Fighter 6 tömve van különféle mechanikákkal és tengernyi tartalommal, melyeket további oldalakon át lehetne részletezni, és akkor még szót se ejtettem a számos tech-oldali testreszabási lehetőségről, a – hála az égnek – tisztességes optimalizációról, vagy a brutálisan részletes, még frame data-val is ellátott gyakorló módról. Egy azonban biztos: a sokak számára csalódást keltő és erősen hézagos Street Fighter 5 után a Capcom végre egy ütős részt tett le az asztalra és sikeresen helyreállította a sorozat renoméját, miközben megnyitotta azt egy szélesebb játékosi közönség felé. A Battle Hub hosszútávú létjogosultsága kissé kérdéses, a World Tour mód tényleges sztorija elég semmilyen, illetve az irányítás még mindig elsőrendűen az árkádgépi vonalon gyökeredzik, és a karakterek dizájnja is sok ponton megkérdőjelezhető. Ezek ugyan tagadhatatlan gyengeségek, viszont ha képesek vagyunk ezeken átlendülni, akkor egy remek és emlékezetes videojátékos élménnyel fogunk gazdagodni – vélhetően azok is, akik eddig csak távolról csodálták a verekedős játékok vérgőzös világát.

A Street Fighter 6 június 2-án fog megjelenni PC-re, PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, és Xbox Series S/X konzolokra. Xbox One-os változat nem várható.

A Street Fighter 6 legjobb vonásai:

  • Innovatív single-player (World Tour) mód;
  • rengeteg tartalom;
  • számos testreszabhatósági opció.

A Street Fighter 6 legrosszabb vonásai

  • Felemás művészi megvalósítás (főleg a karakterek terén);
  • megfelelő periféria hiányában problémás lehet az irányítás;
  • a World Tour sztorija sablonos és erőtlen.

Koncz Dávid

Azóta történt

  • Kipróbáltuk a Tekken 8-at

    Online bétateszt egy új verekedős játékban – a tökéletes lehetőség a világ meghódítására. Vagy arra, hogy minden kontinensen nagyon csúnyán megveressük magunkat…

  • The Making of Karateka teszt

    Van-e értelme játékot készíteni egy játékról? Létezik a „dokumentumjátékok” műfaja? A Making of Karateka egyértelműen bebizonyítja, hogy a válasz mindkét kérdésre: igen!

  • Steet Fighter 6 - Fókuszban Ed

    A sorozat legújabb részének DLC karaktere a hónap végén érkezik a játékba.