Star Wars: Battlefront teszt

Gyengeségeidből okulhatsz a legtöbbet

Technikailag kicsit fájó, hogy Xbox One-on mindössze 720p-s felbontásban szórhatjuk a lézernyalábokat (PS4-en egy leheletnyivel jobb a helyzet a 900p okán) főleg, hogy annyira nem is sokkolnak a részletek, vagy a frenetikus látványfokozó effektek. Persze egy percig sem állíthatjuk, hogy csúnya lenne a Battlefront, sőt mi több, veszedelmesen eltalált minden eleme, karaktere, járműve, és helyszíne is. A Hoth jeges, havas, kicsit monoton felszíne még így is káprázatos. A barlangrendszerek és a lépegetők egyenesen a Birodalom visszavág első csatáinak kellős közepébe repítik az embert. Még ha kicsit szegényes is, de a Tatooine perzselően száraz sivatagos felszíne is szórakoztató, aminek szöges ellentéte az Endor holdjának erdős közege. Őrületesen eltalált a fák között heverő roncsokkal és esős, tócsás, köves, zöldellő terepeivel. Újdonság gyanánt kapjuk a lávás, vulkanikus Sullustot, ami rendkívül kellemes csatatérnek bizonyult fedezékeket biztosító sziklás terepével.


lépés a lázadóknak, de nagy lépés egy AT-ST-nek. [+]

Aki a Frostbite motor révén a Battlefieldek pusztítóan látványos rombolhatóságára számít az nagyot fog koppanni, ugyanis egyrészről kevés ezeken a helyszíneken az erre alkalmas épület, másrészről meg sok olyan objektum van a Star Wars univerzumban, amik nem alkalmasak az ilyen jellegű technikai demonstrációkra. A fémszerkezetek, sátrak, buckák és üregek nem a rombolhatóság paradicsomának elemei.

A végeredmény tehát egy egészen jó játék lett, aminek két komolyabb hibája van. Az egyik és legfájóbb a szegényes tartalom, mivel a négy világot (vagy bolygót) illett volna megduplázni, ezzel együtt pedig a pályák számát is. A mozi filmvásznakra való felkúszását követően mondjuk, érkezik majd egy ingyenes ébredő erős helyszín teljesen ingyenesen (Battle of Jakku) és persze Season Pass is lesz. A másik probléma pedig a célközönség meghatározásában keresendő, ugyanis napjaink egyik legmainstreamebb, legpopkulturálisabb sci-fi univerzumáról van szó, így ehhez mérten minden korosztályhoz kellett szólni, ami érződik kicsit a játékmeneten is. Túlságosan le lett egyszerűsítve, amin szerencsére sokat tudtak korrigálni a részletességgel, és a tökéletesre polírozott hangulattal.


„Speedbike-kal szállni élvezet, gyorsabban száll, mint a képzelet.” [+]

Az atmoszféra, amit ezúttal megalkottak Star Wars témában az a zsenialitás csimborasszója. Ha valaki az átlagnál csak kicsit komolyabb Star Wars rajongó, akkor libabőrözni fog, ahogy repked a birodalmi és lázadó gépek között, ahogy süvítenek mellette a lézernyalábok, ahogy repeszt a Speedbike-al az erdő fái között, vagy ahogy valamelyik hőssel rendet vág a harcmezőn a lézer stukkert, fénykardot, esetleg az erő használatát bevetve. Tökéletes díszletek, helyszínek, és világok szolgáltatják a terepet, amit az eredeti hangeffektekkel megtámogatva és kellően dinamikusan programozva varázslatos élmények részesei lehetünk. Kár, hogy apróbb hibái, kisebb bugjai, valamint egyes tervezői / kiadói döntések (fizetős DLC-kkel válhat csak teljes értékű játékká) nem engedik, hogy egy megkerülhetetlen instant remekmű legyen, hanem mindössze egy átlagnál erősebb mocskosul fílinges Star Wars lövölde. Egy azonban biztos, rajongók számára kihagyhatatlan.

Pro:

  • Döbbenetes audiovizuális Star Wars-élmény;
  • a hősök és a járművek terelgetése élvezetes;
  • pofonegyszerű vezérlés és játékmenet.

Kontra:

  • Túl jól sikerült túlegyszerűsítés;
  • mindössze 12 pálya négy helyszínen;
  • kisebb bugok és fagyások;
  • zsebünkben kotorászó Season Pass.

81

A Star Wars Battlefront PC-re, Xbox One-ra, és PlayStation 4-re jelent meg 2015 november 19-én.

Rage23

Azóta történt

Előzmények