Star Wars: Battlefront teszt

Mindig több a kérdés, mint a válasz

A főmenüben a Multiplayer opció mellett egy Missions szekció is meghúzódik, ami különféle feladatokat, kihívásokat, vagy magát az oktató módot rejti. Ez utóbbi, vagyis a Training megtanítja a kezdőknek a Speedbike-ozást, az AT-ST-k, vagy az X-Wingek irányítását. A Battle lehetőség a négy különböző helyszín pályáin enged Battle vagy Hero Battle küzdelmeket bonyolítani, míg a Survival, a nevéből fakadóan egy túlélős móka. Igencsak kemény feladat az egyre erősödő hullámokkal szembeni ellenállás, de egy kis taktikával, ügyes mozgással, pontos célzással túlélhetjük a lépegetőktől sem mentes 15 kegyetlen kört.


A hullámok túléléséhez mindent fortélyt be kell majd vetnünk. [+]

Ha bemelegítettünk a karcsú egyjátékos részként is felfogható Missions menüponttal, akkor ugorjunk is fejest a többjátékos örömökbe. A fejlődési rendszer kicsit egyszerűcskére sikerült, mivel a jó teljesítményünk után kapott pontokból lépjük a szinteket, valamint ezt váltja át a rendszer a játék valutájaként felfogható creditre, amiből újabb fegyvereket, karaktereket, és kártyákat nyithatunk meg. A 11 fegyver elsőre nem tűnik soknak, sőt másodikra sem, de szerencsére kellően változatosak, ráadásul még a kiegyensúlyozottságukra sem lehet nagyobb panasz. Érdemes a kisebb sebzésű, de nagyobb tűzgyorsasággal megáldott mordályokra is rápróbálni, hatékonyságuk meglepően eredményes lehet. A kártyás rendszer jelenti itt a különböző képességeket. A kártyákat megszerezve minden összecsapásra egy egyedileg válogatott tulajdonságokkal rendelkező harcossal vághatunk neki. Vihetünk magunkkal Jet-Packet, különböző gránátokat, pajzsokat, páncélokat, speciális fegyvereket, melyeket érdemes folyamatosan használni a hatékonyság érdekében, ugyanis rendszeresen újratöltődnek.


A Birodalom elsöprő tűzerővel megérkezett a Sullust légkörébe. [+]

Játékmódokat sem hagyjuk természetesen szó nélkül főleg, hogy fantázia terén nem különösebben erőltették meg magukat a fejlesztők. Az alap Team Deathmatch itt Blast néven fut, de kapunk területfoglalást Supermacy néven, a dominálós játékmódot pedig Droid Runba csomagolva érhetjük el, és még Rush-olhatunk is a Drop Zone-nal. A Capture the Flag a Battlefrontban Cargo nevet kapott és az ellenfél szállítmányait kell áthurcolni a mi bázisunkra, aztán hatalmas csatában vehetünk részt lépegetők megállítása céljából a Walker Assault módban, de elérhető egy kis izgalmas légi ütközet Fighter Squadron címszó alatt is. Aki hősökkel szeretne harcba vonulni, annak a Hero Hunt, vagy a Heroes vs. Villains lehetőségekre érdemes odafigyelni. Előbbiben egy kisebb csapat vadászik egy hősre és a szerepét az utolsó sebzést okozó játékos veszi át, míg utóbbiban a jó (Luke Skywalker, Han Solo, Leia Organa) és a rossz (Darth Vader, Emperor Palpatine, Boba Fett) oldal legfőbb képviselői feszülnek egymásnak, kiegészülve néhány birodalmi és lázadó egységgel. A játékmódok többsége ismert és hamar megunható, ezen a kevés helyszín is sokat segít, egyedül a hatalmas, nagy létszámú (20 v 20-as) lépegető vadászat jelent egy kis felüdülést.


Palpatine szenátor felvillanyozó adottságaival okoz komoly megrázkódtatást az ellenfélnek. [+]

Játékmenet kapcsán nem árt tudni, hogy a kooperatív módra helyezték a hangsúlyt, ami azt jelenti, hogy még a nagyobb létszámú összecsapások esetében sem tudunk kisebb csoportokba (squad) tömörülni, így pedig szinte lehetetlen komolyabb csapatmunkára építeni. Másik érdekesség a felszedhető power-upok jelenléte, ugyanis az extra gránátok, telepíthető lövegek, és légicsapások mellett, ezek szokták rejteni a hősöket, valamint a vezethető járműveket is. Remélem, mondanom sem kell, hogy mekkora királyság egy lépegető dögöt, vagy egy X-Winget irányítani és akkor a Millenium Falkont már ne is említsük. A Battlefieldel ellentétben a harcmezőn véletlenszerűen jelennek meg a vezethető járművek (vagy az irányítható hősök), így a szerencsén múlik, hogy ki mit vezethet, ezáltal talán pergősebb is lett a játékmenet.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények