Shadow Warrior - Bemutató

Beindul a húsdaráló

Ahogyan azt már a bevezetőben írtam, játékidőnk nagy részét a küzdelem fogja kitenni, melyben egyszerre akár több tucatnyi ellenfelet is likvidálnunk kell a továbbhaladáshoz. A készítők becsempésztek némi szerepjáték-elemet a Shadow Warriorba, Lo Wang ugyanis tapasztalati pontokat szerez a harcok során, amit itt Karmának neveznek. Amennyiben kellő mennyiséget összegyűjtünk belőle, kapunk egy karma-pontot, amiért képességet vehetünk. Főleg titkos helyeken, de találhatunk karma-kutakat is, amikből extra mennyiséget szerezhetünk, és ha megfelelően változatos és brutális módon végzünk ellenfeleinkkel (Minél kevesebb sérülést szerezve), a küzdelmek végén bónuszokat írnak jóvá számunkra.

Akárcsak az eredeti játékban, az újrafeldolgozott Shadow Warriorban is literszámra ömlik a vér ellenfeleinkből harc közben. Ha a karddal való küzdelemre gyúrunk - akárcsak én -, úgy a legextrémebb csonkolásokat hajthatjuk végig mindenen, ami életünkre tör. Amennyiben pedig a lefejezés, karok és lábak levágása, valamint a különféle módon kettészelhető test nem elégítené ki vérszomjunkat, úgy a hullákat is miszlikbe apríthatjuk (Tudjátok, leellenőrizzük, hogy biztosan meghaltak-e? :) ). Bár a hullák darabolásáért nem kapunk extra karmát, de ütközetek során igenis jutalmazza a program a látványos csonkításokat és kivégzéseket, így érdemes némi esztétikát belevinni a gyilkolásba.

A húsdaráló-effektus beindulását követően a játékost könnyen elragadja a hév, akárcsak a régi stílusú mészárolós programok során, erre még rátesznek két lapáttal Lo Wang szenzációsan humoros, olykor morbid beszólásai. Ráadásul démontársunkkal, Hojival is kegyetlen párbeszédeket hallgathatunk, néha komolyan majdnem lefordultam a székről egy-két poénos beköpése után (A szerencsesütikben olvasható jóslatokról már nem is beszélve...). Szóval, aki belevág a játékba, az készüljön fel, hogy morbid humor-túladagolás veszélyének teszi ki magát. :)

Kardunkon kívül találhatunk különféle lőfegyvereket is, melyek elsősorban a repkedő ellenfelekkel szemben hatékonyak, de robbanó objektumok explodálására is kiválóan alkalmazhatók. Persze harcban is helytállnak, természetesen érdemes a fejre célozni velük, mert egyrészt így hatékonyabbak, másrészt a fejlövésekért komoly karma-bónusz jár (Akárcsak a környezetben található objektumok által előidézett szörny-halál után). A pályákon találhatunk elszórva pénzérméket és ereklyéket is, ezeket érdemes összegyűjteni, hiszen fegyvereinket fejleszthetjük belőlük és némelyik komoly összegbe kerül.

Életerőnket egészségügyi csomagok és gyógyító képesség segítségével állíthatjuk vissza, akárcsak a régi időkben. Így aki hozzászokott a regenerálódó egészséghez, az itt könnyen megütheti a bokáját, érdemes szem előtt tartanunk életerő-kijelzőnket. A képernyő bal-alsó szélén látható szám jelzi egészségünket, ez kezdetben 100, ha lecsökken 0-ra, meghalunk. Természetesen ésszerűbb lenne azt mondanom, hogy küzdjünk taktikusan, de ez nem olyan stílusú játék, itt a darálás van főszerepben, ha leereszkedik a vörös köd, könnyen elfelejtjük figyelni a kijelzőt. Amennyiben pedig elsajátítjuk a megfelelő képességet, úgy némely ellenfél legyőzése után annak lelkét elnyelve is gyógyulhatunk.

Életerő-kijelzőnk körül láthatunk egy piros csíkot, ez jelzi kitartásunkat. Ennek segítségével tudunk futni, valamint különféle harci mutatványokat és technikákat végrehajtani. Tudunk szökellni is, így kitérhetünk a támadások egy része elől, ami főleg az erősebb ellenfelekkel szembeni harcnál jön jól. A történet epizódokra van bontva, mindegyik végén egy főnök (boss) vár minket, akik legyőzéséhez előbb rá kell jönnünk a megfelelő technikára, ki kell tapasztalnunk gyenge pontjaikat (Hoji tanácsai ilyenkor hasznosak, így érdemes rá hallgatni).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények