Shadow Warrior - Bemutató

Bevezetés, beállítások

Márciusban jelentette be a Devolver Digital, hogy a Flying Wild Hog csapata (Akik a Hard Resetet is készítették) újra feldolgozza a 3D Realms által 1997-ben kiadott Shadow Warrior című játékot. A fejlesztők elmondása szerint igyekeznek hűek maradni az eredeti klasszikus játékmenetéhez, vagyis egy vérbeli trancsírozós FPS-ről beszélhetünk, ahol hullámokban támadó ellenfeleket kell likvidálnunk fegyvereink és képességeink segítségével.

Jó hír a rajongóknak, hogy a klasszikus kiadás ingyenesen letölthető Steamről, vagy 7.5 euróért egy kibővített változatot vásárolhatunk Classic Redux címen, ami két kiegészítőt és átdolgozott grafikát tartalmaz. Így aki esetleg nem tudná, ki is az a Lo Wang, annak épp itt az ideje behozni a lemaradást. Most pedig térjünk rá jelen cikkünk témájára, az átdolgozott Shadow Warrior játékra, amit két helyről is beszerezhetünk: 25 euró kifizetése után a Steam Áruházból, valamint a GOG.com oldaláról, ahol 36 dollárba kerül (Most 10% engedménnyel juthatunk hozzá, egészen október 3-ig).

A tesztet a GOG.com kiadás alapján készítettem, melyet a Gamepod oldal biztosított számomra (Ezúton is köszönet érte). A telepítést követően a játék 6,72 GB helyet foglalt el a merevlemezen, ami a jelenlegi több tíz gigás programok fényében szerénynek mondható. A játékot egy Intel Core i7-3770, Sapphire AMD Radeon HD 7870 OC, valamint 16 GB DDR3 RAM összeállítású gépen futtattam 64-bites Windows 8 operációs rendszeren. Így természetesen nem fukarkodtam a beállításokkal, mindent maximumra rakhattam 1920x1200 felbontás mellett. Sebességet nem mértem, de sehol nem tapasztaltam lassulást.

Véleményem szerint a Shadow Warrior grafikája nagyon szépre sikerült, maximális beállítások mellett viszonylag sok és látványos effektet jelenít meg a Road Hog Engine. Lehet, hogy a technológia-fanatikusok találnak benne pár kifogásolható elemet vagy nem eléggé kidolgozott textúrát, ám számomra bőven megfelelt a játék által nyújtott vizuális megjelenítés. Amikor pedig beindul a mészárlás, ajánlott inkább saját bőrünk épségéért aggódunk, mintsem az útszéli fűszálak kidolgozottságáért. Viszont egy-egy ilyen roham után bőven van időnk nézelődni, így mindenki megvizsgálhatja a környezet szépségét menet közben.

A történet elején Lo Wang megbízást kap, hogy vásárolja meg a Nobitsura Kage nevű kardot egy bizonyos Mr. Mizayakitól. Odaérve azonban nem egészen a tervek szerint alakulnak a dolgok, így hősünk kénytelen a kétmillió dollárt tartalmazó táska helyett kardjával elősegíteni az üzlet létrejöttét. Persze, ahogy az már ilyenkor lenni szokott, most is sokkal nagyobb és rejtélyesebb dolgok állnak a háttérben, mint amire Lo Wang számított. Nem lövöm le a poént, a lényege annyi, hogy nem lesz olyan egyszerű hozzájutnunk a kardhoz, ahogyan azt először gondoltuk.

A játékot egy szál karddal kezdjük el, majd később lőfegyverekre és extra képességekre teszünk szert, aminek segítségével felvehetjük a harcot az egyre erősebb és növekvő számú ellenféllel szemben. Nem árulok el nagy titkot azzal, hogy a játékidő nagy részét a Lo Wang megölését szem előtt tartó ellenfelekkel viaskodva töltjük el. Persze nem csak gyilkolásból áll az élet, ezt hősünk is belátja, így néha kénytelen pár egyszerűbb feladatot megoldani a továbbjutás érdekében. No meg nem árt egy kis kitérő sem, hogy a titkos helyeken eldugott finomságokkal javítsuk túlélési esélyeinket.

A Shadow Warrior játékmenete leginkább a Serious Samra hasonlít, hiszen itt is megyünk előre egy lineáris terepen, majd amikor elérünk a kijelölt pontra, megjelennek az ellenfelek, akiket legyőzve továbbmehetünk a következő helyszínre. Persze ezt megspékelték némi kitérővel, kulcskeresésekkel, mágikus pecsétek kinyitásával, titkos helyekkel és egyebekkel, de a hangsúly továbbra is azon áll, hogy amíg nem irtjuk ki az ellenfeleinket, addig nem mehetünk tovább. Térjünk is rá ennek bemutatására.

Figyelem! A cikk további része spoileres lehet azoknak, akik még nem játszottak az új Shadow Warriorral, így ha szeretnétek elkerülni az esetleges poén-lelövéseket, akkor lapozzatok az utolsó oldalra, ahol egy rövid összefoglalót írtam a játékról.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények