Resident Evil 5 Remaster teszt

Renováció Capcom módra

Úgy fest, ebben a generációban sem kell felújítások, újrakiadások nélkül tengetnünk a napjainkat, minden kiadó hozza a sikerjátékainak több-kevesebb sikerrel ráncfelvarrt verzióit. Ezúttal a Capcom szállítja a Resident Evil-szériájának utolsó részeit ráncba szedve. A Resident Evil 6 már tavasszal becsattogott PlayStation 4-re és Xbox One-ra, most a nyári hőségre időzítve a Resident Evil 5-el tehetünk egy kis afrikai kiruccanást, hogy augusztus utolsó napjait már a Resident Evil 4-nek szentelhessük. Nem mai alkotásokról van szó, így csak haloványan mertünk reménykedni abban, hogy értékelhető kivitelben hozzák el napjaink játékgépeire a három Resident Evil epizódot.

Alternatív kosztümben a kis csapatunk.
Alternatív kosztümben a kis csapatunk. [+]

Chris Redfield BSAA ügynökként afrikai megbízatást kap, Kijuju-ban kell Ricardo Irving nyomára bukkanni, aki valamilyen bio-organikus fegyvert próbál eladni a feketepiacon. Chris helyi segítséget kap, így kiegészülve Sheva Alomarral vágnak neki Afrikának és a fertőzöttek hadának. Nem árulok el azzal nagy titkot, hogy Albert Wesker is feltűnik a színen, viszont ennél sokkal érdekesebb, hogy a halottnak hitt Jill Valentine-ról is információkhoz jutunk. A történet kellemes, igaz nem felejthetetlen, ráadásul még egy kis világpolitikai visszhangot is gerjesztett, mivel sokaknak nem tetszett, hogy feketéket kellett mészárolni.

Chris Redfielden még a láncfűrész sem fog.
Chris Redfielden még a láncfűrész sem fog. [+]

A Resident Evil 5 felújítása jelen generációs konzolokon nem nevezhető jutalomnak, sokkal inkább büntetésnek. Grafikai tuning nem jelent többet a korábbi PC-s kiadás látványvilágánál, ami 2016-ban igencsak kevés, ellenben a Resident Evil 5-re mindent lehet mondani, de azt semmiképpen, hogy csúnya lenne (1080p 60 fps-sel). Az átvezetők egészen „kellemesek”, még most is élvezhetőek, főleg a dögös nőnemű társakon kalandozhat el a férfi játékosok szeme, amit tovább fokoztak valószínűsíthetően „akaratlanul” alternatív kosztümökkel. Olykor pedig kifejezetten izgalmas és látványos akciójelenetekkel tarkított QTE szekvenciákkal megtámogatott átvezetőkben lehet részünk. Az animációk azért képesek mosolyt csalni az arcokra, sokszor érkezünk túlságosan egyszerű, kopár helyszínekre is, de a legnagyobb gondokat még mindig a linearitás, a mesterséges intelligencia (összevissza futkározó, utunkba álló gép irányította társ, az ellenfeleket ne is említsük) és az irányítás jelentik.

Ez a Resi 5, már nem az a Resi 5

A Resident Evil 5-nek és meg merem kockáztatni, hogy a hamarosan érkező 4. résznek is a legnagyobb hibája az eredeti kiadás megjelenésekor már elavult és túlkomplikált vezérlése. Az egyébként egyre nagyobb tempóra kapcsoló túlélősdi hét év elteltével fenemód idegesítő a maga döcögős, macerás játékmenetével. Anno még le tudtuk nyelni (igaz már akkor is kínkeservesen), hogy egy platformnál meg kellett keresni az interakciós pontot és nem kapaszkodott fel akrobata ügyességgel bárhol főhősünk, vagy a játékot tördelő hátizsákmenedzsmentet és újra tárazást, ráadásul a kisebb területek közötti állandó töltögetéseket is sokkal jobban toleráltuk. Az igazság az, hogy egy rohangászós, lengedezős, dinamikusan gyors tempójú Tomb Raider 2 és Uncharted 4 korában a Resident Evil 5, mint véndiák vesz részt a partin, csöndben meghúzódva, tojáslikőrkéjét szürcsölgetve az egyik félhomályos sarokban.

Harc az agresszív szájszag ellen.
Harc az agresszív szájszag ellen. [+]

Egyébként van valami furcsa bája ennek az ostoba és idegesítően buta vezérlésnek. Karakteresebb tőle a játék, kihívást biztosít, taktikára sarkall, ha hajlandóak vagyunk elfogadni, amit ránk akar erőltetni (menet közben nem tudunk célozni és lőni, a bal analógkar benyomásával futunk). Időben kell táraznunk, jól kell szerveznünk a töltény és gránát kiosztásokat a karakterek között és partnerünkre is oda kell figyelni. Bosszantóan izgalmas ezért szerethető. Igazán egyetlen pozitívumot tudok mondani a „felújított” Resident Evil 5 kapcsán mégpedig, hogy megkapott minden korábban elérhető letölthető tartalmat, még a korábban PC-exkluzívnak számító No Mercy játékmódot is. Tovább bővítik a játékidőt a Lost in Nightmares és a Desperate Escape küldetések, valamint a gyengus Versus-mód mellett az igencsak hangulatos darálóval, a The Mercenaries Unitedel is elüthetik az időt a Resident Evil 5 rajongók. Utóbbi gyors tempójú, idő és kombó alapú küldetéseket takar. 18 karakterből választhatunk, melyek mindegyik (még az alternatív kosztümösök is) másfajta harcstílust képviselnek (Shevaval íjazni vagy Chris minigunjával kaszálni a fertőzöttek tengerében nem hétköznapi).

A morcos bácsi derékszíját holtestek díszítik.
A morcos bácsi derékszíját holtestek díszítik. [+]

Rendben van a tartalom, kapunk online és offline többjátékos módot, ráadásul még grafikailag is el lehet fogadni, azonban mégsem tudom, hogy ki lehet a Resident Evil 5 célközönsége. Sajnos mai szemmel már annyira zavaróak a döcögős játékmenetbeli megoldások, hogy képesek elvenni az ember kedvét az egyébként kifejezetten hangulatos fertőzött irtástól. Igazság szerint már mikor a saját korában megjelent, már akkor is panaszkodtunk bizonyos befásult megoldásai miatt, de napjainkban már ezt nem fedi el a hangulat. Aki nem ismeri esetleg a széria ezen epizódját és nem kapja fel a vizet az eléggé múltidéző vezérlésen az mindenképpen tegyen vele egy próbát. Ez tipikusan egy olyan alkotás, amire ráhangolódva erőteljesen rá lehet kattanni.

A Resident Evil 5 felújítása június 28-án jelent meg PS4 és Xbox One-ra.

Pro:

  • Bőséges játékidő és tartalom;
  • jobban néz ki, mint várnánk;
  • igazi retró hangulat…

Kontra:

  • …,ami egyeseknek bosszúságot okozhat;
  • mai szemmel lineáris, széttördelt játékmenet.

69

Rage23

Azóta történt

Előzmények