Quantum Break bemutató (Xbox One)

Not Penny’s Boat

A játék egyik legfontosabb elemei mindenképp az idő manipulására alkalmas tulajdonságok, amelyek a végigjátszás során szépen fokozatosan lesznek majd elérhetők. Kezdetben csak egy különleges látást kapunk, amelyet használva látjuk az ellenfeleinket, de később lesz majd időlassításunk, tudunk majd pajzsot vonni magunk köré, de időrobbanást is elő tudunk idézni, illetve lesz majd egy-két érdekes képességünk is. A történet folyamán fejleszthetőek lesznek, az alapanyagokat (cronon részecskéket) a pályán elszórva találjuk majd. Ezek néhol látható helyen vannak, máskor kicsit mászkálni kell majd, de a Time Vision képességünk használatával nem lehet őket eltéveszteni. A képességek használatához hozzátartozik, hogy bizonyos ellenfelek szintén tudnak hasonlókat használni, de kis taktikával mindenkivel végezni tudunk.

A harcokat időközönként platformer elemek szakítják meg, itt tulajdonképpen arról van szó, hogy egyes pályarészeket csak az időmanipulálós képességeink használatával tudunk teljesíteni. Ezek voltak talán a játék legélvezetesebb részei, nagyon nagy minusz pont, hogy alig kapunk ebből pár darabot. (A korábbi trailerekben látott tankerre gondolom mindenki emlékszik) A Quantum Break másik nagy sajátossága az élőszereplős átvezetők megléte, amelyek nem a főszereplőnkről szólnak, hanem az ellenséges Monarch Solutions alkalmazottait emeli a középpontba. Ahogy magában a játékban, úgy itt is többé-kevésb ismert színészekkel találkozunk, a televíziós sorozatok kedvelő találkoznak majd a játékban ismerős arcokkal (Lost, Fringe, Game of Thrones szereplőkkel). A fentebb említett átvezetők érdekessége, alapjáraton csak streamelve kapjuk meg őket, bár Xbox-on van lehetőség a videók letöltésére.

Ami talán az egyik legfontosabb dolog a játékban, hogy a történet bizonyos pontjain lehetőségünk van beleszólni a történet folytatásának medrébe (arra is kapunk magyarázatot, hogy ez miért van), amelynek lényege, hogy választhatunk egyes eseményeknél, hogy folytatódjon a sztori. Ezek nem csak a játék legvégét befolyásolják, hanem a későbbi történéseket is, így érdemes meggondolni, hogy melyik utat választjuk, még akkor is ha a döntés előtt röviden belenézhetünk a leendő jövőbe. Összességében a játékról elmondható, hogy a Remedy-nek sikerült egy igen élvezetes alkotást összehozniuk, azonban bizonyos dolgokban kicsivel talán jobban elszaladhatott volna a fantáziájuk. Ez persze túlságosan nem zavaró, csak biztosan vagyunk páran, akik több mindent szerettünk volna látni a programban.

A játék körülbelül 7-10 óra alatt játszható végig nehézségi szinttől függően, ebbe beletartozik a 4 nagy átvezető film is, viszont akik szeretnének minden titkot megtudni, és minden végkifejletet látni, azoknak minimum 2x érdemes lesz végigjátszaniuk a Quantum Break-et. Mindezek mellé a gyűjtögethető extrák (intelek, emailek, stb.) is kis bónuszt adnak a történethez; ezek apróságok, de jópofák. A játék sztorija nagyon erős, akik szeretik az időutazós történeteket, azoknak kész főnyeremény lesz a program, de a többieknek is érdemes egyszer végigjátszaniuk azt.

Tip: várjátok meg a stáblista végét!

Pro:

  • Nagyon jó sztori, ami végig lebilincseli az érdeklődőket,
  • időutazás,
  • ismert arcok a végigjátszás során,
  • idő-képességek,
  • filmszerű látványvilág,
  • választási lehetőségek a sztoriban.

Kontra:

  • Kikapcsolhatatlan filmes képvilág,
  • kevés platformer rész.

80

orichalcos

Azóta történt

Előzmények