Outriders teszt

Idegen bolygó, idegen lények, idegen képességek – és egy minden ízében ismerős akciójáték, amely kicsit hamarabb jelent meg, mint kellett volna.

Online helyzet

Igen, pokolian megcsúsztam ezzel a teszttel. Mentségemre szolgáljon, hogy a lengyel People Can Fly stúdió játéka finoman szólva sem könnyítette meg a végigjátszást. Hogy mást ne mondjak, engem bő egy héten keresztül még a főmenübe sem engedett be. „A szerverek nem állnak készen”, szajkózta újra és újra a hibaüzenet, amelyre nem volt válaszom, lévén az Outridersszel nem lehet netkapcsolat nélkül játszani. A fejlesztők gyengéden a kiadót hibáztatták, és gondolom a színfalak mögött mindenki megfeszített erővel dolgozott a helyzet megoldásán. Sikerrel – április közepén már rendszeresen be tudtam lépni, és lefagyások is csak ritkán rombolták a játékélményt.

Sínen vagyunk, gondoltam, és rányomtam a matchmaking gombra, hadd találjon online társakat a játék. No persze nem oktondi módon, a crossplatform partnerkeresést nem kapcsoltam be – az ugyanis hajlamos visszafordíthatatlanul megsemmisíteni régóta tápolt karaktereink felszerelését. A társkeresés viszonylag gyorsan megy, igaz, első alkalommal a játék a töltést követően kivágott a főmenübe. Aztán második alkalommal is. És később is – én egészen május 2-ig nem tudtam sikeresen kooperatív játékban részt venni. Ráadásul még ezek során is rendszeresen kidobott a rendszer, mondván, a három játékos kezeléséhez nem elég a gigabites internetem. Az utóbbi napokban azonban már kétszer is sikerült úgy és addig multizni, ahogy én akartam – és már éppen mosollyal az arcomon ültem volna nekiülni a cikkírásnak, amikor az utolsó expedíció közepén úgy csapott arcon a játék, hogy egyenesen az Xbox főmenüjéig repültem…

Az én élményeimet tehát erőteljesen színezte a játékot kiszolgáló szerverpark gyatra állapota, és bár volt, aki még ennél is rosszabbul járt (mondjuk felszerelése teljes elvesztése miatt), az is igaz, hogy néhány szerencsést minden efféle gond elkerült. Bár a következőkben nem fogok minduntalan visszatérni e problémákra, azért azt megjegyezném, hogy egy teljes árú játék esetén ez megüti az elfogadhatatlan szintet. Igen, korrekt dolog, ahogy a fejlesztők tempósan javítgatják a játékot – de sokkal korrektebb lett volna, ha eltolják a premiert egy hónappal, és már működő állapotban engedik azt ki a gyárból.

No de milyen játék is ez az Outriders? Az első néhány óra alapján feltehetően a Destiny és a Gears of War jutott eszébe a legtöbb embernek – előbbiből származik az eltérő kasztok, illetve a randomgenerált zsákmány szerepeltetése (no meg a menük működése), utóbbiból pedig a külső nézetes fedezékharc lesz ismerős. Karakterünk tulajdonságai közül a legfontosabb a kasztja, amely megszabja speciális, varázslatszerű képességeit, és ezeken keresztül lényegében harci stílusát is. Röviden összefoglalva a Devastator a közelről gyilkoló, az ellenfeleket ide-oda hajigáló tank, a Trickster a teleportáló-időmanipuláló harcos, a Technomancer automata ágyúkat tud megidézni és területre ható varázslatokkal operál, a Pyromancer pedig kiszámítható módon mindent feléget maga körül.

Ezekkel a 30. szintig tápolható (aztán persze felszereléseken keresztül még erősebbé tehető) karakterekkel Enoch bolygóján kell helyt állni. Ahogy a demó bemutatta, ez az első pillantásra idilli környezet az emberiség utolsó menedéke – terraformáló űrhajókon menekült ide félmillió ember, de a landolás és a civilizáció újjáépítése bizony nagyon félresiklott. Néhány ostoba vezető rossz döntések sorozatát hozta meg, és míg karakterünk egy kényelmes fagyasztószekrényben 30 éven keresztül szundikál, körülötte minden gallyra megy. Az emberiség maradéka, úgy 70 ezer lélek, apró törzsekre, kultuszokra, városokra szakadva egymással ugyanúgy kaotikus háborút vív, mint a bolygó faunáját megőrjítő Anomáliával – ez utóbbi egy katasztrofális hatású energiavihar-szerűség. És bár az Anomália közvetett és közvetlen módon százezrek haláláért felelős, hősünknek erőt ad – így lesz belőle varázslatszerű képességekkel rendelkező szuperharcos.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények