Így kell remake-et csinálni
Az oldalnézetes, 3D elemekkel tarkított játék megjelenése összességében kielégítő, a hangulat és a változatos feladatrendszer nem fog minket arra kényszeríteni, hogy csak a grafikával foglalkozzunk. Mivel Abe rendelkezésére semmilyen fegyver nem áll, kénytelen lesz csapdákat állítani a glukkonoknak, illetve lehetőleg elkerülni őket. Ha meglát minket egy ellenséges lény, gyakorlatilag három lövéssel azonnal elintéz és visszakerülünk az előző ellenőrzőpontra, ugyanez történik akkor is, amikor leesünk a pályáról, vagy sikeresen felrobbantjuk magunkat.
Éjszaka sokkal sűrűbben kell lopakodnunk, mint a nappali órákban. [+]
A mudokonok megmentése sokszor egyszerű feladat, de ha elrontunk valamit, akkor könnyen odaveszhet egy-két bajtársunk. Abe segítségével egyszerűen megszólíthatjuk a barátainkat, akik követik az utasításainkat, de ugrani például nem tudnak, ha egy ideig magukra hagyjuk őket, akkor visszaállnak dolgozni. Minden pályaszakaszon van egy-egy kapu, amin bejuttathatjuk a mudokonokat, ha ez sikerül, az életük megmenekül.
A játék időről-időre egyre izgalmasabb próbál lenni, bombákat kell hatástalanítani, glukkonok bőrébe bújni, leleményes csapdákat állítani, gyorsan menekülni, vagy elbújni mindenhol, ahol csak lehet. A nehézsége még közepes fokozaton is kifejezetten erősre sikerült, egyes pályaszakaszok teljesítéséhez sokszor akár órákra is szükség lehet, de kellő pályaismerettel utólag természetesen ez percekre redukálható.
A látványvilág idézi a régmúltat, de elfogadható a jelenben is. [+]
Azt hisszük, hogy ha minden remake olyan lenne, mint az Oddworld: New ’n’ Tasty, akkor sokkal kevesebben félnének a legendás játékok felújított változataitól, mint jelen állás szerint. A fejlesztők pont úgy nyúltak hozzá az alaphoz, hogy a végeredmény valóban megfeleljen a mai kor igényeinek, de a játék hangulata, karakterisztikája és szerethetősége is abban a formájában maradjon, ahogy azt 1997-ben tapasztaltuk. Érdemes tenni vele egy próbát annak is, aki ismeri az alapot és annak is, aki most hall a sorozatról először, csalódásra kicsi az esély.
Az Oddworld: New 'n' Tasty PS4-re, PC-re és Xbox One-ra jelent meg. A PS3-as változat még a második negyedévben érkezik, a PS Vita és a Wii U tulajdonosoknak viszont valószínűleg még többet kell várniuk a kipróbálással.
Pro:
- Tökéletesen felidézi a legendás előd hangulatát
- Abe továbbra is egy nagyon szerethető karakter
- Sok kihívást tartalmaz a játékmenet
Kontra:
- Még a legkönnyebb módban sem kifejezetten egyszerűek a pályák
- Egy idő után monotonná és unalmassá válhat
- Néhány konzolon még várat magára a megjelenés
Értékelés: 90