Oddworld: New 'n' Tasty teszt

Egy legenda feltámad

1997-ben jelent meg a legendás kétdimenziós multiplatform kalandjáték, az Oddworld: Abe’s Oddysee, ami a maga korában a hangulatával, a feladatival, illetve a legendásan nehéz és időigényes játékmenetével nyűgözte le a játékosokat. Az Odwworld Inhabitants úgy gondolta, hogy ez a híres szoftver megérdemel egy felújítást, a Just Add Water nevű angol fejlesztőgárda pedig el is kezdte készítette az új kiadást.

Az Oddworld: New ’n’ Tasty játékmenete, alaptörténete tökéletesen megegyezik a 17 éves alapjátékban megszokottakkal, a grafikához, a hangokhoz és a pályákhoz nyúltak hozzá érdemben a fejlesztők. A játék tavaly nyáron jelent meg PlayStation 4-re, idén februárban mutatkozott be a PC-s változat, ezt egy hónappal később az Xbox One kiadás követte, a PlayStation 3 és Vita, valamint a Wii U megjelenés még várat magára. Mi a Microsoft aktuális konzolján próbáltuk ki az alkotást.


Itt indul a történet: Abe mit sem sejtve waxolja a padlót, mikor meglátja a New 'n' Tasty plakátját. [+]

Egy remake elkészítése soha nem egyszerű feladat, ez pedig hatványozottan igaz akkor, ha a kiindulási alap egy nagyon sikeres és élvezetes program. A játékosok ugyanis érzékelhető fejlődést szeretnének tapasztalni, de ugyanakkor nem örülnének, hogy ha az alapjáték hangulata, lényege vagy felismerhetősége csorbulna. Sajnos a fejlesztők sokszor hibákat vétenek el a felújítások megalkotása során, elveszik az eredeti játékok varázsát, vagy esetleg egyáltalán nem is mernek hozzájuk nyúlni az apróbb grafikai javításokon kívül, emiatt sok játékos áll szkeptikusan ezekhez az újragondolásokhoz.

Háromszáz rabszolga világában

Az Oddworld New 'n' Tasty sztorija semmiben nem változott az elődhöz képest. Az alaptörténet egy párhuzamos unvierzumban, Oddworld-ben játszódik, azon belül pedig a RaptureFarms névre hallgató húsfeldolgozó üzemben, ahol 300 mudokon dolgozik rabszolgaként. Közülük pedig egy nem más, mint főhősünk, Abe, aki a szörnyű körülmények ellenére lelkesen dolgozik, többek között az év dolgozója is volt. Egyik este azonban véletlenül meglát egy plakátot és meghall egy beszélgetést, ekkor kiderül számára, hogy belőle és a 299 mudokonból fog készülni az üzem új terméke, amit New ’n’ Tasty-nek kereszteltek el.


A vállalat igazgatója: Molluck, a glukkon. [+]

Abe elhatározza, hogy nem csupán elmenekül a feldolgozóból, hanem megmenti mind a 299 társát, az pedig természetesen csak a játékoson múlik, hogy ez sikerül-e neki. A vállalat igazgatója Molluck, a glukkon, az ő fegyveres fajtársai ellen kell küzdenünk a játék során, ugyanakkor Abe végig fegyvertelen marad, csak akkor tud érdemben támadást kezdeményezni, amikor belemászik egy glukkon lelkébe és a kezében lévő fegyvert használja.


Ha többen osonunk, nagyobb a lebukás veszélye. [+]

Ebben a szellemben kezdjük el játékunkat, nem meglepő módon határozottan érezhető, hogy grafikailag minden elemében előrelépett a játék, részletesebbek a karakterek, szebben kidolgozottak a pályák, finom kameramozgások jelennek meg, ugyanakkor a tárgyak is sokkal élethűbbek. Az irányításon is változtattak az elődhöz képest, Xbox One-on például eltűnt a futáshoz szükséges különálló gomb, a kontroller analóg karjával tudjuk főhősünk sebességét meghatározni, ez megszokást igényel, de aki a hagyományos módszerrel szeretné irányítani Abe-et, az bekapcsolhatja az Old School irányítási formát is.

Így kell remake-et csinálni

Az oldalnézetes, 3D elemekkel tarkított játék megjelenése összességében kielégítő, a hangulat és a változatos feladatrendszer nem fog minket arra kényszeríteni, hogy csak a grafikával foglalkozzunk. Mivel Abe rendelkezésére semmilyen fegyver nem áll, kénytelen lesz csapdákat állítani a glukkonoknak, illetve lehetőleg elkerülni őket. Ha meglát minket egy ellenséges lény, gyakorlatilag három lövéssel azonnal elintéz és visszakerülünk az előző ellenőrzőpontra, ugyanez történik akkor is, amikor leesünk a pályáról, vagy sikeresen felrobbantjuk magunkat.


Éjszaka sokkal sűrűbben kell lopakodnunk, mint a nappali órákban. [+]

A mudokonok megmentése sokszor egyszerű feladat, de ha elrontunk valamit, akkor könnyen odaveszhet egy-két bajtársunk. Abe segítségével egyszerűen megszólíthatjuk a barátainkat, akik követik az utasításainkat, de ugrani például nem tudnak, ha egy ideig magukra hagyjuk őket, akkor visszaállnak dolgozni. Minden pályaszakaszon van egy-egy kapu, amin bejuttathatjuk a mudokonokat, ha ez sikerül, az életük megmenekül.

A játék időről-időre egyre izgalmasabb próbál lenni, bombákat kell hatástalanítani, glukkonok bőrébe bújni, leleményes csapdákat állítani, gyorsan menekülni, vagy elbújni mindenhol, ahol csak lehet. A nehézsége még közepes fokozaton is kifejezetten erősre sikerült, egyes pályaszakaszok teljesítéséhez sokszor akár órákra is szükség lehet, de kellő pályaismerettel utólag természetesen ez percekre redukálható.


A látványvilág idézi a régmúltat, de elfogadható a jelenben is. [+]

Azt hisszük, hogy ha minden remake olyan lenne, mint az Oddworld: New ’n’ Tasty, akkor sokkal kevesebben félnének a legendás játékok felújított változataitól, mint jelen állás szerint. A fejlesztők pont úgy nyúltak hozzá az alaphoz, hogy a végeredmény valóban megfeleljen a mai kor igényeinek, de a játék hangulata, karakterisztikája és szerethetősége is abban a formájában maradjon, ahogy azt 1997-ben tapasztaltuk. Érdemes tenni vele egy próbát annak is, aki ismeri az alapot és annak is, aki most hall a sorozatról először, csalódásra kicsi az esély.

Az Oddworld: New 'n' Tasty PS4-re, PC-re és Xbox One-ra jelent meg. A PS3-as változat még a második negyedévben érkezik, a PS Vita és a Wii U tulajdonosoknak viszont valószínűleg még többet kell várniuk a kipróbálással.

Pro:

  • Tökéletesen felidézi a legendás előd hangulatát
  • Abe továbbra is egy nagyon szerethető karakter
  • Sok kihívást tartalmaz a játékmenet

Kontra:

  • Még a legkönnyebb módban sem kifejezetten egyszerűek a pályák
  • Egy idő után monotonná és unalmassá válhat
  • Néhány konzolon még várat magára a megjelenés

Értékelés: 90

Azóta történt

Előzmények