Need for Speed Hot Pursuit

Első benyomások

Megjelenés előtt rengeteg videó látott napvilágot a játékról, így nagyjából tudtuk, mire számíthatunk. Árkád autóversenyzés, rendőrök, amolyan "forró üldözés".

Mikor végre megkaparintottam a játékot, egy gyors telepítést követően bele is csaptam a lecsóba. Mivel nálam a játék nem nagyon tájékozódott a gépemről indulás előtt, ezért 800x600-ben, elég vérszegény grafikai beállítások mellett indult elsőnek. Így miután moziztam egyet és megnéztem a jövőre megjelenő Shift2 Unleshead(ez is ismerős valahogy..) kedvcsinálóját, első utam a grafikai beállításokhoz vezetett. Rögtön meg is kaptam az első pofont..

A felbontáson kívül eléggé meg van kötve a kezünk. Állíthatjuk még 3 fokozatban az árnyékokat, ki vagy bekapcsolhatjuk a mosódást, és ugyan ez igaz az anizotróp szűrőre is(ami mellesleg hatástalan), és a textúrák minőségét. Ezen kívül kapunk még gamma korrekciót, és be is fejeztük.

Hát ez eléggé vérszegény testreszabási lehetőség. 1920x1080-ba próbáltam a játékot, de még így is zavaró volt az AA hiánya, így irány a driver, gondoltam én, majd adunk neki onnan. Aha, csak amint ezt megtettem, a pálya betöltésénél appcrash. Hát köszi.

Némi kutakodás, és pár driver telepítés után rájöttem, hogy AMD oldalon(nvidián tudtommal még sehogy) a 10.10e hotfix driver telepítésével adhatunk neki élsimítást. Magam részéről valahogy nem így képzeltem az első találkozást a játékkal. De ne írjuk le előre.

Miután végre megcsodálhattam a játékot, meggyőzően bólogattam, hogy ez igen. A grafika magával ragadó. A táj szép, a sivatagtól a ködös erdőn át, a hófúvásokkal tűzdelt hegycsúcsokig mindent megtalálunk. A vizes aszfalt, az eső, a villámlás és mennydörgés pedig csak rátesz egy lapáttal.

De azért sajnos itt sem minden fenékig tejfel. Miután felocsúdtunk az első ledöbbenésből, vár is ránk a szomorú valóság. Alt+TAB-ot ne akarjunk használni, mert könnyen megesik, hogy az utat övező növényzet textúrái eltűnnek a semmibe, emellett sokszor "beragad" ez-az a képernyőbe, és a fél kilométerrel mögöttünk hagyott útszéli tengerpartot bámulhatjuk a kanyar közepén. Visszapillantó akad, de ha belenézünk, valami egészen mást látunk, és 300-nál tiporva a gázpedált a szakadó eső hangját hallva gyönyörködünk a tájban, mikor észrevesszük, hogy bár esik, erről valahogyan vizuálisan nem szerzünk tudomást.

Ha már hangok. Sajnos nem csak a grafikai beállítások sikerültek szűkösre. Hangbeállításoknál állíthatjuk a zene hangerejét, ami maxra húzva sem úgy szól, mint ahogy kellene. Néha olyan, mintha egy távoli házból kiszűrődő zenét hallanánk csak, ami mellett elmentünk épp. Állítható a beszéd hangereje is, ezzel talán nincs gond.

Ezen kívül még megkapjuk az effektek csúszkát. Nagyon megörültem neki, ugyanis az autók dübörgése, ami egy ilyen játéknál véleményem szerint alaptartozék, valahogy nincs meg. Elsőre nem is értettem, mi olyan fura, aztán rájöttem. Míg a mennydörgés dobhártya szaggató is tud lenni, addig a verdánk hangját sokszor egyáltalán nem hallani. Nosza neki, effekt hangerő levesz, had menjen az őrület. Nem megy.. megdöbbentő.(Szerk.: Úgy tűnik, valakinél nincs ezzel baj. Érdekes jelenség.)

Az még inkább, hogy a játék nem támogatja a kormányokat(he?). Persze azért szerencsére beállíthatjuk kedvenc vezérlőnket, de lehet jobban járunk, ha nem erőltetjük.
Egyrészt, minden indítás után elfelejti mit mire állítottunk. Pontosabban ez így nem igaz, a gombok maradnak, és látszólag a tengelyek is, azokat mégis újra kell konfigurálnunk, minden egyes indításnál, különben nem fog menni. Sajnos ugyan ez igaz a kontrollerek analóg karjaira is.

Ezen kívül gyakorlatilag 0 testreszabási lehetőségünk van, és bizony nem épp élvezetes az alapbeállítás. Khm.. ez egy autós játék kéremszépen. Ha árkád, ha nem, ez gáz.

Gáz bizony. Mindaz amit fentebb felsoroltam. Egy beta játék esetében még elnézi az ember, de itt nem erről van szó. Ezért bizony pénzt kellet kipengetnünk valamelyik boltban.

Hát ezek után azért próbáljunk meg jó képet vágni hozzá.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt