Mortal Kombat bemutató

Mortal Kombat

A cikk olvasói teszt, így annak tartalma nem a Gamepod.hu szerkesztőinek álláspontját képviseli.

Mortal Kombat történelem

Az első Mortal Kombat lassan 20 éve, pontosan 1992-ben indult hódító útjára, először játéktermi Arcade gépekre, majd PC-re és konzolokra. Azt hiszem, nyugodt szívvel állíthatom, hogy a játék történelmet írt, a Mortal Kombat első részétől beszélhetünk a modernkori verekedős játékokról. A széria első darabja rövid idő alatt hatalmas rajongótábort tudhatott magénak, köszönhette ezt a korábbiakhoz képest szokatlanul véres játékmenetének, és az újonnan bemutatkozó, azóta a sorozat védjegyévé avanzsált, Fatality-rendszernek.

Mortal Kombat 1

Alig 1 évvel az első rész után megjelent a következő epizód, nemes egyszerűséggel Mortal Kombat 2 néven, innentől tekinthetünk a Mortal Kombat-ra, mint szériára. A mozgásokat továbbfejlesztették, megjelentek – ma már alapnak számító – mozdulatok, javított a Fatality rendszer, és bekerültek új szereplők, illetve a régiek is újabb mozdulatokkal, kivégzésekkel gazdagodtak. A sorozat harmadik tagjára – Mortal Kombat 3 – immáron 2 évet kellet várniuk a rajongóknak. Bár komoly fejlesztéseket nem eszközöltek – és azok többségét is a rajongók túlnyomó része feleslegesnek ítélte – a játék fogadtatása már jóval halványabbra sikerült mint a két nagynevű elődé. Azonban ebben a részben jelent meg először a ma már alapnak tekinthető kombó-rendszer és a sokak szerint fölösleges futás. Ettől függetlenül az elkövetkezendő 3 éve is kevés volt arra, hogy a készítők ráérezzenek, hogy hol hibáztak. 1998-ban megjelent a széria addigi leggyengébb – PC-n egyben az utolsó – epizódja, immáron 3D-ben pompázva. Sem a felújított 3D-s grafika (és az ezzel szorosan összefüggő módosított irányítás), sem az újdonságnak számító fegyverrendszer nem aratott osztatlan sikert, a sorozat mélyrepülése ezzel az epizóddal megkezdődött, és évről évre tovább folytatódott.

Mortal Kombat 4

2008-ig összesen 7 különböző epizód (Mortal Kombat: Gold, Mortal Kombat: Special Forces, Mortal Kombat: Deadly Alliance, Mortal Kombat: Deception, Mortal Kombat: Shaolin Monks, Mortal Kombat: Armageddon és végül a sorban utolsó 2008-as Mortal Kombat vs. DC Universe) próbálta akárcsak megközelíteni a közel két évtizeddel ezelőtti első részek sikerét, mindezt eredménytelenül.

Mortal Kombat 9? 2011? Csak szimplán: Mortal Kombat

Már hosszú ideje terjengtek a pletykák egy újonnan készülő epizódról, alig egy évvel a hivatalos bejelentést követően kézhez vehettük a sorozat immáron kilencedik részét. A fejlesztést ezúttal a NetherRealm stúdió végezte , élükön Ed Boon-al, a sorozat egyik atyjával. Már a bejelentést követően olyan hangzatos kijelentések láttak napvilágot, hogy „megreformálják a sorozatot” és, hogy „visszatérnek az alapokhoz”, mégis a legtöbb embernek kétségei voltak a felöl, hogy a sok ígérgetés után kaphatunk-e egy korrektül összerakott játékot. A névválasztás mindenesetre megalapozta az ígéreteket, ugyanis sem számot, sem alcímet nem kapott, egyszerűen az 1992-es játék nevét használták, tehát: Mortal Kombat. A játék megérkezett, itt van, nézzük milyen is lett...

Játékmenet

Kötve hiszem, hogy él a világon olyan konzoljátékos, aki ne hallott volna valaha a Mortal Kombat-ról, de ha mégis (Ember? Hol éltél eddig, a Marson?), akkor annak már úgyis mindegy. A játék lényege nem változott, azonban kisebb ráncfelvarráson ment keresztül.

A készítők teljesen komolyan gondolták, hogy visszatérnek a kezdetekhez, olyannyira, hogy az eddigi részek történetét egyszerűen a kukába dobták, és írtak egy új sztorit a játékhoz, valahonnan onnan indulunk, ahol anno 1992-ben az MK1 indult, azonban a történeti része ennél jóval átfogóbb, több korábbi MK részen keresztülívelő, mégis ezekhez csak irányvonalakban ragaszkodó. Azoknak, akik figyelemmel követték az eddigi epizódok történeti szálát, kissé furcsa lehet, mert nem minden úgy maradt, ahogy régen, az újabb játékosoknak viszont adhat egy kis keretet a történet. Tehát van nekünk egy Story módunk, többféle nehézségi szinttel, rengeteg hangulatos bejátszással, összességében körülbelül 6 órányi játékidővel. Ez alatt az idő alatt kipróbálhatjuk a „jó oldal” legtöbb szereplőjét, hogy végül diadalmaskodjunk a gonosz seregén. Ezzel akár vége is lehetne, azonban mint tudjuk az ilyen jellegű játékoknak általában nem történetvezetés az erőssége. Visszakaptuk a korábbi részekből jól megszokott Ladder meccseket, ahol az általunk választott karakterrel kell egymásután földbe döngölni a gép által véletlenszerűen adott ellenfeleket. A nehézségi szint itt is változtatható, azonban – néhány korábbi résszel ellentétben – ez nem befolyásolja a küzdelmek számát, 7 véletlenszerűen sorsolt ellenfél után megkapjuk a 3 főgonoszt. Amennyiben kedvünk szottyanna egy kis változatosságra, mindezt űzhetjük Tag Ladder formában is, ahol mind nekünk, mint ellenfelünknek egyszerre – természetesen váltogatva – kettő harcos áll rendelkezésre.

Arcade Ladder

Az újonnan érkező játékmód a Challenge Tower. A Tower összesen 300 különböző kihívásból áll, melyek sorban egymás után kell végrehajtanunk. (Amennyiben valamelyikkel problémába ütköznénk, kihagyhatjuk, hogy később visszatérjünk hozzá.) A feladatok folyamatosan nehezednek és változnak, vannak, melyeket percek alatt teljesíteni lehet, másoknál nagy valószínűséggel hajunkat fogjuk tépni. Az egyszerűbbek közé tartozik, amikor szimplán csak le kell győznünk valakit, esetleg olyan megkötéssel, hogy nem használhatjuk bizonyos speciális képességünket, netán valamelyik végtagunkat, vagy a korábbi részekből ismerős Test Your…kihívások, azonban kapunk bonyolultabbakat is, pl.: egy életerőcsíkkal legyőzni 3 Goro-t egymás utánban. Változatosságban nem lesz hiány, de türelem minden bizonnyal kell hozzá.

Ha mindez nem lenne elég ott vannak még a többjátékos módok. Ezeket játszhatjuk egy gépen, több irányítóval, de természetesen nem maradhatott ki az online küzdelem sem a kínálatból. Az egyszerű versus meccsek mellet itt is lehetőségünk van Tag meccseken harcolni, de érdemes kipróbálni a King of the Hill játékmódot, ahol egy többszereplős körküzdelem alkalmával a játékosok pontozzák egymást.

Mileena vs. Kano

A haladóbb játékmódok mellett a készítők helyet szorítottak egy Practice menüpontnak is, ahol szinte mindent kipróbálhatunk. Gyakorolhatunk álló ellenféllel szemben, próbálhatjuk sikerre vinni Fatality kombóinkat is, de az abszolút kezdők a gép instrukcióit követve gyorsan beletanulhatnak a Tutorial mód segítségével.

Szintén újdonság lehet, hogy minden győzelmünkért, legyen az bármely játékmódban, „pénzt”, Mortal Kombat tallért kapunk. Ennek mértéke nagyban függ a teljesítményünktől. Természetesen nem ugyan annyi jár a Tower 5. és 267. kihívásának teljesítéséért, úgy ahogy azért sem, ha egy harcban éppen életben maradunk egy Fatality-vel lezárt Flawless győzelemmel ellentétben. A folyamatosan gyarapodó vagyonunkon ráadás kivégzéseket, ruhákat, koncepciórajzokat vásárolhatunk magunknak az Extra menüpont alatt.

Bekerült a játékba egy úgynevezett super-meter, mely a harcok alatt az bekapott sebzések, és az általunk végrehajtott speciális mozdulatok arányában folyamatosan töltődik. Amikor ez eléri az elsző szintet, akkor valamelyik speciális kombónkat tudjuk ezzel erősíteni, a második szinten megnyílik a lehetőség, hogy egy gombkombinációval kivédjünk akár durvább mozdulatsorokat is. A kánaán azonban a super-meter teljes feltöltődésével érkezik meg. Ekkor lehetőségünk van egy X-Ray kombó bevitelére - melyehet mindössze 2(!) gomb egyszerre való lenyomásával érhetünk el – amely igen komoly 30-40%-os sebzést képes okozni a figyelmetlen ellenfeleknek, nem mellékesen egy igen látványos és animáció kíséretében: a háttér elsötétül, és a röntgenfelvételhez hasonlóan nézhetjük végig a különböző csonttöréseket. Ezt a rendszert láthattunk már a Street Fighter legújabb részében is, azzal a különbséggel, hogy ott sokszor nem ártott, ha legalább 4 kezünk van, hogy az adott mozdulatsort sikerre tudjuk vinni.

Scorpion X-ray kombója

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt