Monster Truck Destruction bemutató

Törés-zúzás mobillal

Az Egyesült Államokban a mai napig népszerűek az úgynevezett „monster truck” (magyarul talán teherautó-szörnynek lehetne fordítani) események. A különböző bajnokságok nemcsak az Újvilágban, de Európában is megvetették a lábukat, és bár virágkorukat talán az 1990-es években élték, még ma is komoly rajongótáborral büszkélkedhet ez a „sportág”. Nem csoda, hogy a kisebb autók összetörését, az erőt és a gyorsaságot hirdető látványosságból időről időre videojátékok is készülnek – manapság elsősorban mobiltelefonokra.

Ilyen játék az Odd Games fejlesztésében készült Monster Truck Destruction is, ami a nagy bajnokságok hangulatát igyekszik elkapni és a kis képernyőkre ültetni. A feladatát nagyjából elvégzi, de azért akadnak vele gondok is. Mert bár kivitelezésben határozottan igényes produkcióról beszélhetünk, az irányítása és néhány más dolog bőven hagy kívánni valót maga után.

Monster Truck Destruction

Kezdéskor vásárolnunk kell egyet a legolcsóbb nagykerekűek közül. A felhozatal széles, különböző formájú és festésű gépszörnyek állnak rendelkezésre. A drágábbak értelemszerűen erősebbek, gyorsabban és jobban irányíthatóak, de a játék által felkínált kezdőtőkéből csak a legalacsonyabb árkategóriában válogathatunk. Ha ez megvan, belekezdhetünk egy teljes bajnokságba, gyakorolhatunk, vagy az addig megnyitott pályákon különálló versenyeken vehetünk részt.

A futamok két részből állnak. Az első verseny a gyorsulás, ahol egy rövid, ugratókkal, autóroncsokkal és kanyarokkal tarkított pályán kell minél gyorsabban végigszáguldani. Ez a verseny kieséses rendszerben zajlik, a párosok közül mindig a gyorsabb jut tovább. A második futam a szabad stílusú verseny. Itt egyedül vagyunk az arénában, előre felállított autóroncsok, rombolásra váró lakókocsik, ugratók és egyéb pályaelemek között. A cél adott idő alatt a legtöbb pont összegyűjtése minél több és látványosabb manőverrel.

Monster Truck Destruction

Sajnos a helyszínek között alig van különbség. Minden aréna ugyanúgy néz ki, csupán a gyorsulási pályák térnek el vonalvezetésben és akadályokban. Bár az egyes futamok után a megszerzett pénzből fejleszthetjük járművünk különböző alkatrészeit, más kontextus abszolút nincs a bajnokságban. Nem ismerjük meg az ellenfeleket, a közönség nem reagál semmire, csak egyik verseny jön a másik után, és semmi egyéb prezentációs elem nem teszi hangulatosabbá a folyamatot.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt