Mario Tennis Ultra Smash teszt (Wii U)

Szerva itt, csere ott

A tenisz, mint sport és a virtuális olasz vízvezeték szerelők bandájának első találkozása 1995-re tehető. A Nintendo még VirtualBoy-ra rukkolt elő a párosítással Mario’s Tennis néven, azonban a kezdetleges 3D-t biztosító konzol nem volt hosszú életű, ellenben az ütőt ragadott Mario koncepciójával. Öt évvel később már Nintendo 64-en és Game Boy Coloron szerválgattunk a Mario Tennisnek köszönhetően, míg 2004-ben ugyanezt megtehettük a Mario Power Tennis révén, csak éppenséggel már GameCube-on (a Game Boy Advanced sem maradhatott ki, Power Tour alcímmel megkapta a maga konverzióját). Utoljára 2012-ben 3DS-en ütögethettünk a bajszos brigáddal, a Mario Tennis Open pedig tűrhetően teljesített a kézikonzolon.


[+]

A kisebb időutazásunkat követően megjegyzem, hogy már éppen itt volt az ideje egy nagykonzolos Mario Tennis feltűnésének, azonban az Ultra Smash-el eltöltött percekre visszagondolva Marioék kicsit jobban is bemelegíthettek volna. A játékmenet terén egyébként nincs tréning lehetőség, még szerencse, hogy szinte azonnal bemelegszünk a tablet kontrollert megmarkolva. Nem mintha különösebben be kellene melegíteni a Wii U-s Mario Tennis Ultra Smash-hez, mivel a tablet kontroller révén már nincs meg a mozgásra ösztönző játékmenet, de akinek vannak elfekvőben Wii Remote-ok azok akár egymás ellen is ütögethetnek.


[+]

A helyi többjátékos szórakozás mellett sajnos fájó pont, hogy nincs lehetőség online játszani barátokkal, mivel a rendszer csak random választ nekünk partnert, ami érthetetlen megoldásnak tűnik. Ahogy érthetetlen az is, hogy miért csapták ennyire össze az egész játékot. Teniszjáték lévén szemet tudnánk hunyni a sztori mód hiánya felett, de a bajnokság mellőzése okán már nem tudunk ilyen elnézőek lenni. Borzasztóan sekélyes a lehetőségek tekintetében a Mario Tennis Ultra Smash, egyetlen ötletre építkezve készítettek egy Wii U-s kiadást, ráadásul még ez a játékmód sem tudja megváltani a világot.


[+]

A Mega Battle mód nemhogy nem váltja meg a világot, de egyenesen bokaficamra emlékeztetően kínos a koncepció, ami arra lett volna hivatott, hogy még jobban feldobja az eredeti hangulatot. A labda ütögetése a csavart, nyesett és erős ütések mellett kiegészül QTE eseményekkel. Ha a labda érkezési helyén a felvillanó egyszerű gombkombinációkkal adjuk vissza a labdát, akkor nagy eséllyel előnyhöz juttathatjuk magunkat. A Jump shotok szinte kivédhetetlenek, így az Ultra Smash-t gondolom már ecsetelnem sem kell.


[+]

A Mega Battle esetében az volt a grandiózus elképzelés, hogy feldobják a mérkőzéseket egy kis gombafogyasztással. A Mario játékokból ismert hatás követezik be, ha a pálya széli Todok által bedobott méretes gombákat benyeljük, azaz az adott játékos gigantikusra duzzad. Ez a játékmenetben annyit jelent, hogy hamarabb odaérünk mindenhova, valamint nagyobb felületet biztosítunk az ellenfél számára, hogy Body shotot érjen el. Semmi több, baromi egyszerű és jelentéktelen játékmód kerekedett az ötletből.

A kevesebb néhol több lett volna

Akadnak azért további játékmódok is, de sok izgalomra senki ne számítson. A Classic Tennis a nevéből kifolyólag sima ütögetést jelent, magyarán játszhatunk egy meccset. A Mega Ball Rally még a Classic Tennisnél is egyszerűbb móka, egyetlen labdamenetről szól, amiben a jutalom azért jár, ha minél tovább tudjuk rontás nélkül ütögetni a játékszert. Végezetül pedig indíthatunk Knockout Challenge-et is, ahol sorban érkeznek az egyre erősebb ellenfelek. Sehol semmi fantázia, csak a spórolás szagot érezni a levegőben.


[+]

Szintén az előző gondolatomat támasztja alá, hogy minden mérkőzést legyen az bármilyen játékmód, mindig ugyanabban az arénában fogjuk játszani, ugyanis csak egy van. Mivel ezt már a Nintendonál is érezték, hogy erős húzás lenne, annyival javítottak a helyzeten, hogy megnyithatunk különböző pályafelületeket, így a hagyományos füves, salakos, és kemény mellett, az őrjítően színes borításon túl puha homokos, vagy akár csúszósan jeges felületen is adogathatunk.


[+]

A Mario Tennis Ultra Smash minden egyes játékunkat pontozza és ezeket az érméket egy boltban verhetjük el Star karakterekre, újabb nehézségi szintekre, vagy az említett pályatípusokra, viszont mindegyiket megnyithatjuk egyszerűen játékkal is, elég teljesíteni a különböző mérföldköveket (például játszunk 10 meccset). Ha ötletes játékmódokra nem is futotta, azért az Amiboo figurákra jutott idő, természetesen aktiválhatjuk meglévő bábuinkat egy kis ütögetésre.


[+]

A Mario univerzumból alapból játszhatóak az ismertebb karakterek, a cuki Yoshi mellett még Boo-val a szellemmel vagy a drabális Donkey Kongal is labdázhatunk. Viszont a pálya akármelyik sarkából is nézzük a dolgot ezúttal iszonyatosan kevés lett a Mario Tennis legújabb Wii U-s kiadása. Az ötlettelenségen és a tartalmatlanságon bukott el a koncepció, egy lerágott csontot kaptak a játékosok, amit már ezerszer láttunk, ráadásul sokkal jobb kiadásokban.

Pro:

  • Ideig-óráig szórakoztató Mega Battle mód.

Kontra:

  • Sekélyes lehetőségek;
  • összecsapott multiplayer.

55

Rage23

Azóta történt

Előzmények

  • Friss előzetesen a Mario Tennis: Ultra Smash

    Kicsivel több mint két hét múlva már kedvenc Mario karakterünkkel teniszezhetünk a nappalinkban.

  • Super Mario Maker teszt

    A Mario játékok az egyszerű platformozás ellenére mindig rendkívül addiktívak voltak, most pedig sokak örömére elérkezett az idő, hogy magunknak alkossunk pályákat a Super Mario Makerrel.

  • Super Mario Maker előzetes

    A Nintendo egy ideje már bemutatta ezt a kreativitást igénylő programot, a boltok polcaira azonban csak szeptember 10-étől kerülhet a játék.