Jurassic World Evolution teszt

Üdvözli önöket a Jurassic World

Ha szóba kerülnek a dinoszauruszos játékok, akkor szinte minden, kicsit is idősebb játékosban felrémlik a 2003-as Jurassic Park: Operation Genesis kellemes emléke, amely egy meglepően jól játszható parképítő szimulátor volt a maga idejében. Másfél évtizedet kellett várnunk, hogy ugyanezt a műfajt ismét megkapjuk – az új feldolgozást a Frontier Developments szállítja, akiktől abszolút nem idegen a stratégiai játékok stílusa, hisz nekik köszönhetjük például a Zoo Tycoon-t és a Planet Coastert is.

Jurassic World Evolution Xbox One

A Jurassic World Evolution lényege tulajdonképpen ugyanaz, mint a sokat emlegetett elődjéé: adottak a filmben szereplő Las Cinco Muertes (Az Öt Halál) szigetek, ezeken kell parkot építeni, azt nyereségessé és biztonságossá tenni, és közben mindenféle kisebb-nagyobb küldetések teljesítésével újabb lehetőségeket megnyitni. Ha egy szigeten elérjük a háromcsillagos minősítést, akkor megnyílik a következő helyszín, és így tovább. Minél több szigeten építkezünk, annál több fejlesztési lehetőség – és potenciálisan kitenyészthető dinoszaurusz – nyílik meg, ám ez azt is jelenti, hogy a kampány a műfajtól szokatlanul meglepően kötött és lineáris.

Mivel a játékban nincs más mód, csak a kampány, ez – főleg a játék elején – eléggé korlátozza a játékosokat. Az első helyszínen például elég jól lehetne építkezni, és állatokat tartani, csak éppen nincs mit, mert alig vannak fejlesztési lehetőségeink. A szigetek megnyitása után térhetünk vissza korábbi helyszínekre, hogy ott tovább bővítsük a parkot, vagy olyan küldetéseket teljesítsünk, amiket korábban nem tudtunk. Nem biztos, hogy ez a legjobb megközelítése egy ilyen játék kampányának, és az ettől független, teljesen szabad sandbox mód hiánya különösen fájó (van a játékban ilyen, a külön megnyitható Nublar sziget, ám ott is csak abból építkezhetünk, amit a többi szigeten megnyitottunk).

Jurassic World Evolution Xbox One

A küldetések jelentik a kampány másik fő pillérét. Az In-Gen cég három részlegvezetője (Tudomány, Szórakoztatás, Biztonság) látnak el bennünket kisebb-nagyobb feladatokkal, amiket teljesítve növekszik a reputációnk – és csökken a másik kettőnél, ami kissé érthetetlen játékmechanika. Elég magas hírnév esetén kapunk egy-egy nagyobb küldetést is, ezek is további fejlesztéseket oldanak fel a játékban. Ez a reputáció-rendszer nem a legszerencsésebb megoldás, az pedig csak „hab a tortán”, hogy ha valahol egy adott részleget favorizálunk, a másik kettő szabotázzsal (!) próbálja tönkretenni a parkot – ez abban nyilvánul meg, hogy néha véletlenszerűen elmegy az áram a parkban. A filmek alapján mondani se kell, hogy ez mivel jár.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények