Jurassic World Evolution teszt

Őslényparkot vezetni nem könnyű

Többnyire azért a normális kerékvágásban folynak a dolgok. A park üzemeltetése a dinoszauruszok kifejlesztése, a megfelelő kifutók kialakítása, és a vendégek szórakoztatása körül forog. Mint minden ilyen játékban, itt is szükség van megfelelő úthálózatra, közlekedésre, boltokra, éttermekre, és érdekes állatokra, amik egyre több embert (és profitot) vonzanak. Összetett feladat, mert egyszerre kell figyelni az épületek és a kerítések elhelyezésére, az állatok igényeire, és közben a fejlesztéseket, ásatásokat is folyamatosan végezni kell. Ez utóbbiak biztosítják a DNS-t az újabb és újabb fajokhoz, amiket további génmódosításokkal tehetünk még vonzóbbá.

Jurassic World Evolution Xbox One

A folyamatos teendők mellett sajnos extra „nehezítés”, vagy inkább frusztráció, hogy az önismétlő folyamatokat nem lehet automatizálni. Az etetőket mindig nekünk kell kijelölni újratöltésre, az elhullott állatokat nem szállítják el, csak ha manuálisan rájuk mutatunk, és a beteg dínók gyógyítását is minden alkalommal külön be kell állítanunk. Sokkal jobb lett volna, ha ezek a monoton folyamatok maguktól is működnének, elvégre felépítjük a hozzájuk szükséges létesítményeket. Egy nagyobb park esetén alig jut szabadidő élvezni az állatok társaságát, és kicsit gyönyörködni a tájban, a dínókban, mert mindig csinálni kell valamit. A Jurassic World Evolution sajnos néha elfelejti, hogy nemcsak parkvezetők, hanem azért játékosok is lennénk kicsit.

Ettől függetlenül azért nincs nagy gond a játékkal, az egyes mechanikák ügyesen épülnek egymásra, az építkezés, a fejlesztés, az áramhálózat kiépítése érdekes és aránylag logikus szabályok szerint működik, vagyis a stratégiai játékok kedvelői nem fognak csalódni. Nem annyira aprólékos, számmisztikus, statisztika-bújós szimulátor, mint mondjuk egy Cities: Skylines, annál jóval elérhetőbb és barátibb játék, de a kötöttsége és a folyamatos tennivalók miatt néha megterhelőbb élmény, mint kéne.

Jurassic World Evolution Xbox One

Szerencsére a nehézséggel nincs gond, a kampányban kis gondolkodással és türelemmel jól lehet haladni, a játék nem büntet a komolyabb hibákért sem. Persze, a dínók néha csak azért is kitörnek a ketrecükből, és megesznek néhány látogatót, de miután úrrá lettünk a káoszon, a park minősítése gyorsan visszakúszik a katasztrófa előtti szintre. Ugyanez vonatkozik a viharokra is: némelyik szigeten trópusi viharok, sőt tornádók képesek tombolni, de a javítások után minden visszatér a régi kerékvágányba… vágásba!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények