Halo Reach - Teszt

Remember Reach

A bevezetőben feltett kérdésre a válasz az, hogy maximálisan. A Halo Reach a Bungie valaha készült legjobb játéka, pedig már a legelején tudjuk, hogy mi lesz a végkifejlett. Mégis a mélabús hangulat egy olyan vezérszálra van felfűzve, ami tele van akciódús küzdelmekkel, fantasztikus látvánnyal, rengeteg magyar utalással, kiváló történettel és egy megfoghatatlan érzéssel. Érzéssel, ami végigkíséri a játékot, ami a történet végének tudatában, minden egyes küzdelmet és erőfeszítést felerősít, és az áldozatkész Spartanok hősies harcának értékét az ókori spártaiak cselekedeteihez mérhetőnek érezteti

A Reach:
A játék helyszínéül szolgáló bolygó, egy viszonylag fiatal égitest, mindössze egymilliárd éves, viszont méretét tekintve nagyobb a Földnél. Átmérője 15 273 Km. Egy nap hossza a Reach bolygón 27 óra, míg egy év 390 napig tart. A bolygó legjelentősebb városai: Manassas, Quezon és Ezhtergom. Népessége: 703 341 500. Holdjai: Csodaszarvas és Turul. A Reach egy rendkívül fontos bolygó az emberiség számára, ugyanis a UNSC főhadiszállása is itt találhat. Itt kezdték meg a Spartan projektet, és itt képezik a hadsereg elit alakulatait. Vagyis a Reach az emberiség katonai központja.

Azok számára, akik az elmúlt hónapokat, éveket a gamer világtól távol töltötték, vázoljuk fel az alaphelyzetet. A Halo Reach története az emberiség egyik legfontosabb helyszínén a Reach bolygón zajlik, ahol többek között az elit ODST és a még elitebb Spartanok kiképzése is zajlik. De a bolygó nem csak katonai szempontból fontos az emberiségnek. Telepesek sokasága népesíti be a bolygót - főleg a földről származó kelet-európaiak -, közöttük olyan nagyvárosokat, mint Ezhtergom vagy New Alexandria. A helyszín megvan, nézzük az időpontot, 2552-ben járunk a Halo Wars történései után és az első Halo játék történései előtt. A két játék közé ékelődő történet pedig a Covenant invázió Reach-re érkezését és az emberiség elkeseredett ellenállását mutatja be. Győzni itt nem fogunk, ilyen hiú ábrándot senki ne kergessen, jövőt megváltoztató alternatív eseményre nem kerül sor, de pont ez az érzés ami annyira különlegessé teszi az egész játékot. A Bungie ezzel a húzással, és a történethez illő grafikai kivitelezéssel (sokkal kevésbé színes) a Halo franchise-t egy új szintre emelte, miközben az előző részeket oly jóvá tévő elemek minduntalan visszaköszönnek.

Igen a játék lényegében megmaradt olyannak, amilyen eddig is volt, szuperkatonával vágjuk át magunkat minden nehézségen, és a végelláthatatlan túlerőn, olykor a csatamezőn előretörve, az ellenség hátába kerülve meglepetésszerűen osztunk ki néhány fejlövést, máskor egy Warthog volánja mögül gázolunk halálra pár ellenfelet, miközben társaink a fegyverekből ontják az áldást, de nem ritka a fedezékből, fedezékbe való kommandírozás és távcsöves mesterlövészet sem. Vagyis a sokszínűség, a folyamatos akció, a mindent átszövő Halo hangulat maradéktalanul felfedezhető, és olykor a magasba emelkedve, végigpásztázva a tájat, és látva a mindenhol harcoló embereket még monumentálisabbá teszi azt.

A Reach természetesen nem maradt újítások nélkül. Mind a két fél új fegyvereket is felvonultat, de érdemes szót említeni a páncélra applikálható kiegészítőkről is, amik közül a jet-pack rejti az igazi élményt. Fergeteges élményt jelent felszállni a levegőbe körbelőni egy csapat Covenantot, majd leereszkedve közéjük közelharcban befejezni az elkezdett harcot. De kiválóan használható felszerelés az elterelő hologram figura, vagy a mesterlövész puskával kombinált láthatatlanság is, de Spartanunk mostantól sprintelni is képes. Ezek a kiegészítők viszont nem állnak mindig a rendelkezésre, vagyis pontosabban mindig csak egy részüket adagolja a játék pályánként, 2-3 fajtát felvehető kiegészítőként, amikre az adott pályán eltérő stratégiát építhetünk. Játszhatunk halhatatlan szuperkatonát, aki semmitől sem félve végigtapos az ellenségen, vagy lehetünk távolról operáló mesterlövész, aki úgy vadász le egy egész osztagot, hogy azt sem tudják honnan lő, de akár eljátszhatjuk az égből érkező ítélethozót is. Szóval a stílusok és a lehetőségek bátran kombinálhatóak és váltogathatóak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt