Frozen Synapse

Taktikus lövölde

Hideglelés

A Frozen Synapse mondhatni teljes csendben érkezett meg a nyári uborkaszezon elején, de amint kikerült a mélykék óceán vízére, azonnal nagy népszerűségnek kezdett örvendeni. Edge, Eurogamer, Destructoid - csak páran azok közül, akik 9 pont / 90 % fölé értékelték a játékot. "Ezt már nekem is ki kell próbálni!" - gondoltam, és elhatározásomat tett követte.
A játék a közeljövőbe kalauzolja el a játékost: 2050-ben járunk egy Markov Geist nevű megapoliszban, ami annyira, de annyira rákötődött a világhálóra, hogy már-már különbséget se lehet tenni valóság és virtualitás között. Ebbe a Tron és Orwell világa által inspirált helyszínen kerül az egyszeri játékos egy kis csoport lázadó csapat vezéreként, hogy megküzdjön a nagybetűs Rendszerrel.

Vajon mennyi lehet itt egy garzon?

Taktikus kerestetik!

A játékot felülnézetből irányítjuk, de az egérgörgővel képesek vagyunk rázoomolni is különféle kékes árnyalatokban úszó terepre. Alapból a zöld foltok jelzik a mi zsoldosainkat, a piros az ellenségeinket, a sárga pedig a barátságos NPC-ket - de ízlés szerint lehet ezt változtatni is.
Az embereinkre klikkelve oszthatjuk ki a parancsokat, azaz hova menjenek, merre nézzenek, álljanak-e vagy guggoljanak, stb. Mivel ez elég komplex, ezért érdemes a Tutorialt végigvinni, mert e nélkül nagyon nehezen fog bárki is boldogulni a játékban.
A pálya elején megkapjuk a küldetésünket, ami igen változatos a sima tereptisztítástól kezdve a célszemély likvidáláson át a területvédésig van minden. Ekkor kezdhetjük el a tervezni a lépéseinket, azaz hogy melyik emberünkkel mit is fogunk csinálni. Az első pályán az tűnne fel, hogy gyerekjáték lelőni az álló őröket, ami igaz is - egészen addig, amíg a tervezés lezárásaként meg nem nyomjuk a PRIME gombot.

A játék egyszerű, átlátható főmenüje, jobboldalt a játékosok sokaságával.

Most jön a feketeleves

A fenti gombocska lenyomását követően ugyanis az imént eltervezett akciónk valóssá válik, azaz immáron az ellenség is el kezd mozogni. És ilyenkor derül ki, hogy jól terveztünk-e, avagy kezdhetjük újra az egész menetet.
Fontos tudni, hogy az embereinknél csak egyféle fegyver lehet, ami eleve meghatározza a képességeinket. A gépfegyver messzire visz, de nagyon szór, míg a shotgun csak közelharcban használható, igaz, a gépfegyveresnél gyorsabb reakcióval. Van még rakétás, akivel akár falakat is bonthatunk, pattogó gránátos a megbúvók kifüstölésére, és mesterlövész, aki messziről igazán hatékony, de lassú.
Ezen fegyvernemekkel kell fölépíteni a küldetésünket, lehetőleg úgy, hogy sikerüljön is. Ha nem sikerül, akkor - kampány esetén - újrakezdheted a pályát, ám a "most már tudom, mit kell tenni" vigyort hamar letörli arcunkról az a picike tény, hogy a térkép ilyenkor véletlenszerűen újragenerálódik.

Az a zöld ember felé szálló golyó rosszat sejtet...

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt