Elite Dangerous: Horizons bemutató (Xbox One)

2.2 és a jövő

Ezzel viszont nem ér véget a Horizons „évad”, sőt, több igen érdekes újdonság még csak most érkezik – ezentúl PC-re és Xbox One-ra egyszerre. A soron következő kiegészítő, a 2.2-es frissítés a The Guardians nevet kapta, ami már önmagában is érdekes. Megjelenik a játékban a turizmus és az utasszállító küldetések, ehhez pedig új, luxus utasszállító űrhajók is bekerülnek a játékba (csak legyen pénzünk megvenni őket). A cím azonban ennél többet sejtet. Jó ideje már, hogy a galaxisban feltűntek egy idegen faj nyomai, a játékosok hónapok óta kutatják ezek célját és eredetét – nem lenne meglepő, ha az idegen faj a következő frissítés után színre lépne, akár barátságos, akár ellenséges formában.

A továbbiakban pedig még több lehetőség kerül az Elite Dangerous világába. A jövőben végre arcot adhatunk saját pilótánknak (jelenleg csak belső nézetből figyelhetjük a világot, és rajtunk amúgy is sisak van), lehetőség lesz többszemélyes legénység alkalmazására a nagyobb hajókon, a legnagyobb űrhajók pedig kisebb vadászgépekkel védhetik majd meg magukat. Ezek a legközelebbi tervek, de ezek megjelenésére is valószínűleg még hónapokat kell várnunk. Fontos azonban, hogy aki megveszi a Horizons kiegészítőt, az innentől kezdve minden újdonságra jogosult, ez tehát csak egyszeri befektetés (és 7500 forintért nem is drága, ha azt nézzük, mennyi minden jár vele).

Elite Dangerous Xbox One

A távolabbi tervek pedig még izgalmasabbak és még nagyratörőbbek, bár ezek inkább már a játékosok és a fejlesztők képzeletét, semmint a közvetlen realitásokat tükrözik. A Frontier a távoli jövőben szeretné megoldani a légkörrel rendelkező bolygókra való leszállást (ez azonban rengeteg munkával jár, hiszen a légköri effekteken kívül ezeken a helyeken már víz, élet, erdők, városok és millió egyéb dolog is lehet, ne feledjük, semmi sem véletlenszerűen generálódik!), illetve azt is, hogy az űrhajókon, illetve űrállomásokon belül is sétálhassunk, közvetlenül kapcsolatba lépve a küldetések szereplőivel. Ehhez azonban a fejlesztőknek gyakorlatilag egy új játékot kell elkészíteniük, és nagy kérdés, hogy erre valaha képesek lesznek-e.

Technikailag is komoly kihívás volt tető alá hozni a Horizons-t Xbox One-on. Részben a konzol, PC-hez viszonyítva gyengébb hardvere, részben pedig a már évek óta elavult, gyenge Cobra grafikus motor miatt, ami így is csodával határos dolgokat présel ki magából. A nagy játékmeneti újítások mellett ugyanis grafikai javítások is érkeztek és érkeznek folyamatosan: élethű aszteroida mezők, ködök, a bolygók felszínén realisztikusabb anyagok, homok, jég és kő, valós idejű napszakok és bevilágítás (minden égitest a megadott sebességgel kering és forog saját tengelye körül), részletesebb textúrák, és még lehetne sorolni. Az Xbox One változat, ha nem is tökéletesen, de a körülményekhez képest kiválóan fut, sem az űrben, sem a bolygók felszínén nem tapasztalható durvább képfrissítési hiba (ez alól egyetlen kivétel, ha egy nagyobb bázis mellett forgolódunk a felszínen). Ettől függetlenül az látszik, hogy innen már nincs sokkal tovább. Ha azt akarjuk, hogy erdők, mezők, napsütötte városok, folyók és más természeti képződmények felett repkedjünk, ahhoz valószínűleg már erősebb hardverre lesz szükség (és akkor a VR támogatásról még nem is beszéltünk). Valószínűleg a Frontiernél is örülnek a Project Scorpio jövő évi érkezésének…

Egyvalamit azonban a Horizons kiegészítő sem tud megváltoztatni: az Elite Dangerous továbbra is rendkívül komplex, bonyolult szimulátor maradt, ami soha nem lesz mindenki kedvence. Egyre összetettebb szabályrendszere, minimális segítségnyújtása, bonyolult, és sokszor rendkívül monoton játékmenete csak egy vékony réteget képes megfogni. Az új tartalmak és lehetőségek is inkább csak a rajongóknak szólnak, új pilótákat aligha fognak tömegével bevonzani. De talán nem is kell. Az Elite megmarad annak, ami mindig is volt, aki pedig komolyan érdeklődik az űrkutatás iránt, aki egyszerű látványelemek helyett tudományosabb alapon szeretné felfedezni saját galaxisunkat, akit lázba hoz az, hogy a bolygók gravitációs mezejének ereje másképp hat az űrhajókra, vagyis aki az ilyen aprólékosságban látja a szépséget, az továbbra sem talál ennél jobb űrhajós játékot. Az Xbox One tulajdonosok pedig azzal a tudattal játszhatnak tovább, hogy a fejlesztés most már párhuzamosan történik, nem lesznek hátrahagyva a világűr sötétjében.

dreampage

Azóta történt

  • Dex teszt (Xbox One)

    Szeretjük az olyan játékokat, amikről kiderül, hogy többek, mint aminek elsőre mutatják magukat. A Dex éppen ilyen produkció, egyenesen Csehországból, mégis a távoli jövőből.

  • Happy Dungeons bemutató (Xbox One)

    A Toylogic hősei visszatérnek, hogy új kalandban tegyék próbára magukat. A cél ezúttal nem egymás legyőzése, hanem egy királyság megmentése.

  • GC 2016 - Komoly bővítést kap az Elite Dangerous (PC, XO)

    A 2.2-es frissítéssel számos újdonságot kapnak majd a játékosok, többek között új űrállomások és hajók is érkeznek a programba.

  • The Turing Test bemutató (Xbox One)

    A Bulkhead Interactive egy újabb érdekes történettel tornáztatja az agyunkat, ezúttal egy távoli világ jégbe zárt kutatóállomásán.

Előzmények

  • Elite: Dangerous teszt (Xbox One)

    Xbox One-ra is elkészült a Frontier Developments űrszimulátorának végleges változata, érdemes górcső alá venni, mire számíthatnak a konzolosok ebben a sci-fiben.

  • Elite: Dangerous - Xbox One bétateszt

    A PC-hez hasonlóan immáron a konzolokat is elérte a korai hozzáférésű alkotások hulláma, aminek az egyik első tagja a PC-re már korábban megjelent űrszimulátor lett.