Dragon's Dogma 2 teszt

Új trónkövetelő érkezett az akció-RPG-k földjére: 12 év várakozás után megérkezett a Dragon's Dogma 2.

A trónbitorló?

Sajnálatos tény viszont, hogy a kasztok megismerését néhány túlzott megkötés elég körülményessé teszi. Bár a fizetős fogadókhoz (és a vásárolható házakhoz) hasonlóan út közben is meg lehet pihenni a tábortüzek melegében, kasztoknak skilleket venni, valamint kasztok között váltani csak és kizárólag adott településeken lehet. Ez pedig azért probléma, mert lazán eltelhet úgy öt, de akár több óra is, hogy kalandozunk a vadonban, és vagy nagyon messze kerülünk egy-egy adott várostól, vagy egyszerűen nem akarunk majd visszamenni az előttünk lévő feladat miatt. Így viszont hiába duzzasztottuk fel 1-esről 6-os szintre a kasztunkat, továbbra is kénytelenek leszünk az egyetlen kezdő képességgel a markunkban rohangálni. Persze erre részmegoldást nyújthatnak a található és szabadon lehelyezhető portálkövek, de én ezekből egyet sem találtam a játék első 40 órájában, pedig rendkívül alaposan felfedeztem minden zeg-zugot.


[+]

Nem csak a saját karakterünkről kell viszont dönteni, ugyanis lehetőségünk lesz egy társat (pawn) is létrehozni, akinek ugyanúgy testreszabhatjuk a megjelenését, sőt, a személyiségét is. A pawn önálló szinttel és kasztszinttel rendelkezik, és képes más játékosok világát meglátogatni, hogy az ott szerzett információkkal tudjon aztán minket segíteni − legyen szó akár egy rejtett láda helyéről, akár egy településről, akár egy küldetés célhelyéről. Éppúgy mi magunk is kölcsönvehetünk mások által alkotott pawnokat (igaz, ezeket nekünk nem lesz lehetőségünk fejleszteni), így négyfősre duzzasztva a csapatunkat. A megfelelő pawnok kiválasztása nem csak a partynk kiépítésében játszik kulcsszerepet, hanem a világban lévő navigációnkat is jelentősen megkönnyíthetik, társalgásaik pedig minden apró pillanatot élettel töltenek meg. A Dragon’s Dogma 2 szociális aspektusa legalább annyira újszerűnek érződik, mint amilyen volt a játékosi üzenethagyás lehetősége az eredeti Demon’s Souls-ban.


[+]

Ha pedig társainkkal vállvetve nem épp egy város utcáit járjuk, hogy ügyes-bajos dolgainkat rendezzük és a lakók kedvére tegyünk, akkor a kalandozásaink közben elég gyakran fogunk különféle szörnyekbe és útonálló banditákba belefutni. Az ellenfelek terén tetten érhető diverzitás ugyan hagy némi kívánnivalót maga után − főleg, amikor már századjára egy goblinhordába futunk bele − azért összességében egész korrekt mennyiségű kreatúrát sikerült felvonultatni. Természetesen azért a legemlékezetesebbek mégiscsak a bossok voltak, azokból is kifejezetten a térképen úton-útfélen felbukkanó sárkány, ami érezhetően 70-100-as szint körülre van belőve a 8 darab masszív HP csíkjával, viszont csodával határos módon sikerült 28-as szinten megfektetnem egy képesség ügyes kihasználásának hála.


[+]

Végezetül érdemes szót ejteni az optimalizációról is, lévén a tesztelés PC-n történt. A teljesítmény nagyon inkozinsztensnek érződik. Van, hogy vígan fut 90-120 fps-sel a program (az AAA címek rendszerint ekörül pörögnek a gépemen), viszont az is előfordult, hogy hosszabb, effektekkel teli szakaszok alatt (például az említett sárkány elleni küzdelemnél) a játék gyakorlatilag átváltott diavetítésbe, szinte teljesen játszhatatlanná válva. Emellett volt, hogy a DLSS képfelskálázó algoritmus darabjaira hullott egyes beltéri részeknél, továbbá érthetetlen módon a beesteledés olykor indokolatlanul megfektette a gépet, és az éjszakai szegmensek jóval rosszabbul futottak, mint a nappaliak. A kameratávolságot szerencsére lehet kezelni, emellett van ultrawide támogatás is, de elég félkésznek érződik, mert egyrészt a HUD pozíciója marad 16:9-ben, másrészt a két képarány között való váltás előidézhet egy megoldhatatlan bugot, ami eltolja oldalra a kamerát, és a karakter ezentúl nem középen fog megjelenni.


[+]

Összegzés

A Dragon’s Dogma 2-re megérte 12 évet várni. Bár nem a fő történeti szálától fogjuk eldobni az agyunkat és nyilvánvalóan van néhány bosszantóbb hibája, mégis azt lehet mondani, hogy az interaktivitás és a felfedezhető világ terén az eddigi talán legmélyebb és egyik legötletesebb akció-RPG, ami eddig a piacra került. Az Elden Ring mellett alműfaján belül nyugodtan osztozhat a képzeletbeli trónon, és bár a 70 eurós ár magyar pénztárcához mérten elég borsos, a játék minősége és a 100 órát is meghaladó játékideje azért valamelyest könnyíthet a döntésünkön.

A Dragon's Dogma 2 március 21-én jelenik meg PC-re, PlayStation 5-re, és Xbox Series konzolokra. A tesztkódot a CENEGA Hungary Kft biztosította. A játék elérhető dobozos kiadásban is.

A Dragon's Dogma 2 legjobb vonásai:

  • A felfedezés élménye páratlan és magával ragadó;
  • fantasztikus harcrendszer és teljességgel eltérő kasztok;
  • óriási bejárható világ és hatalmas mennyiségű tartalom.

A Dragon's Dogma 2 legrosszabb vonásai:

  • Túlságosan helyhez kötött és korlátolt a kasztok váltása és fejlesztése;
  • optimalizációs problémák PC-n;
  • ellenféltípusok és helyszínek vizualitása terén lehetne a játék változatosabb.

Koncz Dávid

Azóta történt

Előzmények