Destiny 2 teszt (PC, PS4, Xbox One)

Grindolás a végsőkig

Miután letudtuk a sztori módot és elértük a 20-as szintet, akkor ismerjük meg a Destiny 2 igazi arcát, amely többé-kevésbé ugyanolyan lett mint az első részben. A történet befejeztével megnyílik előttünk a klasszikus többjátékos mód (Crucible), a Strike-ok, valamint a legelszántabb és legerősebb harcosok számára a Raid és a Trials of The Nine. A Crucible lényege továbbra is az, hogy különböző PVP módokban két csapat csatázzon egymás ellen, azonban itt is csökkentették a játékosok számát, és maximum két 4 fős társaság harcolhat egymás ellen. A Trials of Nine (PVP) az elődből ismert Trials of Osiris új változata. Itt ismét 7 meccset kell lejátszanunk (kizárólag ismerősökkel), a nyert köröktől függően értékes fegyereket és felszereléseket kaphatunk. A Strike-ok különféle küldetések sorozatát jelentik, itt barátainkkal, vagy teljesen idegenekkel kell közösen harcolnunk egy-egy helyszínen, amelynek a végén egy főellenfél vár ránk. (Jobb esetben minőségi kincsekkel)

Ennek nehezebb változata a prestige mód, ahova már jóval erősebb őrzőkre lesz szükség, igaz a megszerezhető tárgyak is jóval értékesebbek. Néhány napja elérhető már a játék első Raidje is, amely a Leviathan nevet kapta. Ez a mód a legelszántabb és a legerősebb játékosok számára jelent nagy kihívást, így nem meglepő, hogy az első csapat nem kevesebb mint 5 és fél óra folyamatos játékidő után eliminálta az utolsó boss-t, ezzel megszerezve a Destiny 2 legértékesebb eszközeit. Nyilván ehhez rengeteg gyakorlás és csapatmunka szükséges, újoncok nem sokáig fogják bírni a különféle feladatok végrehajtását. Bizonyára feltűnt a kedves olvasónak, hogy nem említettem meg a Destiny 2 néhány részletét, ezzel együtt pedig olyan, mintha az elődről olvasnátok. Nem véletlenül van ez így. Az első beszámolók, valamint a béta tesztek után bizonyára sokan úgy voltak vele, hogy a játék nem sokban különbözik az első résztől.

Részben igazat tudok adni ennek, azonban szerencsére jóval több tartalmat kaptunk premierkor a folytatásban mint a Destiny 1-ben. Mindenképp érdemes megemlíteni azonban pár apróságot, mert akadnak olyan pontok, amelyek azért zavaróak tudnak lenni. A grafikára panasz nem lehet, bár egyesek szerint ugyanúgy néz ki a játék mint az első rész, szerencsére ez nem így van, bizonyos helyszínek kifejezetten álleejtősre sikerültek. Ennek árnyoldala, hogy Xbox One-on és PlayStation 4-en is mindössze 30 FPS-t kapunk, és ez nem fog változni PS4 Prón és a novemberben érkező Xbox One X-en sem. Mivel a Destiny 2 sokak örömére PC-n is megjelenik kis késéssel, így akik a legszebb kinézetet szeretnék megkapni, azoknak azon a platformon kell majd beszerezniük a programot. A zenékről csak szuperlatívuszokban tudunk beszélni, tökéletesen illeszkednek minden egyes pillanathoz, ahogy a szinkronhangok is. Itt azért meg kell említeni, hogy hősünk valamiért teljesen néma a teljes játék alatt, mindössze kedvenc Ghostunk hangját hallhatjuk, ami azért visszalépés az előző epizódhoz képest, ahol azért hallhattuk az őrzőnket néhány mondat erejéig.

A 2. rész összképe egyelőre vegyesnek tűnik, mert bár egy jóval nagyobb játékot kaptunk az elődhöz képest, sokkal több tartalommal, egy idő után ugyanaz fog történni mint 2014 végén: Újra és újra és újra ugyanazokat a küldetéseket és missziókat teljesítjük majd, hogy megszerezzük az alig erősebb tárgyakat, felszereléseket, ez pedig, hosszú távon ismét unalmas lesz majd. A Destiny 2-nek továbbra is ugyanaz a legnagyobb erőssége, mint az előző játéknak, mégpedig a kooperatív mód, azaz ha összeállunk minimum két barátunkkal, akkor kb. végtelen időt beleölhetünk a program, amely ugyanúgy játszatja magát mint elődje, hiszen a gunplay az továbbra is fantasztikus. Ehhez a Bungie mindig is értett, reméljük a tartalomgyártást kicsit átgondolják, és a (sajnos) kötelezően érkező kiegészítők minimum olyan minőségűek lesznek, mint anno a The Taken King. (Nemrég lett hivatalos, az első DLC decemberben jön és a Curse of Osiris címet kapta)

A Destiny 2 szeptember 6-án jelent meg PlayStation 4-re és Xbox One-ra, mi utóbbin próbáltuk ki a játékot. A PC-s kiadásra október 24-ig kell várni, a program a Blizzard Battle.net-et használja.

Pro:

  • Élvezetes kampány,
  • a grafika/hangok/zenék trió továbbra is fantasztikus,
  • tartalmasabb mint elődje az induláskor.

Kontra:

  • Szótlan főhős,
  • nincs új kaszt,
  • egyszerűsítések az egy- és többjátékos módban is,
  • grindolás, farmolás mindhalálig.

80

 

oriic

Azóta történt

Előzmények