Bound by Flame - Bemutató

Bevezetés, beállítások

Nehéz dolga van manapság annak, aki egy játékról tesztet akar írni. Pláne akkor, ha az említett játék egyáltalán nem hozza azt a minőséget, amire az előzetes videók és képek alapján számítani lehet. Személy szerint példának a Dragon Age 2-t tudom felhozni, az tipikusan egy olyan játék lett, amit a Dragon Age: Origins sikere miatt sok szerepjáték rajongó nagyon várt, majd a végén jól pofára estünk. Ennek ellenére mégsem mondhattuk rá, hogy rossz, hiszen ha úgy tekintettünk rá, mint egy szép grafikával rendelkező, némi szerepjáték-elemmel megtűzdelt hack & slash akciójátékra, akkor jól el lehetett vele szórakozni.

Ugyanez a helyzet állt elő most a Spiders Games által fejlesztett Bound by Flame című akció-szerepjáték esetében is, amit a Focus Home Interactive adott ki. A teszt a Gamepod oldal számára biztosított Steames kiadásról készült, utólag is köszönjük szépen a felajánlást. Sajnálatos módon nem tudtam annyit játszani a programmal, mint eredetileg terveztem - okokat lásd később -, ezért ismét csak szimpla bemutatót tudok írni egy mindenre kiterjedő teszt helyett. De kezdjük az elején, jöjjön a történet.

A Bound by Flame című játékban egy zsoldost alakítunk, aki a Freeborn Blades nevű csapat tagja. Hősünk éppen egy felderítő küldetésről tér vissza, amikor útban a tábor felé rátámad egy Deadwalker. Bár sikerül legyőznie a szörnyet, de ezzel el is árulja a többi élőhalottnak a helyzetüket, akik rátörnek a táborukra, élükön egy hatalmas behemóttal, aki ellen semmi esélyük sincs. Ezért a csapat a hegy belsejében lévő templomban keres menedéket, ám a lények ide is követik őket. Odabent éppen a Red Scribes nevű szekta végez egy titkos szertartást, aminek segítségével megoldást remélnek az élőholtak seregei ellen, ám valami félresikerül és a megidézett tűzdémon hősünk testébe költözik.

Azzal, hogy a démon megszállta testét, hősünk különleges képességekkel gazdagodik, valamint megnő testi és szellemi ereje is. Ami épp kapóra jön, mert beront a szörnyhorda, élükön a behemóttal, ám ezúttal a démoni erejének köszönhetően hősünknek sikerül őt elintéznie. Ám innentől kezdve a helyzete nem lesz irigylésre méltó. Kötelezettségei és küldetései mellett ezentúl a testében lapuló démonnal is viaskodnia kell, aki folyamatosan a nagyobb hatalom és erő ígéretével csábítva próbálja rávenni, hogy engedje át neki testének és lelkének újabb és újabb darabkáját. Gyakorlatilag ezen áll vagy bukik a játék végkifejlete, ami elővetíti a többféle befejezés lehetőségét.

A történet nagy vonalakban arról szól, hogy a testében lakozó tűzdémonnak köszönhetően egyedül hősünk képes legyőzni a világot megfagyasztani készülő Ice Lordokat. Vagyis mindenképp szüksége van az erejére, ám ha enged a csábításának, akkor folyamatosan ő maga is démonná válik. A játék során választhatjuk, hogy megőrizzük emberi mivoltunkat és nem hallgatunk a morális szempontból igencsak megkérdőjelezhető tettekre sarkalló démonra, ám ebben az esetben jóval nehezebb dolgunk lesz az ellenfelek legyőzésével. Viszont ha engedünk neki, átalakulunk, mert a démon szerint az emberi test nem képes elviselni valódi erejét, és testi változásaink mellett jellemünk is eltorzul, valódi gonosztevőkké válunk.

Telepítést követően a Bound by Flame című játék 4,7 GB helyet foglalt el a merevlemezen, ami a mai több tíz gigán terpeszkedő programok mellett elenyésző. Mindent maximumra húzva az én gépemen meg sem röccent, de néha azért felpörögtek az AMD R9 280X VGA ventilátorai, amit a grafikát elnézve egyáltalán nem értettem. Leginkább a Borderlands című játékhoz hasonlító, cel-shaded látvány tárul az ember szeme elé, ami szerintem nagyon gagyi, plasztikus érzést kölcsönöz a játéknak. Maguk a karakterek és az ellenfelek még rendben lennének úgy-ahogy, viszont a környezet kidolgozása olyan, mintha műanyagból lennének kiöntve a tereptárgyak. Ráadásul a kontúrok nagyon erősek, ami azért is szomorú, mert amúgy maguk a textúrák részletesek, de így az egész összképet elrontja ez a plasztikus kinézet.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények