Battlefield 1 bemutató (Xbox One, PS4)

Megérkezett az ősz legjobban várt FPS játéka, nézzük mennyit sikerült kihoznia a DICE-nak az I. Világháború pusztító időszakából.

Nagy háború, nagy csaták

A játék sava-borsa a szériától megszokottan a többjátékos módban rejlik, ahol régi ismerősként köszönt vissza a Conquest, Rush és Team Deathmatch játékmód. Az elődökkel szemben azonban csak 64 fős verzió érhető el az előbbiből, teljes méretű pályákkal, egyelőre nem áll módunkban 32 vagy 48 létszámú meccsek lejátszására. A szintén a DICE műhelyéből kigördült Battlefornt mintájára, itt is lehetőségünk van a járművekben csatlakozni a harcba, ezzel elkerülve a kezdőbázisokon való sorban állást és azok szabotálását is az ellenség részéről. Egyedüli kivételt a torpedóvető csónakok képeznek érthetetlen módon, melyekbe szintén lehívhatjuk magunkat halálunk után vagy a meccs elején, de a sportosabb beállítottságúak versenyt is úszhatnak a nyílt vízen. War Pigeons néven mutatkozik be a kis létszámú módként üzemelő új játékmód.

A Team Deathmatch egyik variációjaként felfogható módban a harcoló feleknek kalitkába zárt fehér postagalambokra kell vadászniuk, hogy egy üzenet kézbesítésével tüzérségi támogatást rendeljen az ellenfél nyakába. Miután valaki sikeresen megkaparintotta a szárnyast, egy ideig ő lesz a legfőbb célpont, míg megírja a kézbesítendő parancsot. Futva az írás lassabban telik, de mivel az ellenfél csapat összes tagja ismeri a pozícióját (mindaddig, amíg egy valaki látja az ellenféltől), nem tanácsos bebújni egy szimpatikus sarokba. Kis megjegyzés, hogy a galambokat csak szabad ég alatt lehet elengedni és egy rövid ideje még van a másik csapatnak, hogy lelője a madarat – szerencsénkre ezek a fehér galambok intelligensek és mindig tudják, hogy épp antant vagy tengelyhatalmak tüzérségének kell kézbesítenie a parancsot. Szintén új játékmódként teszi tiszteletét a sorozatban az Operations, ami alapjaiban keveréke a Rush módnak és a Conquestnek, részben megvilágítva, hogy miért vették ki a kisebb méretű és létszámú verziókat az utóbbiból: itt kiválaszthatjuk, hogy 40 vagy 64 fős menetbe kívánunk csatlakozni.

Operations során a támadó félnek sorozatban kell meghódítania a pálya szektorait, a védekező félnek pedig ezt meg kell akadályoznia. A támadók a rend kedvéért véges számú újraéledéssel kell számolniuk, a védekezők arzenálja (tankok, repülők) pedig kevesebbnek bizonyul. A támadóknak összesen három próbálkozásuk, a játékban zászlóaljuk lesz az összes szektor elfoglalására – ha egyszer a védekezők megállítják az offenzívát, a következő zászlóalj támogatást kap egy Behemoth szerepében.

A Battlefield 1 legnagyobb újítása a fentebb említett Behemoth-ok – búcsút inthetünk a pályákat átrendező Levolutionnek, a hadszínterekre ezek a gyilkológépek fognak új színt vinni. Pályától függően csatlakozik a harchoz egy állig felfegyverzett páncélos vonat, légi fölényt biztosító zeppelin vagy komolyan vehető tűzerővel rendelkező hadihajó. A széria korábbi epizódjaiban rendszeres volt, hogyha az egyik fél jelentős előnyre tett szert, akkor az úgy is maradt a menet végéig, a Behemoth-ok ezt a tendenciát igyekeznek megfordítani.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények