Battlefield 1 bemutató (Xbox One, PS4)

Megérkezett az ősz legjobban várt FPS játéka, nézzük mennyit sikerült kihoznia a DICE-nak az I. Világháború pusztító időszakából.

Állig felfegyverkezve

A jelentős hátrányba került fél megsegítésére érkeznek ezek a monstrumok és biztos kezekben akár meg is fordíthatják a csata kimenetelét. Külön élvezet vezetni mindegyiket, ha valaki elég gyors hozzá, hogy be tudjon ülni a pilótafülkébe, de nem szabad elfelejteni, hogy ezek a gépek se halhatatlanok: kevés epikusabb jelenet van egy völgyben lezuhanó, lángoló zeppelinnél vagy egy erőd partjainál felrobbanó rombolónál. Szintén az újdonságok listáját bővíti a dinamikusan változó időjárás és a közel teljes rombolhatóság. Rengeteget ad hozzá a játék hangulatához, hogy a pályákra kiszámíthatatlanul ül harapható köd vagy áthatolhatatlan homokvihar, esetleg egy enyhe zivatar. A látótávolság értelemszerűen csökken, így nem csak a mesterlövészeknek lesz nehezebb dolga, de a bombázók is nehezebben találnak majd célpontot és a gyalogságot is érheti meglepetés a szűk utcákon. Az épületeket utoljára a Bad Company 2-ben tudtuk részletesen rombolni – bár azt a szintet még mindig nem kaptuk vissza, panaszra nem lehet okunk. Megfelelő gránátokkal és ágyúlövésekkel kiüthetjük a házak falait és a mögöttük búvókat, tankokkal vághatunk rövidebb utakat, a bombák pedig mély krátereket vájnak az utcákon és a mezőkön.

Fegyverek terén kisebb kritika érheti a játékot. Az első világháború során a gyalogság rendszeresített fegyverzete ismétlőpuskákra volt korlátozva mind a tengelyhatalmak, mind az antant részéről és oldalfegyverrel is csak a tisztek rendelkeztek. Ehhez képest rengeteg automata gépfegyver áll rendelkezésünkre, melyek bár korhűek – nem szerepel egy képzeletbeli fegyver sem a listán, még a vicces Kolibri pisztoly is valós -, többjátékos mód alatt mégis meginog a nagy világégés hangulata. Ezt fel kell írnunk a jelenlegi igények számlájára, mert bár biztos lenne igény „rifle-only” játékmódokra, vesztene a hangulatából a játék. Egyesek szerint így is túl sok a mesterlövész a játékban és bizonyos pályák talán túlzottan is kedveznek nekik. De meg kell hagyni, hogy nincs hangulatosabb egy szuronnyal felszerelt Mauser Gewehr 98-as puskával érvényesülni Argonne Forest lövészárkai között. A kasztok terén újdonságnak számítanak az elit osztályok, név szerint az anti-tank, sentry és flame trooper.

Ezeket nem választhatjuk szabadon, megadott időközönként tudjuk a felszerelésüket felvenni az elfoglalt pontoknál. A sentry extra páncélzatot és elsöprő tűzerőt kap, míg a flame trooper nevéhez méltóan lángszóróval vághat neki a lövészárkok pucolásának, míg az anti-tank egy meglehetősen hatásos duplacsövű sörétest és egy tankelhárító puskát kap – megjegyezésképpen, az egyetlen puska, ami leterít egy gyalogost egy lövésből. Nem tesz rossz lóra, aki az idei Battlefieldnek bizalmat szavaz. Nem mindenkinek fog bejönni a választott téma, míg másoknak üde színfolt lesz az első világégést bemutató játék. Bár nem tökéletes, mégis közelebb áll ehhez, mint az elődjei. A kiegyenlítettebb menetek, új mechanizmusok és a változatos játékmódok garantálni fogják, hogy az arra fogékonyaktól újabb több száz órát elraboljon az életéből.

Pro:

  • Lenyűgöző látványvilág és optimalizáltság;
  • pályánként változó és kiszámíthatatlan időjárás;
  • sokkal részletesebb rombolhatóság.

Kontra:

  • Apróbb bugok;
  • kevésbé korhű fegyverarzenál.

90

A Battlefield 1 október 21-én jelent meg PC-re, Xbox One-ra, és PlayStation 4-re, mi a két utóbbi platformon teszteltük a játékot.

Mister_X

Azóta történt

Előzmények