2015 legjobban várt játékai: horrorjátékok

Biohazard 2015

Természetesen a horrorjáték nem igazán nevezhető játékstílusnak, azonban mégis úgy gondoltuk, hogy a zombikkal és egyéb élőholtakkal teli játékokat egy cikkben fogjuk össze. Bár a Resident Evil az utóbbi néhány évben mindent megtett saját renoméjának pusztításáért, az idei első két megjelenés egész hangulatosnak tűnik – és az is igen valószínű, hogy az E3, esetleg a TGS elhozza a Resident Evil 7 bejelentését is. Igaz, a mi fantáziánkat sokkal inkább izgatja az új Silent Hill-epizód, erre azonban 2016-ig várnunk kell, ezért csak egy videót szúrunk be róla, amit viszont kötelező megnézni.

Resident Evil HD Remaster

Az első Resident Evil-játékot láttuk már egy-két formában, de a legemlékezetesebb talán a GameCube-ra megjelent verzió volt, a maga nagyszerűen felújított látványvilágával, új titkaival és felfedeznivalóival. A Capcom most ezt a játékot adja ki, még tovább polírozva PC-re, PS3-ra, PS4-re, Xbox 360-ra és Xbox One-ra – ráadásul várni sem kell, hisz a megjelenés január 20-án lesz. (Aki PlayStation-platformon rendeli elő a programot, azt mindkét verzióban megkapja)

Az új REmake továbbra is prerenderelt háttereket és poligon karaktereket használ, de mind a bevilágítás, mind a kameranézetek terén nagy előrelépések történtek. A régi „tankszerű” irányítás mellett választható lesz egy modernebb megoldás is, ami a japán beszámolók szerint jóval könnyebbé teszi az akciórészeket. A külön gyűjtendő írógép-szalagokat használó mentési rendszert viszont meghagyták, nem lesznek checkpointok az új változatban sem. A Raccoon City szélén álló Spencer-kúriában végbemenő események sem változtak, ezúttal nem kap új szobákat, új fejtörőket vagy ellenfeleket a játék – az ezen a téren a 2002-es verziót másolja teljes egészében. Bár az kétségtelen, hogy ez egy nagyszerű játék, amely méltán vált ikonikussá, most már nem bánnánk, ha a Capcom végre a második részt is ilyen minőségben újítaná fel, hiszen az – szubjektív vélemény következik! – lényegesen jobb volt.

Resident Evil Revelations 2

Hogy miért érdemes egy hónappal a fent bemutatott Resident Evil után kiadni ugyanennek a sorozatnak a következő részét, azt vélhetően csak a Capcom pénzügyesei tudják – mindenesetre a négy, hetente megjelenő részre szétválasztott Revelations 2 első epizódja február 18-án jelenik meg. A megszokott öt platform (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One) mellett a Sony kiadja az ötödik és hatodik számozott rész közt játszódó programot Vitára is.

A játékmenetileg az első rész lassabb, horrorisztikusabb irányát követő játék a kooperatív felderítésre és harcra épül. Minden pillanatban egy duót irányíthatunk – természetesen lesz online multiplayer is, de ha egyedül vagyunk, akkor is bármikor válthatunk, így használva ki az eltérő karakterek eltérő képességeit. Eddig két ilyen párosról tudunk: az egyik a jól ismert Claire lesz, aki egy furcsa szigeten a legfiatalabb bioterror-elhárítóval, egy Moira nevű lánnyal az oldalán küzd a szabadulásért. A másik kettőst Barry, a sorozat veteránja vezeti, aki lányát (Moirát) keresi – őt egy Natalia nevű, különleges képességekkel rendelkező helyi lányka kíséri. Az idősebb tag a harcban lesz hatékonyabb, a fiatalabb pedig mindig a felderítésben, a rejtett cuccok megtalálásában és a továbbjutás egyéb módozataiban lesz segítségünkre.

Zombik a neten

DayZ

Amikor a katonai szimulátoraikról ismert Bohemia Interactive kiadta az alig működő zombis modot az ARMA 2-höz, nem is sejtették, hogy megfogták az isten lábát. Pedig ez történt: nem csak az alapjáték eladásai ugrottak meg hihetetlen mértékben, de hamarosan megszületett a döntés: kibővítve, bugmentesítve a DayZ teljes játékként is megállná a helyét. Az alfaállapotban megvásárolhatóvá tett MMO-t azóta bő kétmillióan vásárolták meg, és valamikor még idén, a PC-s debütöt követően PS4-re is megjelenik.

De mi is az a DayZ? Egy minden scriptet, küldetést és más megszokott MMO-klisét nélkülöző MMO. A játékosok egy zombiapokalipszis utáni fiktív poszt-szovjet országban, Chernarus-ban indulnak, melynek teljes 225 négyzetkilométere azonnal felfedezhető. Eleinte csak egyszerű ruháink és egy zseblámpánk van, és ha nem találunk élelmiszert és vizet, igen hamar elpatkolunk még zombik és banditát játszó játékosok nélkül is. A pusztán a túlélésre koncentráló játékban jobb fegyvereket és gyógyszereket is találhatunk, megjelenésre pedig bázisépítést, járműveket és vadászatot is ígérnek. Sőt, a kommunikáció is szimulálva lesz, így saját hangerőnktől függ, hogy meddig hallatszódik el hangunk; bár rádióvevőket, CB-rádiókat is lehet majd találni, sőt, a rádióadók elfoglalásával saját rádióadónk is lehet – már amíg nem jön egy rablással foglalkozó horda, hogy kitelepítsen minket. És ha meghal a karakter, akkor mindennek vége – lehet új túlélőt indítani, merthogy a DayZ-ben nincs feléledés…

H1Z1

Első pillantásra a H1Z1 bizony egy minőségi DayZ-klónnak tűnik – és ez az érzés második pillantásra, sőt, egy tüzetesebb átvizsgálás után is megmarad. Igaz, azt a Sony Online fejlesztői sem titkolják, hogy mind hatalmas DayZ-rajongók. De szerencsére a H1Z1 azért rendelkezik néhány egyedi vonással, melyek azért ha egyedivé nem is teszik, egyedi ízt adnak neki. Merthogy itt is zombiapokalipszisban járunk, itt is simán szomjan halhat karakterünk és ekkor itt is új hőst kell indítanunk, azért a hangsúlyok máshol vannak.

Míg a DayZ-ben a zombik jelentik talán a legkisebb veszélyt, addig a H1Z1 élőholtjai sokkal agresszívabb és sokkal nagyobb hordákba verődve vadásznak az élőkre – a játékosok mellett az állatvilág tagjaira is. A tárgykészítésnek és bázisépítésnek is sokkal nagyobb szerep jut, itt már a jövő héten megjelenő alfaverzióban is tudunk biztonságos otthont építeni, itt rejtegetni kincseinket. És végül a tűzharcnak is nagyobb szerepe lesz, megszámlálhatatlan fegyvert tudunk majd bevetni akár a zombik, akár a többi játékos ellen, akár FPS-nézetből is. A Planetside 2 grafikus technológiáját használó játék annál egyelőre jóval kevésbé látványos, de ha a hangulat rendben lesz, vélhetően igen sokan ráugranak majd az ingyen letölthető és játszható programra.

Camera Obscura

Fatal Frame V: The Black Haired Shrine Maiden

Fiatal lányok, agresszív szellemek, mágikus kamera – igen, a Fatal Frame-széria receptjét elég könnyű megállapítani. Az olykor igen félelmetes játéksorozat legújabb része egyelőre kizárólag Japánban jelent meg, és sajnos nem sokat hallani egy esetleges lokalizációról. Azonban a konzol játékfelhozatala annyira szegényes, hogy igencsak logikus lenne egy nyugati kiadás – már csak azért is, mert bár a játék a GamePad kameraként való használatán túl nem sok újat hoz a szériába, igen hangulatosra sikerült. Az állandó esővel megátkozott, egy hatalmas hegy oldalába épült ősi japán szentély felfedezése a három főszereplővel minden beszámoló szerint nagyszerű élmény, feltéve, ha az ember kedveli, ha megijesztik. Mi mindenesetre drukkolunk egy európai megjelenésnek, jó lenne, ha a Fatal Frame nem maradna meg kizárólag Japánban.

State of Decay: Year One Survival Edition

A 2013-as State of Decay sokakat meglepett élvezetes zombivadászatával, no meg azzal, hogy a szokásosnál komplexebben modellezte a túlélők helyzetét: bázisokat kellett kreálni, élelemmel és üzemanyaggal ellátni azokat, módszeresen lehetett kifosztani a különféle házakat, védekezni kellett a banditák ellen, menedzselni a bázis védelmét. Az Xbox 360-on, majd PC-n megjelent program hamarosan Xbox One-on is megjelenik, méghozzá új tartalmakkal, így új alcímmel is bővülve. Egyfelől természetesen grafikai tuningot is kapunk, ami igencsak ráfért a csúnyácska és még így is sokat szaggató programra. Ezen túl alapból a játék részét képezi már a Breakdown és a Lifeline kiegészítő, és ezek mellé is kapunk néhány új küldetést, fegyvert, járművet és megmenthető civilt. Plusz érkezik egy órányi új Jesper Kyd-muzsika is, ami mellett nem mehetünk el szó nélkül. A valamikor tavasszal megjelenő program mellett pedig természetesen egy másik program is készül az Undead Labs fejlesztőinél – aligha tévedünk nagyot, ha idén még egy State of Decay 2-bejelentést is megtippelünk.

Azóta történt

Előzmények