Új hozzászólás Aktív témák

  • e-newsee

    addikt

    válasz peterson79 #193200 üzenetére

    A cégnél az ilyen megoldásokra mondják azt, hogy együtt sírunk, együtt nevetünk. Ha egy dolgozó szarul teljesít, mert a telefonját piszkálja (amit be sem vihetne a sorra), vagy éppen a felmondási idejét tölti, és félig szarik a munkájára, és ezért rosszabb lesz a hatékonyság, akkor az egész sor szív miatta, hiába van olyan, aki kétszer annyit tett le, mint amennyit kellett volna. Hülye logika, de valahol van alapja. Cégeknél legalábbis, mert ott tudnak egymással érdemben kommunikálni a "csapattagok", és seggbe tudják rúgni a linket, ha nem teszi oda magát legalább a kötelező szinten. Plusz élőben rengeteg erőforrást felemésztene, ha személyenként kellene ezt figyelni (és jutalmazni/büntetni) naponta.

    Szoftvernél ugyanakkor egyszerűbben megoldható, pláne 30 embernél. Úgyis figyeli, ki mit csinál, hiszen egyénileg kapsz XP-t, már csak annyi hiányozna, hogy ne legyen ekkora különbség a győztes, és a vesztes XP között. Nem mondom, hogy semmi ne legyen, hiszen valamilyen módon még egy afk játékos is hozzájárul adott esetben a győzelemhez. Ha máshogy nem, a HP-ját beviszi a csatába, és pár lövés erejéig eltereli az ellenfél figyelmét. Szóval oké, kapjon többet a győztes csapat, de sávosan osztanám meg.
    Mondjuk a játék kiszámolna egy alap XP-t mindenkinél, függetlenül attól, hogy ki, melyik csapatban játszott. Az eddigi képlet még maradhatna is, egye fene, az elmegy.
    A vesztes csapat top 1-3 megkapná ugyanazt, mint a győztes top 1-5. Mondjuk 1,5-es szorzót. Hogy aki tényleg érdemben próbált tenni, az legyen elismerve, eredménytől függetlenül.
    Aztán a vesztes top 4-8, és a győztes maradék (6-15) kapna mondjuk egy 1,2-es szorzót. Mert hát mégis csak győztes csata volt, nekik is legyen már kis plusz. A vesztesek közül pedig ők még mindig próbálkoztak odatenni magukat, ha nem is nagy sikerrel.
    Aztán a vesztes 9-15 pedig kapná az alap XP-t. Így még ugyan mindig kijöhet olyan, hogy valaki győztesként többet kap a kevesebb eredmény ellenére, mint aki vesztes, de többet tett, viszont ez sokkal ritkább lenne, és kevésbé lenne frusztráló. Aztán persze lehetne súlyosabban büntetni az afk/bot/basecamper/öngyilkos játékosokat, de az már más téma, és azt sokkal nehezebb lenne leprogramozni.
    Viszont ez az egész is azért van úgy, ahogy, hogy a kevésbé jó játékosok (értsd: nagyon szar) is tudjanak valamennyire haladni. Hiszen akkor nem megy el a kedvük, és nem hagyják ott a játékot, esetleg még költenek is rá.

    "Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/

Új hozzászólás Aktív témák