Új hozzászólás Aktív témák

  • sagajr78

    tag

    válasz Peace #521 üzenetére

    Hali!

    Nyugodtan mehettek a HammerTime-ba, szívesen látnak ott kezdőket is és segítenek belerázódni a dolgokba. Sőt szoktak lenni kezdő napok is, amikor kimondottan kezdőket okítanak. Versenyek is vannak ott időnként, most volt például Júniusban kezdőkre szabott verseny, aztán meg páros verseny (ebből lesz egy bolondozós fajta most Szeptember elején is, de az nem a HammerTime Cafe-ban, hanem Százhalombattán). Ezek a versenyek többnyire kis pontszámból zajlanak, így kezdőket sem riasztanak el a nagy figuraigényükkel.

    Az advanced Rules-tól nem kell félni. Jelenleg megdöbbentően kevés van (már a korábbi kiadások speciális szabályhalmaihoz képest).

    Kicsit vicces, hogy az alap szabályokban említett seregépítési szabályok pont ide kerültek és lényegében ezek a szabályok teszik ki az advanced rules szekció nagyját.
    Gyakorlatilag a seregedet az onnan kiválasztott detachment-ekbe rendezve rakod össze. Ennek hatására kapsz Comman Point-okat, amiket felhasználhatsz a játék során a különféle strategem-ek-re (és itt az igazi vicc, hogy míg ezek az alapvető seregépítési és taktikai szabályok valójában alap szabályok, ide kerültek az advanced rules-ba, mikor például a narrative play strategem-es - command point használó - cuccai meg még alapszabályoknál vannak).

    Strategem-ből ebben a szekcióban van 3 féle, melyek minden küldetésre használhatóak.

    Első a Command Re-roll - a nevéből következően újradobhatsz egy rontott morál tesztet.
    A második a Counter Offensive. Ennek hasznát akkor veheti a játékos, ha az ellenfele egyszerre több egységgel is rohamozott az adott körben. Amikor ezt a strategem-et használod, akkor megakaszthatod a közelharca kidolgozását. Normál helyzetben a közelharc kidolgozása ugye úgy megy, hogy szép sorban végigmegy a rohamokon a támadó játékos, majd csak ezután kezdheti el a visszatámadást a védekező fél. Na ezzel a CO command-al az első kidolgozott roham támadását követően ahelyett hogy ő jönne ismét, csak egy másik csapattal, te cselekedhetsz és aktiválhatod egy közelharcba került egységedet akivel kidolgozhatod támadásaidat. Ezután persze folytatódik a normál minta, szóval ha maradt még a támadónál egység ami rohamozott, akkor szép sorban jönnek egymás után ezen egységek a támadásaikkal mielőtt az első saját egységed cselekedhetne és arcon csapdoshatná őket.
    A harmadik az insane bravery. Ha nagyon úgy néz ki, hogy el fogsz rontani egy morál tesztet, mert egyszerűen akkorák a veszteségeid, hogy lehetetlen megdobni a tesztet, akkor dobás helyett elköltöd a megfelelő command point mennyiséget és automatán sikerül a teszt.

    Tényleges advanced rules csak ezután a seregépítősdi leírás után jön. A Games Workshop által kiadott alapvető terrain típusokra vonatkozó egyedi szabályok. Ezek nem bonyolultak, igazából a felhasználhatóságuk az ami trükkös. Míg alap szabályok annyit várnak csak el, hogy az egység terepen legyen, itt már egyes egységtípusok esetében további feltételeknek is teljesülnie kell a fedezék előnyeinek megszerzéséhez (többnyire a nem gyalogos egységtípusoknak a terepen kell lenniük és legalább 50%-os fizikai kitakarással is rendelkezniük kell a támadó szemszögéből nézve).

    Innen ugyan kimaradt, de a kódexekben (illetve Indexekben, mert kódexből jelenleg még csak 3 van kint, a Space Marines, a Chaos Space Marines és a Grey Knights, de rövidesen jön a Death Guards, a Thousand Sons kódex meg az egyéb fajok kódexei is) megtalálhatóak a fortification-ök. Mivel ezek mind frakció nélküli egységek, így nyugodtan elférhettek volna itt is, de valamiért kispórolták azokat innen. Ezek épületek, bunkerek, erődrendszerek, barikádok. A leírásaik mindig tartalmazzák a szabályaikat.

    Ami igazán tudja fűszerezni a harcokat anélkül, hogy nagyon bonyolítana bármi tis, az a Battlezone szabálycsomag. Lényegében valami egész csatatérre kiterjedő nehezítés amit előnyödre is fordíthatsz de meg is szivathat. Például éjszakai harc (romlik a találati esély távolra lőve), légi harc földi hatásai (aláhulló roncsok okozhatnak fejfájást), pszionikus vihar (na ez jó kaotikus, könnyítheti és nagyon meg is nehezítheti a pszík dolgát). Ezek amolyan színesítő elemek. Ilyesmiből kedvetekre kitalálhattok ti is magatoknak tetsző dolgokat. Például vulkanikus terepen játszva a szálló hamu csökkentheti a látótávolságot vagy esetleg egyes terepelemekből véletlenszerűen előtörhet láva meg hasonlók.

    Az advanced rules maradékát igazából 3 korábbi kiadvány erősen csonkított maradványának kivonata adja. Ezzel planetáris inváziók kezdeti harcait szimulálhatjátok, sűrű városi terepen való harcokat modellezhettek vagy épp ha a repülők szerelmesei vagytok akkor a légi harcokat dobhatjátok fel, esetleg ostromokat játszhattok sok elfoglalható és irányítható épülettel. Jelen formájukban elég csonkák ezek, ráadásul mind a négy típus megkapja majd ismét a saját könyvét. Elolvasni mint ötletadót megéri az itt leírtakat, de használatuk nem adja vissza azt az igazi "ízt" amit anno a külön könyves szabálycsomagjaik tartalmaztak.

    A lényege ennek a wall of text halomnak az lett volna, hogy tulajdonképpen az advanced rules részleg nagyon pici. Már a ténylegesen használható része.
    Amennyiben valamilyen formát követve építetek sereget, akkor eleve használjátok a battle forged army szabályokat (különösen hogy lépten nyomon ezekre hivatkozik az alap szabályzat mind a narrative mind a matched play játékoknál). A command point-ok és felhasználásuk itt került leírásra, pedig az alap szabályok között lévő Narrative Play és Historical Battles küldetések ezekre épülnek.

    Ami tényleges advanced rules - mondhatjuk úgy bonyolítás - az a tereptípusok egyedi szabályokkal és a battlezone szabályok. Így ha már megyeget az alapokkal való játék, akkor nagyon nem lesz bonyolítás vagy lassulás. Főleg mert a seregépítősdi szabályai már nem bonyolítanak semmit a játék közben vagy nehezítik azt. :)

Új hozzászólás Aktív témák