-
GAMEPOD.hu
War Thunder: Ground Forces - legördülő öszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Hujujujj. Végre én is rátehetem a kezem a tankokra. A CBT-be nem jutottam be, nem nagyon volt időm teljesíteni hozzá az eventet.
Bár alapvetően a repülésért sokkal jobban rajongok, mint a tankokért, nekem sajnos a War Thunder és a World of Warplanes által képviselt koncepció annyira nem jött be. Ami remekül működik a talajon tankokkal, az nekem nem jön át repülőgépekkel.
Na de most!
Biztosan nem én vagyok az első aki megkérdezi, de miért volt szükség szétbontani a topikokat? A Ground Forces ha jól értem nem különálló játék, hanem a WT szerves része (szemben a Wargaming címekkel).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Napfénysüti #340 üzenetére
Én is tapasztaltam már ezt a bugot. Átváltok belső nézetbe és szép áttűnéssel eltűnik a célpont. Volt már, hogy ennek ellenére rálőttem és beadta a találatot.
De hát ezért béta egy béta.
Ennél milliószor bugosabb volt a Battlefield 3 bétája 2 héttel a megjelenés előtt.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem tetszik ez a rendszer, hogy elég egy lövést szerencsétlenül bekapni és bumm. A WoT-ban meg elvesztesz 30% HP-t és viszlát.
Itt meg az első csatában kiderült mi is a különbség. Adtam adtam adtam az áldást az ellenségnek, mindig pattant, majd az egyik végre jó szögben csapódott be és bumm.
Mondjuk így néhány órányi játékkal a hátam mögött kezd kirajzolódni, hogy a penetrációs rendszer nagyon kiforratlan még, ebben egyelőre a WoT jobban teljesít. Néha olyan szögekből nem megy át a lövés egy vékony lemezen, hogy öröm nézni, máskor meg pattannia kéne, de mégis átüti.
De majd alakul ez.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én meg nem mondtam, hogy te azt mondtad
Én is jobban kedvelem a kompetitív, szimulátorosabb játékokat, illetve az igazi szimulátorokat. De sajnos engem is utolért az amitől egyetemista koromban úgy rettegtem: Egyszerűen nincs rá időm. Régen képes voltam órákig szöszölni velük, de most jó ha egy átlagos hétköznap este jut 1-2 órácska, de az más dolgok rovására megy...
Szóval a World of Tanks még sokáig marad a War Thunder mellett, árkád módot tekintve az sokkal jobb szerintem. Könnyű szórakozás, már amikor éppen nem hemzsegnek a debilek.
-
Stauffenberg
nagyúr
Javaslom hanyagold az arcade játékmódot. Már a repülős módban is ez volt az összes ostoba gyökér gyűjtőhelye. Rosszabb, mint a WoT bármikor, ami nem kis szó!
Hány meg hány olyan csatám volt, mikor azért veszítettünk, mert az ellenség elfoglalta a bázisokat és a csapatunk meg sem próbált foglalni. Én mentem reptérről reptérre, volt olyan amikor egyetlen lőszert sem lőttem ki, csak kerülve a konfliktust visszafoglaltam, de ez is csak késleltette a bukást. De a földi célok támadásával is hadilábon álltak, nem egy csatát veszítettünk amiatt, mert 1-2 teherautót ki kellett volna még lőni, én már halott voltam, de hiába írtam a chatbe, hogy egymás kergetése helyett szedjék ki az utolsó 1-2 földi célpontot... mintha a falnak beszélnék.
A másik két játékmód jó szelektáló, mert oda többnyire azok mennek, akik többre vágynak, mint agyatlan hentelés.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem úgy értette, hogy kilép a béta állapotból. A legtöbb MMO-nál szokás a teljes vagy részleges account reset a closed beta vagy az open beta lezárultával. A World of Tanks esetében is volt ilyen, kaptak is kárpótlást (prémium tankokat) azok akik részt vettek a closed bétában.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Patrick76496 #385 üzenetére
Én azt csíptem amikor WoT-ban nyivákoltak, hogy a német tankok gyengék, meg őket szándékosan agyon nerfelik és használhatatlanok.
Aztán megjelent a nemzetek szerint csoportosított játékmód, ahol elég hamar bebizonyosodott, hogy egy csupa német harckocsiból álló csapat egészen könnyedén szétveri a csupa szovjet tankból álló csapatot.
Nem rossz egy "posztkommunista elfogult" fejlesztőcsapattól.
-
Stauffenberg
nagyúr
SB-ben játszom leginkább, van valami mód a távolság mérésére? Rettenetesen zavar, hogy ötször körbe kell lőni az ellenséget mire végre sikerül eltalálnom a pontos távolságot.
-
Stauffenberg
nagyúr
A matekozást akartam elkerülni, de hát ha nincs más, akkor marad ez. Csak gondoltam hátha van más mód is a távolság megállapítására. Nem mondanám hiteltelennek a távmérő optikák használatát a korszak harckocsijain, itt is elférne.
Jópofa lenne mondjuk ha ki lehetne fejleszteni a távolságmérő optika kiegészítőt. Több értelme lenne, mint a tüzérségi támogatásnak. Megnyomnád a hozzá tartozó gombot és az irányzó tiszt vagy a parancsnok mondjuk 2 másodperc múlva benyögné százas pontossággal a távolságot.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem a mapok mérete és jellege nagyon bejön. A WoT-ból nekem az hiányzik, hogy 500-600 méter a látótávolság és a map-ok is inkább közelharcra vannak kihegyezve, ráadásul kicsik is. Itt meg jó nagy távolságok vannak. De a realisztikusabb damage rendszer is nagyon tetszik, igaz még nagyon bugos és hiányos. Majd azért kialakul, egyelőre tetszik, nem is vágyom repkedni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz JackFeryll #459 üzenetére
Én annyira nem vagyok mérvadó, mert GF-el csak néhány játékórám van eddig, de engem is idegesít. Gondolom azért lebeg nagyobb távolságon, mert a növényzet (már ha be van kapcsolva, ugye) kitakarná ha a földön lenne. De én sem tudok nagyobb távolságokon pontos lenni vele. Mondjuk tegnap este jól bemákoltam, az egyik capture ponton volt 5 enemy és olyan jól belőttem őket, hogy mind az ötöt leszedtem, jött is a kill streak számláló, meg ezzel meg is nyertük a kört, elfogytak az ellenséges tankok. Annyi jutalmat kaptam, hogy azonnal kimaxoltam belőle a Pz II Ausf. C-t.
-
Stauffenberg
nagyúr
Repülős módban is néha ott vannak. Ha nem lennének, akkor furán nézne ki egy ekkora harcmező még teljes csapatlétszámmal is (de ugye az sem mindig jön össze).
Amúgy nem sok vizet zavarnak, scriptelt útvonalakon járnak és random lövöldöznek mindenre ami ellenség. Lényegében free fragek.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Én vagyok az egyedüli akinél a kliens rendszeresen összezuhan? Legutóbb úgy elszállt hibaüzenettel, hogy most a launcher analizál és újra letölti a játék fájljait.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Patrick76496 #510 üzenetére
Miért a WoT-ban nem találsz el semmit a D-25T löveggel? Nekem abban mai napig a KV-3-mal és ezzel a löveggel van a legjobb statom az összes tank közül. De erősen feljövőben van a KV-1S is, azon meg a kicsit ergyább D-2-5T löveg van, még egy kicsit ráfeszítek és átlépem vele a 60% W/L-t.
Nem rosszak ezek, de tény, hogy a WoT egy arcade játék, ahol nem a történelmi hitelesség, hanem a játék és szórakozás egyensúlya határozza meg, hogy melyik tank, löveg, egyéb fejlesztés milyen szerepkörbe való. Engem ez nem zavar, a WoT a kezdetektől fogva arcade játékként hirdeti magát és nekem ezzel semmi bajom.
Főleg mivel már itt a WTGF, ami igyekszik a helyére billenteni az egyensúlyt. Már csak az kell, hogy több játékos legyen. Főleg ha valaki szimulátorozni akar... nem vicces mikor 5 v 5 játékos kergeti egymást egy hatalmas mapon, mindenki próbálja magát beásni, rejtőzködik. Ez persze nem baj, de nagyobb létszámnál már talán nem alszol el közben.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem meg az. Én már a WoT-ban is sokalltam azoknak a prémium tankoknak az árát amik érnek is valamit. Szerintem úgy lenne a korrekt, ha 3-4 ilyen tank bezsebelésével elköltöd egy normál dobozos játék árát. Arra még azt mondom, hogy teljesen oké, ki tudsz próbálni több stílust is (TD, med, heavy, stb).
De ezzel szemben a tankok darabja élből van annyi, mint egy komplett dobozos játék, vagy forintra átszámolva kapásból kettőt is kitesz (pl: 55 EUR = 17.000 Ft).
Itt meg veszel egy tankot, bánja majdnem 10 ezer forintod és mit kapsz? Egy in-game tárgyat. Nem egy dobozos játékot, csak egy in-game tárgyat. Ez sok.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz nemeth989 #518 üzenetére
Jajj ugyan már. Nem kell mindig a szar magyar fizetésekkel takarózni. Egy nyomorult in-game tárgyért kifizetni egy teljes dobozos videojáték árát a világon mindenhol sok. 50-60 euró vagy éppen dollár az USA-ban, Angliában és Németországban is egy teljes, dobozos, frissen megjelent videojáték ára.
Nem azt firtattam, hogy meg tudjuk-e fizetni, szerintem a magyar játékosok között is bőven akad akinek nem lenne akadály megvenni ennyiért egy prémium tankot vagy repülőt.
Én azt firtattam, hogy pofátlan ez az árazás. Ha veszel egy dobozos játékot, akkor annak minden porcikája, minden tartalma korlátozások nélkül a tiéd. Mennyit kell a WoT-ra vagy a WT-re költened, hogy ugyan így tiéd legyen minden? 800-900 euró elég lesz? Az már 240-270 ezer forint.
Na de tegyük fel, hogy nem akarsz megvenni mindent, mert felesleges, de szeretnél rendelkezni 3-4 prémium cuccal, az 50-60 eurós darabáron számolva simán kitesz 150-200 eurót, ami megint csak iszonyat sok egy nem free-to-play játékhoz képest.
Azért a free-to-play korrektséget nem csak abban lehet mérni, hogy mennyire tudsz érvényesülni fizetés nélkül (szerintem a WoT-ban és a WT-ben is bőven lehet), hanem abban is, hogy ha elhatározod, hogy fizetsz, akkor mennyire pofátlanul markolnak bele a pénztárcádba.
-
Stauffenberg
nagyúr
Értem, tehát a fizető játékosokat nyugodtan lehet szopatni amíg az ingyeneseknek nem kötelező költeniük? De mondjuk jól elbeszélsz a lényeg mellett, mert továbbra sem arról van szó, hogy kötelező-e fizetned, meg nem arról, hogy mennyit és ki tudod-e fizetni, hanem arról, hogy mit kapsz ugyan annyi pénzből.
Ha én költök egy teljes, dobozos játékra 50 eurót és ezért kapok egy komplett, teljes, korlátozások nélküli játékot, akkor ehhez képest drága az ha máshol ugyancsak 50 euróért nem kapsz egyebet csak egy játékbeli tárgyat.
Ennél egyszerűbben nem tudom elmagyarázni és ha nem érzed a súlyos aránytalanságot, akkor felesleges folytatni a vitát, mert nem viszi előre a társalgást.
"Egy prémium cucc 50-60 euró? Melyik?"
Általánosságban volt szó free-to-play játékokról, de konkrétan még a WoT volt említve, ahol a nagyobb prémium tankok kerülhetnek annyiba, hogy 50 eurónyi goldot elvisz. És vannak free-to-play játékok, ahol még csak nem is ezek a legdrágább tételek.
Azt meg remélem megengeded, remélem nem akarod elvenni tőlem, hogy ezt pofátlanságnak tartsam. Remélem nem baj az sem, hogy én nem csak az ingyenélők szemszögéből vizsgálom egy játék korrektségét. Én megveszem a játékaimat és free-to-play címek esetén is szívesen költök ha valami korrektül van beárazva.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz nemeth989 #527 üzenetére
Induljunk ki abból, hogy nem vagyok totálisan hülye és értem a free-to-play üzleti modell lényegét.
A probléma az, hogy jut 10 vagy akár 100 ingyenes játékos egyetlen fizetősre. Ez persze jelentheti azt is, hogy ez a játék nagyon jól ki van találva, hiszen ingyen is bőven nyújt elég szórakozást. De jelentheti azt is, hogy a fizetős tartalmak olyan aránytalanul vannak beárazva, hogy sokan inkább lemondanak azoknak az előnyeiről és inkább nem költenek.
Szépen nézne ki mondjuk a vendéglátás, ahol az étteremben ücsörgésért nem kell fizetni és 10 vendégre jut egy aki vásárol is valamit. A vendéglátót addig nem érdekli amíg pénzénél van, de ez azt jelenti, hogy aki vásárol is valamit az 9 másik helyett is fizet. Te vennél korsó sört 400 forint helyett 4000 forintért, hogy a többiek továbbra is ingyen ülhessenek körülötted?
A War Thunderben is annak a kevésnek köszönheted, hogy Te ingyen játszhatsz, akivel megfizettetik a Te szórakozásodat is. És ha a fizető vendégek azt mondják, hogy valaminek aránytalanul van belőve az értéke és ezért inkább nem veszik meg, az hosszabb távon oda vezet, hogy üzletileg fenntarthatatlan lesz az egész... és akkor nem csak fizetős, de ingyenes játék sem lesz, meg szerverek sem. Az ingyenest majd nem fogja érdekelni, mert legfeljebb keres mást, a fizetős meg eszi a kefét, hogy a leállással bukott mindent amit eddig megvett.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Stigma.HC #540 üzenetére
Azért azt tisztázzuk, hogy én nem azt pedzegettem, hogy az eredményes játékhoz fizetned kell és rámegy a gatyád. Én a WoT-ot is sokat dicsértem mindig, hogy megvagy benne fizetés nélkül is. Ráadásul a WoT-ban pont azon megy a szenvedés nálam, hogy 2 éve töltöttem fel 12.000 goldot az accountomra. Ennek a felét lelaktam prémium előfizetéssel, de már 1 éve nem költöttem belőle, még bent van 6500 gold és nem tudom mire költeni. Prémium tankot nem veszek, mert aránytalanul drága, prémium előfizetésre nincs szükségem, mert megutáltam ami tier 9-10-ben megy, mostanában sokkal szívesebben tolom tier 6-7-ben. Kredit bőséggel jön, csak úgy gyűlnek a milliók már.
Korábban amíg kihúztam néhány ágat, addig jól jött a prémium a gyorsabb haladáshoz, de most többnyire olyan tankokkal játszom amik már régóta megvannak (Hellcat, Tiger I, KV-1S, KV-3, T20), a legénység is már a sokadik skillt tapossa.
Szerintem a WT is korrekt ebből a szempontból. Én csak a prémium tankok és repülők árát sokallom.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Ghostface #571 üzenetére
Arcade Battle esetén vigyél annyi tankot amennyit csak tudsz, de így is érdemes csak az egyikre koncentrálni és a többit csak arra az esetre meghagyni, ha a fő tankod minden lehetőségét eljátszottad. Ha kimaxoltad az adott tankot, akkor cserélhetsz, de mindig a fő legénységed fejlesztésére koncentrálj, így sokkal gyorsabban fejlődnek majd.
A többi játékmódban csak egy tankot vihetsz csatába (de Realistic Battle-ben is többször spawnolhatsz), így ott már jobban megéri csak egyetlen legénységre koncentrálni és csak a tankokat váltogatni körülöttük.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ma kipróbáltam én is az összevont játékot. Katasztrófa, eddig főleg RB-ben játszottam, de ez így nagyon nem jó.
Ennek a játékmódnak nem 30 hanem legalább 64 játékos esetén lenne értelme (ahogy a Battlefield-ben is van). Na meg egyszer már elragadtattam magam és azt mondtam, hogy itt is olyan ostoba gyökér a játékosállomány, mint a WoT-ban...
A múltkor a GF miatt feltettem megint, nagyon élvezetes csatákat mentem, örültem, hogy végre gondolkodó lényekkel játszom együtt... erre most. Jönnek a mixelt csaták és felborul minden. Az emberek gombnyomásra hülyék lettek...
-
Stauffenberg
nagyúr
Én is abbahagytam. Az Air Forces részt már hónapokkal ezelőtt, míg a Ground Forces kemény két hetet élt meg nálam. Játszhatatlan a játék. Az hagyján, hogy bugos, hát legyen, ilyenek a béták, de semmivel sem jobb a helyzet a játékosok agyi kompetenciáját nézve, mint a WoT-ban... sőt a mixed csaták bevetésével csak fokozottan súlyosabb lett, mert túl kevés játékos, túl sok feladatot kell, hogy ellásson, ráadásul túl komplex lett a rendszer ahhoz, hogy az átlagos játékos értse mi zajlik a csatatéren... ennek az eredménye, hogy a csaták vagy halálosan unalmasak, mert senki nem csinál semmit, vagy az esztelen kapkodás miatt pillanatok alatt leforgácsolódik az egyik csapat.
Tegnap már el sem indítottam a WT-t, helyette WoT-ot játszottam és felüdülés volt a jelentősen magasabb átlagos intelligencia hányados... és ezzel nem a WoT-nak akartam bókolni.
-
Stauffenberg
nagyúr
Visszatérek majd akkor mikor érdemes lesz. Nem csak a játékosok agyi kompetenciájával van baj, hanem túlméretes lett a rendszer ennyire kevés játékoshoz. Még teli létszámmal is túl kevés, legalább duplájára, 64 fős csatákra lenne szükség.
Tegyük fel, hogy a játékosok elég intelligensek és jól elosztják egymás között, hogy ki repül és ki harcol a földön, akkor is kevés tank és kevés repülő jut. És akkor arról nem is beszéltünk, hogy a földi egységeken belül is szét kellene osztani a szerepeket: légvédelem, könnyű, közepes, nehéz tankok meg TD-k alapján... az égen ugyan ez: ott is el kellene osztani a játékosokat bombázókra, vadászokra, stb. Mi lesz amikor megjelennek a hajók is? 5 tank, 5 repülő és 5 hajó fog alkotni egy csapatot? Azt is csak optimális esetben... majd amikor mindenki hajóval megy és jut 1-2 tank meg 1-2 repülő a csatatérre, akkor szintén lehet szépen nézni, hogy nem történik semmi érdemleges.
Ez így nem fog menni. Szervezett kláncsatákon, előre elosztva, hogy ki mivel fog foglalkozni még elképzelhető, de random csatában csak és kizárólag a káosz lesz ebből. Pedig én szeretem a komplex játékokat, de ahhoz az kell, hogy eleve ne vonzza magához a casual réteget. A War Thunder fejlesztői is meg akarnak élni valamiből, így nem építhetnek csak a hardcore rétegre.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Jó nagy kihagyás után úgy gondoltam megint teszek egy próbát a játékkal. A játék viszont nem szeretné.
A síkosítón csúszkáló tankok mellett ez volt a másik ami miatt már kétszer töröltem a játékot. Amúgy van valamilyen spéci trükkje, hogy egy hétvégi csúcsidőben 8 percnél azért lényegesen rövidebb várakozási idővel csatába kerülhessek? Üssek neki sámán dobot? Imádkozzak? Vagy mit kell tenni? Árkádba nem akarok menni, mert idegesítőbb, mint a WoT.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amd Fx-4100 (4mag / 4 szál / 3.6GHz)
- LG 27UK650-W 4K LED monitor, IPS gamer monitor, 27", 3840x2160, pivot (álló), HDR, freesync, 16:9
- ASUS ROG MAXIMUS Z690 APEX - garanciás, fullos csomag
- ASUS RT-AX86U AX5700 WiFi 6 gigabit AiMesh OFDMA mobile gaming 2.5G Wan link aggregation
- Dymo letra 109 címkenyomtató, feliratozó + szalagok