Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stanlee

    őstag

    válasz lugosi #12679 üzenetére

    Ha meg aktualis a kerdes, akkor nekem az ephone-nal jo tapasztalataim voltak Mo-n, Nemetorszagban a sipgate-t hasznalom (szerintem oda felesleges lenne regisztralnod). Az e-phone-nal van vmi havidij, ha a szemelyi-lakcimkartya kombot megadod, akkor kapsz meg egy vezetekes szamot is hozza. Anyukam sose panaszkodott a hivasokra, a percdijaik is eleg jok, igaz nem egy dellmont arazas. Ha a hivast felepitette az e-phone, akkor a legtobb esetben nem volt gondo vele, inkabb csak ha parhuzamosan vmi hasznalta a savszelesseget, na akkor akadozott a hivas.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz Guszti #14078 üzenetére

    Ha jol tudom, akkor az Eigene Rufnummer / Anschlusseinstellungen alatt be lehet allitani az ujabb Fritz!OS-ben hogy melyik orszagban van a router (pl. Nemetorszag 00 49) es az elofizeteshez tartozo korzetszamot (06 xxx). Ha azt hasznalod, akkor nincs szukseg kulon 06-os es 00 36-os szabalyra, mert tudja a telefon, hogy a 06 is az orszagon beluli hivasokat jelenti. De ugyanigy tudni fogja, hogy a 00 36 is az orszagon belul van, nem kulfoldi hivasrol van szo. Tehat utana a 06-os szabalyokat eleg beallitani. Amugy teljesen OK az altalad leirt osszes szabaly, csak ketszer annyi munkat jelent mindet beirogatni.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz LámaZ #14180 üzenetére

    A G.711 A-law miert nem jo? A legtobb VoIP szolgaltatonal igaz csak G711 van (tomorites nelkul), iLBC az asztali keszulekekben tobbnyire nincs is benne es a szolgaltatok sem engedik hasznalni. De ha nincs savszel, akkor en a G.711 A-law-t hasznalnam.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz zseko #14223 üzenetére

    En a PCMA-val kezdenem, mivel itt EU-ban az a standard, meg allitolag annak jobb a hangja, mint a PCMU-je.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz #79335424 #14248 üzenetére

    Ja, a Dellmont-nak csak addig vannak jo arai, amig a minoseget ilyen alacsony szinten tudja tartani. Ha Dellmont mogott is megfelelo (szerver es savszelesseg) kapacitas allna, akkor a vezetekes arai egy nagysagrenddel tobbe kerulnenek, a mobil meg legalabb a duplajaba.

    Ha sok a szabadidom, akkor meg szoktam nezni, hogy a Dellmont-os hivasaim melyik telko ceg halozataban levo szerveren keresztul mennek. Volt hogy egy nap az osszes hivas kulonbozo szerveren ment keresztul (foleg holland, angol meg kanadai, indiai). A Sipgate-s meg az 1&1-os VoIP hivasaim van hogy hetekig ugyanarra a szerverre csatlakoznak fel. Szerintem minoseget a Dellmont-tol nem lehet varni. En is fillerbaszo vagyok, csak azt nezem, hogy mit sporoltam meg eddig, a kellemetlensegeket nem szamolom. De meg igy is osszessegeben jobban jottem ki, mintha nem hasznaltam volna a Dellmont-ot.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz instantwater #14252 üzenetére

    Itten ugy van - a Telekomnal -, ha beleegyezel, akkor meghatarozott hardver vasarlasa eseten engedelyezheted a Telekom free wifi-t es kapsz valami kedvezmenyt, mert ugye a delejt te adod. Asszem mas telekomos hotspot-ra ingye csatlakozhatsz. Ugyenezt kezdte most el a Kabeldeutschland (Vodafone) is. Igazabol nekik nem kerul semmibe, de lehet miatta esetleg kuncsaftot szerezni-megtartani.

    UK-ben azert nem egyesulgetnek a BT-vel (FON), mert a UPC anyjanak, a Liberty Global-nak van ugye sajat UK lanya Virgin Media nev alatt. Meg a Vodafone es a Liberty Global akar parosodni, es ha ez sikerul, akkor egy sajat atjarhato halozat jobb eredmenyt hoz nekik (meg tobb elofizetot), minthogy beengedjek a BT-t a joba, a FON halozatba aminek igy egesz Europaban ok adnak a gerincet, nem pedig a BT, indeed. Szerintem.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz setom #14321 üzenetére

    Nem gondoltam, hogy fognak valaszolni. Amugy biztos volt, hogy nem adjak vissza a penzt, de egy probat megert.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz instantwater #14319 üzenetére

    A Linksys-nel olcsobbat nem fogsz talalni. Ha mar veszel, akkor aldozz ra meg 2-3 USD-t, es vegyel inkabb 2 FXS porttal egy ATA gateway-t. Sose tudod, mikor lesz szukseg a masodik telefonra.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz setom #14342 üzenetére

    Ez igy nem igaz, hogy a VoIP megbizhatatlan. A Dellmont VoIP megbizhatatlan. Nekem 1&1 elofizetesem van, VoIP alapu, teljesen rendben van. A nemet Telekom alapbol mar csak VoIP-on ad hangszolgaltatast. Kulon kerni kell az ISDN vagy az analog vonalat. A sipgate.de-s elofizetesem is megbizhato, eddig mindenhonnan tudtam hasznalni, es a nemet szamommal vagyok elerheto. A megbizhatosagot kell megfizetni. A mobil hivas pl. a sipgate-rol Mo-ra 19,9 €cent. Draga. Az ephone is teljesen rendben van. Hasznaltam nagyon hosszu ideig. Annyi, hogy nem 2 Ft-ba kerul a mobil, hanem 30-ba, de teljesen jo!

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz lugosi #14356 üzenetére

    Teljesen igazad van. A VoIP-ra nem ugy kell gondolni, mint elsodlegesen nagyon olcso hivaslehetoseg a hazai mobil halozatba. Ha csak es kizarolag Mo-n belul telefonal az ember tobbnyire mobil iranyba, akkor lebeszelt percek mennyisege alapjan sokszor nem eri meg egy normalis VoIP-pal bajlodni. Sok kulfoldi hivas az, ahol egy normalis VoIP behozza az arat, es/vagy ceges vonalas elofizetes kivaltasa, ahol a kollegaknak nem adnak mobilt jo percdijakkal.

    Az egyik munkahelyemen azert valtottunk az irodaban VoIP-ra, mert sokat telefonaltunk kulfolddel. Persze fonokom orult a telefonszamla csokkenesenek, de nagyon oda kellett figyelni, hogy hazai mobilszamot a VoIP-rol nem hivunk, mert akkor percenkent kb. 10 Ft-tal tobbet fizetunk, mintha a mobilunkat hasznalnank. De ugyanigy forditva is volt, osztrak mobilt nem hivunk magyar mobilrol, mert percenkent valami 120 Ft volt a kulonbseg. Egy 30-40 perces beszelgetes rogton 4000 Ft-ot jelentett. Napi szinten legalabb fejenkent 1-2 ilyen hivas frodult elo, ami persze havi szinten majdnem akkora megtakaritas volt, hogy a titkarnenit lehetett belole fizetni. A magyar hivasokkal nem erte volna meg sose a normalis minosegu VoIP...

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz instantwater #14357 üzenetére

    1&1 csak DSL elofizetes melle ad VoIP-ot. Az internetet toluk veszem, ezert van VoIP elofizetesem is naluk.

    @Siriusb: olvastad az elozo hozzaszolasokat, hogy sokaknak nem megy a Dellmont? A sok felesleges hivas miatt mar lassan megeri nekik a mobilrol telefonalni es a Dellmonttal nem kell hulyeskedniuk. Nekem szemely szerint az elmult 4 honapban a dellmont-os hivasaim kozul csak 2 db volt sikertelen 55 hivasbol, mobil iranyba. A 2 db szar hivasbol az egyik lett volna fontos. Ami azt jelenti, hogy a hivasaim 3,6%-a volt teljesen sikertelen. Ilyen rossz mutatokkal semelyik masik altalam hasznalt VoIP szolgaltato nem rendelkezik. A legtobb SIP trunk reseller meg is irja, hogy ha greyrout-ot veszek toluk, annak a minosege szar lesz. De az a legolcsobb. Valaszthatok egy rossz greyrout-ot olcson, amiben mondjuk a DTMF alapban nem fog mukodni, amit a normal felhasznalo az esetek tobbsegeben nem is hasznal, vagy vehetek premium minoseget is 3-4x annyiert. Persze Te dontod el, hogy az olcso hivasokert cserebe hasznalod a Dellmont-ot, ami majd ha belekerulsz a FUP-ba akkor random modon fog szamlazni, 1-2 dollarert leszamlaz olyan hivasokat amik nem voltak sikeresek, stb. Csak ha az megtortenik, akkor nem szabad miatta felhaborodni. Cegeknek a Dellmont nem alternativa, nekik a dragabb jo VoIP szolgaltatokhoz kell menni. Ami meg mindig olcsobb, mint ha a Telekomnal lenne elofizetesuk.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz Guszti #14361 üzenetére

    Elolvastad, hogy mit irtam a kommentben? Azt, hogy a VoIP megeri, de egy ceges elofizetest ne egy Dellmont klonnal akarjal mar kivaltani. A sok sikertelen hivas utan a fonok 2 het mulva a VoIP-pal egyutt elkuld majd.

    A Fritz!Box meg egy pici irodat tud lekezelni (max 5 DECT kezi keszulek tud regisztralni ra, amibol ketto tud egyszerre hivast inditani, max 1 db analog keszulek es az IP telefonok tudnak beregisztralni ra, es azok kozul is 2 tud egyszerre telefonalni). Ha arra egy db Dellmont elofizetest rateszel, akkor a hivasdijak az FUP miatt mar majdnem olyan dragak lesznek, mintha mondjuk egy normalis szolgaltatot, pl. az ephone-t hasznalnad.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz Siriusb #14367 üzenetére

    En nem tudom, hogy mi a jo neked, neki, en csak azt irtam, hogy voltak itt paran akik jeleztek, hogy a Dellmont atbaszta oket es emiatt ugy erzik, hogy a VoIP egy megbizhatatlan dolog - ami nem igaz, csak tudni kell, mit kapsz a penzedert. Ugyanigy nekem sem volt meg a BC-nel beragadt hivasom, amit kegyesen mondjuk masfel ora utan a Dellmont hajlando volt bontani. Ugyanigy lehet hogy a VoIP hivasokkal azert sincs bajom, mert megfelelo hardware-t hasznalok, nem egy softphone-rol beszelek.

    @Club1 Nem hiszem el, hogy kozepes meretu cegkent 500 hivasotok van, havi 1000 perc beszelgetessel. De ugyanugy nem hiszem el hogy Gusztinak az irodaban napi 10 atlagos hivassal (kb 200 hivas/ho) csak 600 percet telefonalnak el. Nekem privatban van havi szinten kb. 500 perc beszelgetesem, es nem telefonalok csak akkor, ha szukseges. A ceges telefonalasrol nem is beszelek. Napi 50-60 percnyi ceges hivasom volt, a legutolso munkahelyemen en voltam az aki a legkevesebbet telefonalta, ezt szorozd fel kb. 30 alkalmazottal, es rogton min. 30 000 percnyi hivast kapsz. Na azt a mennyiseget egyik Dellmont klonnal se tudnad elintezni. Tudom, en csak otletelek, meg azt se tudom mi fan terem a VoIP...

    Reszemrol ez kezd offtopic-ba atmenni, amirol nem is akarok vitatkozni.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz Palkova #14371 üzenetére

    En 2 kulonbozo helyen hasznalom a Dellmont elofizeteseimet szinten AVM hardweren keresztul. Az egyik egy eleg regi Fritz!Fon 7150, ill egy ujabb Fritz!Box 7362 SL, korabban egy 7190-es volt. Nalam szemely szerint sose volt tulszamlazas, ez lehet annak a kovetkezmenye, hogy a hardware-es megoldasoknak jobb a kompatibilitasa a Dellmont szervereivel es az Asterisk-kel, szerintem inkabb csak szerencse. DE mas forumokon olvastam, hogy szamos Asterisk-hez kotott szamlazasi rendszerben a hibas szamlazas aranya 2-7% kozott mozog. Na most legyen 2% alatt a Dellmont rossz szamlazasa, akkor is tobb ezer hivasrol beszelunk havi szinten. Nem eri meg nekik ezekkel a hivasokkal foglalkozni, mert mi van ha a magyar Jozsi, vagy a cseh Ales egy hibas szamlazas miatt otthagyja oket? Majd jon helyette masik ketto. Mancika meg ezekre a felreszamlazos megkeresesekre kuldi a sablon mailt, hogy naluk minden OK, a hiba az on keszulekebn van. Gondolja itt barki is hogy az Dellmont a sajat Asterisk logjait atdurja Jozsi, Pista miatt? Mi lesz, beperli oket barki is? Inkabb mindenki hagyja a penzet, eluszott, nem baj.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    Egy uj Dellmont klon arosszehasonlito oldal: http://voip-comparison.com/

    Meg csak most kezdte a srac kialakitani az oldalt, szoval naponta valtozhat a konstrukcioja. Az arak naponta egyszer kerulnek aktualizalasra, eurocent-ben van megadva az ar, ez a netto, tehat az amit a Dellmont klon hivatalos arlistajan is lattok. Majdnem az osszes klon benne van.

    Hasznaljatok egeszseggel!

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz n@p@lm #14852 üzenetére

    Milyen hivasiranyba szamlazott? Valami oceania-i orszag (Kelet-Timor) volt?

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz n@p@lm #14859 üzenetére

    Koszi. A hivoszam szerint Eszak-Mariana-Szigetek-et hivtad. A 670-es korzetszam tartozik ide, es a BC arlistaja alapjan tenyleg 50 centbe kerul a percdija.

    Amiatt, hogy USA cimet adtal meg beregisztralaskor, a BC oldalan a szamlazo program a 0-as szam beirasaval azt hiszi, hogy USA-n belul (pontosabban az USA-t is magaba foglalo North American Numbering Plan-on belul) akarsz hivast kezdemenyezni. Ezert a szamlazo program elkezdi az elejen a 0-tol megszabaditott tarcsazott szamot, tehat a 670xxxx-et kikeresni az adatbazisabol, es a hivast oda tovabbitja, ahol a legtobb szamjegy egyezik a hivott szambol balrol jobbra haladva.

    Azt, hogy a fiad tenyleg tudott-e beszelni a masik oldalon valakivel, erdekes lenne a kiszamlazott hivasidok miatt, de azert ne terrorizald szerencsetlent. A relative rovid beszelgetesi ido inkabb arra utal, hogy a BC szamlazo programja sikeresnek erzekelte a hivasfelepitest, de a valosagban tenyleges hivas nem tortent.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz szundybence #14895 üzenetére

    Ne felejtsd el a FVD Fair Use Policy-jat. A free idoszakban maximum 300 perc/7 nap van ingyen. Ha ezt tulleped, akkor a normal percdijat szamoljak fel.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz szundybence #14899 üzenetére

    A legvegen a szovegnek: http://www.freevoipdeal.com/terms_of_use

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz tibor23 #14908 üzenetére

    Habar nem szorosan ide tartozik, az en mobil szolgaltatomnal (Simquadrat) lehet venni havidijas alapon EU27 + Svajc mobil es vezetekes halozat "ingyenes" hivast havi 20 euroert. Annyiert szerintem megeri, ha az ember sokat telefonal kulfoldre is. De ezt csak a mobilon keresztul adjak, furcsa mod ugyanennel a szolgaltatonal a VoIP elofizetesekhez nem lehet ezt az opciot hozzacsatolni.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz McLaca #14955 üzenetére

    Szerintem teljesen mindegy, hogy melyik "SIP" szervert adod meg, mivel a legtobbjuk ugyanarra az ip cimre mutat. pl.: browsercall es voipbuster sip szervere a sip.testvoip.nl cimre mutat (77.72.169.134). A fritz!box-on a sip.browsercalls.com-ot adtam meg. Ennek ellenere szinte minden hivasom mobil iranyba az elmult egy hetben majdnem mindig masik szerveren keresztul zajlott. Tobbnyire holland vagy angol szolgaltatok (tobbnyire nagykereskedok) szerverein keresztul, neha a Finarea sajat szerverein (ugyanabbol az IP tartomanybol), de nem ugy, mint a tobbi VoIP elofizetesem eseteben, hogy 1-2 szerveren megy az osszes hivas. Szerintem annyi van, hogy a tobb nagykereskedotol osszevasaroljak az olcso perceket, aztan attol fuggoen, hogy eppen kinel a legolcsobb a hivasirany (LCR), vagy kinel van eppen szabad percuk, annak a sip szerveren keresztul megy a hivas. Ha a minoseg rossz, az mar inkabb azert van, mert a Finarea utani szerver tulterhelt, vagy az az utan kovetkezo szereverek egyike tulterhelt. Igazabol azt se tudjuk, hogy hany szerveren megy keresztul a hivasuk, mert szerintem egyik sem direct peering a Telenorral vagy a DT-vel (en naluk levo szamokat hivok).

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz instantwater #14968 üzenetére

    Azert irtam, hogy leginkabb holland, angol kereskedok szerverein kot ki a hivas (7 kulonbozo IP cim szamolasa utan abbahagytam). Utana mar nem tudom megnezni, hogy merre vandorol a hivasom, mert azoknak a trunk-jen megy tovabb.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz sipi25 #15072 üzenetére

    Par hete neztem, hogy van Androidos asztali keszulekuk. Ha egy Gigaset uzleti asztali keszulekkel hasonlitom ossze, akkor nem is olyan draga, es jol nez ki az androidos kezelofelulet. Hogy mennyi haszna van, azt mar nem tudom megmondani, mert ha csak telefonalni kell, akkor egy nyomogombos, kis LCD kijelzos telefon is eleg szokott lenni az esetek tobbsegeben... Tovabbitani azzal is lehet egy hivast, meg tobbnyire kihangositani is. A WiFi-s cuccaik viszont tenyleg jok.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    Emlékszik még valaki a VoIPBuster őrületre pár éve? Most 18 euro centért lehet magyar mobilt hívni, az kb. 56 HUF/min., elég durva ára lett...

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz Peter_ #15144 üzenetére

    Az ÁFA-t a lakhely (vagy regisztrációkor megadott kamu lakhely) szerinti mértékben kell megfizetni. Az unión belül már régóta él, hogy kb. 10 m HUF (kb. 40 ezer EUR) értékesítés esetén az adott cégnek a vásárló lakhelye szerinti áfa mértéket kell kiszámláznia, nem a cég székhelye szerinti ország ÁFA mértékét. 2015. január 1 után minden egyes uniós tagországban él ez a szabály, és az egyes országok adóhivatali egymás között fognak elszámolni. Egyébként meg ha nem így tesz az adott cég, akkor jól megbüntetik. Most nem arról beszélünk, hogy eddig ezt a kiskaput sokan (cégek) kihasználták webshopos rendelések esetén.

    Magánszemély esetén ha külföldről vásárolsz, kell ÁFÁ-t fizetni, csak EU-s adószámmal rendelkező cégek esetén nem kell fizetni ÁFÁ-t, ha árumozgás is történik. Nem részletezem, hogy milyen esetben kell külföldi cégnek is ÁFÁ-t fizetnie.

    Az USA egyes államaiban olyan, hogy ÁFA nem létezik, ezért nem kell fizetni, ha kamu USA címet adsz meg.

    A weboldalon megadott percdíjak mindíg ÁFA nélküli árak, a kiszámlázás is a nettó árakkal történik. Tehát csak egyszer fizetsz ÁFÁ-t.

    Remélem tudtam segíteni.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz KToM73 #15163 üzenetére

    Szia!

    Ugyanazon a halozaton belul van mindharom keszulek, vagy harom kulonbozo helyszinen van a harom keszulek? A voip szolgaltato ugyanaz mindharom keszulekre, ha egyazon halozaton belul vannak? Nagyon ugy tunik, hogy port forwarding baj lesz. Ha van lehetoseg, akkor allitsd be a voip szolgaltato stun szerveret a telefonon. A Fritz!box-on segitett hasonlo problema eseten. Ami nekem meg segitett (igaz ott csak bizonyos hivasok eseten nem hallotta a ket fel egymast), az az volt, hogy az automatikus kodek hasznalatot kikapcsoltam, es G711-et allitottam be.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz anadroid #15167 üzenetére

    Eleg erdekes hozzaallas a Telenor reszerol, hogy azt mondja, a nagy telko cegek epitik ki az infrastrukturat amit aztan a VoIP szolgaltatok hasznalnak olcson. Amikor az o rendszerebol kimegy egy hivas, mondjuk egy kulfoldi szamra, akkor mar o is 99%-os valoszinuseggel egy VoIP Trunk-on keresztul juttatja azt el valamelyik carrier-hez. Nem hiszem, hogy a Telenor Magyarorszag egy uvegszalat berel erre a feladatra, maximum savszelesseget es fizet az adatmennyiseg utan, mint barmelyik masik VoIP szolgaltato. Milyen kis alszentek...

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz KToM73 #15173 üzenetére

    OK, javaslom, hogy probalkozz az audio codecek kozul a G722 eltavolitasaval (Telephony/Audio ful lehet), ha csak a G711 a es u-law marad, lehet megoldodik a problemad. Nem mindig jon ossze az automatikus codec kivalasztas keszulek szinten, es akkor is az a problema, hogy nem halljak egymast a ket oldalon. Ez szolgaltato fuggetlen hiba.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz FeRkE #15273 üzenetére

    Szia! Én az ephone-t javasolnám neked. A könyvelés mindíg elfogadta az elektronikusan kiállított számlájukat. Az elszámolás mp alapú. Igaz nem a legolcsóbbak, de vannak olyan hívásirányok, amikben nagyon jók az áraik. Ha üzleti célú hívásokról van szó, akkor kifejezetten őket javasolnám. Nekem eddig nem volt bajom velük.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz lugosi #15304 üzenetére

    Amikor en regisztraltam az ephone-hoz, akkor a foldrajzo vezetekes szamhoz meg kellett nekik kuldenem a lakcimkartya masolatat, hogy tenyleg abban a korzetben (pl. 1-es Bp eseten) lakom. Nem hiszem, hogy enyhitettek volna rajta.

    A 99 Ft/ho/szam mar evek ota levonasara kerul a feltoltott egyenlegbol, biztos van naluk vmi akcio, hogy a regi elofizetoktol nem vonnak, az ujjabbaktol meg igen. Arra hivatkozn(t)ak, hogy a szammezo jobb kihasznaltsaga erdekeben kell fizetni. A 21-es korzetszamert is ugyanannyit kell nekik fizetni, mint a normal foldrjazi telefonszam eseten. Igazabol nem ertem, hogy miert, de nem is kell, ok tudjak, hogy mit csinalnak.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    SIP URI szinten nem csak a dellmont elofizetoket kellene tudni ingyen hivni, habar igaz, hogy sok VoIP ceg ezt nem engedi.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz gorbep #15330 üzenetére

    Ha jól tudom, akkor magánszemélyek árú és szolgáltatás vásárlása esetén a vásárló lakhelye szerinti ország ÁFÁ-ját kell most már kiszámlázni a webes vásárlások alkalmával. A Dellmont esetében ez azt jelenti, hogy a regisztrációkor megadott ország ÁFÁ-ját számlázzák ki. Ha Mo-t adta meg valaki, akkor 27%, ha Németországot, akkor 19%, ha USA címet, akkor államtól függően 0%, vagy valamivel több.

    A cégeknek lehetőségük van minden egyes tagállamba, ahová értékesítenek, az ottani adóhivatallal egyenként felvenni a kapcsolatot és az ÁFÁ-t bevallani. A németek ezt úgy oldják meg, hogy a cégek választhatnak egy egyszerűbb megoldást, amikor is a német NAV felé jelentik, hogy havonta milyen országokba mennyi ÁFÁ-t kellene fizetniük, ezt egy összegben befizetik Németországban, és az itteni adóhivatal számol el a magyarral.

    Írta valaki, hogy mi a helyzet, ha mondjuk Spanyolországban használja a szolgáltatást. Akkor is az számít, hogy a regisztrációkor milyen lakcím lett megadva. Ez nem az a helyzet, mint amikor a lengyel kutyakaját mo-i kiszállítási címmel kérték és spóroltak az ÁFÁ-n. A legtöbb adóhivatal már vélelmezi, hogy a kiszállítási cím vagy átvétel helye szerinti országban történik a termék használata is, tehát az ÁFÁ-t az ottani érték szerint kell megfizetni.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz #79335424 #15333 üzenetére

    A fizetés címét elég nehéz megállapítani, ill. a kártya kibocsátásának országa sem mérvadó (vannak IP címtartományok, amik mondjuk amerikaiak, de Mo-n használják, tehát téves a helymeghatározás). Lehet bonyolítani a rendszert olyan feature-rel, hogy bankkártya kiadás országa szerint kell ÁFÁ-t fizetni, de azzal az olyanok járnának rosszul, mint én, aki külföldön él és sokat vásárol a magyar kártyájával, de Mo-hoz semmi köze.

    Az ITcafe-n van is most friss cikk, hogy a regisztrációs cím megadása szerinti ország ÁFÁ-ja a mérvadó. A felhasználó azzal, hogy magyar lakcíme helyett amerikait ad meg, jogszabályt sért. De ugye adóelkerülésre itt nem adunk tanácsokat. Mindenki saját döntése szerint ad meg lakcímet a regisztráció alkalmával.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz Landsmann #15337 üzenetére

    Igazából nem ismerem ezeket a Sipura/Cisco/Linksys ATA-kat mélyrehatóan, de a következőt javaslom: a sipuranak van egy [syslog programja], lehet hogy az ATA webes felületén is van syslog. Ezzel a programmal meg tudod nézni, hogy amikor ezek a sikertelen hívások történnek, igazából mi zajlik le a háttérben. Ha ez a syslog megvan, akkor lehet még neten keresgélni, hogy mi a baj a hivás esetén. Holnap összerakom a Linksys ATA-m, és megnézem, hogy van-e neki a webes felületen syslog-ja.

    Ha hívod a számot, akkor a kézibeszélőn a telefonszám beírása után, ha a # billentyűt lenyomod, megindul-e a hívás? A két telefon azonos előfizető alatt van, csak két különböző felhasználónévvel és jelszóval? Lehet, hogy nem is hardware-es probléma áll fenn, hanem a Neophone-nal van valami kavarodás, hamár mindenki mással jól működik a dolog (ok, tudom ez nem magyarázza meg, hogy miért volt OK otthon a teszt konfiguráció). Az is lehet, hogy az eltérő verziószámú Netgear router a hibás, és csak az eredeti routert kell frissíteni? Többet nem ötletelek.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz Landsmann #15355 üzenetére

    Remelem sikerul a problemat megoldanod!

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz Landsmann #15357 üzenetére

    A Recordroute-ot vagy a sip szerver vagy az ATA teszi hozza a csomagokhoz. Egyszer lattam hasonlot, az akkor tortent meg, amikor az ATA ele betettem egy routert, amin volt tuzfal is. Ha a router elotti kabelmodemet kikapcsoltam, majd be, az ATA nem tudott beregisztralni, es akkor lettek ilyen bejegyzeseim, amik Recordroute-tal kezdodtek. A routert kicsereltem egy masikra, es nem jelentkezett tobbe a problema. De ez mar olyan regen volt, hogy talan nem is igaz, jo par eve, amikor meg csak gyerekcipoben jart a VoIP, en meg olcso hardware-t hasznaltam.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz #23310336 #15365 üzenetére

    Ha szerinted etikatlan, hasznald a Neophone-t, reenger-t, vagy a dellmont-ot. Piacgazdasagban elunk, szabad a valasztas. En inkabb ugy tennem fel a keredest, hogy a magyar jogszabalyi eloirasokat betartva hogyan tud a Fonio vagy a Reenger ilyen alacsony percdijakkal uzemelni. Mobil iranyba a hivasvegzodtetesi dij 7 Ft/perc (netto), szoval miden egyes percen veszteseget generalnak, ha mindent kifizetnek rendesen. Szoval hogyan tudnak ennyire alacsony percdijakat adni?

    Ha jobban utananezel, akkor latod, hogy a Fonio egy egy emberes garazsceg, 2013-ban az arbevetele 6,64 m Ft volt, szemelyi jellegu raforditasok 142 ezer Ft/ev. Az Ephone eseteben 93,2 m HUF arbevetel melle kifizettek berre 13,1 m Ft-ot. Nem mondom, az sem tul sok, de jobban el tudom kepzelni, hogy ott dolgozik is valaki. A Neophone-t azert nem is emlitem, mert az az Invitelhez tartozik. A percdijakra meg csak annyit tudok mondani, hogy a Neophone magyar mobil iranyba brutto 35 Ft, Epone 30 Ft, ha a kettot osszehasonlitod, akkor latszik, hogy a vegen mindketto arban ugyanott van a tavkozlesi adoval.

    A Reenger a Nordtelekom-hoz tartozik, a percdijaik annyira olcsok, hogy az mar az uzemeltetesi dijaikat sem fedezheti, tehat a normal elofizetokbol keresztfinanszirozzak a percdijaikat. Magyar mobil iranyba a hivasvegzodtetesi dij tobb, mint amit a reenger elker, szoval az sem teljesen tiszta. A Fonio-nak vannak tenyleg a legjobb percdijai, de ha ott is tobb elofizeto lenne, nem tudnak a percdijakat alacsonyan tartani, mert az eroforrasok penzbe kerulnek.

    Mindezt nem rosszindulatbol irom, csak a felhaborodast nem ertem.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz MaCS_70 #15375 üzenetére

    Vegzodtetesi dijat fizetni kell, mert ahhoz, hogy a hivas bejusson barmelyik halozatba, mindig van egy fizikai kapcsolodasi pont. Ezert lathattatok, hogy a vegzodtetesi dij felszamitasra kerult. Mindharom nagy mobilszolgaltato, az osszes vezetekes szolgaltato megmondja, hogy fizikalisan hol lehet hozzajuk csatlakozni, milyen feltetelekkel, mennyiert. Aki csatlakozik hozzajuk, az fizet nekik percenkent, mert maskepp nem megy. Az mas kerdes, hogy a fizikai csatlakozast biztositok aztan hogyan kalkulaljak ki a percdijat es mondjuk egy IP trunk-on keresztul hogyan adja tovabb ezt a csatlakozasi lehetoseget a vasarloinak. Es ezek a vasarlok a kovetkezoknek. Aztan meg valaki a vegen nekunk, felhasznaloknak.

    Ha megnezitek, akkor a Nordtelekom pl. a normla, havi elofizetesi dijat (kb. 1250 Ft) fizeto kuncsaftjainak a magyar vezetekes perceket majdnem haromszoros aron (3 vs 10 Ft) adja tovabb, mint amit a reenger-es vasarlok fizetnek, ugyanez a helyzet a mobil iranyban is (8 vs 24 Ft). Engem pl. havidijas elofizetokent kurvara zavarna, ha a szolgaltatom a havidijat nem fizeto vasarloinak ennyivel olcsobban adna a percdijakat. Jobb helyeken ez pont forditva van.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz Zeki #15406 üzenetére

    Amit irtal IP-t, az mind Finarea tulajdonban van, szoval egykutya, mindegyik Dellmont.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz Guszti #15412 üzenetére

    Sikerult megoldanod, hogy a keszulekek kozotti gigaset-es halozaton belul mukodjenek a hivasok?

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz Magnat #15420 üzenetére

    A Dellmont engedi, hogy egyszerre tobb keszuleken, helyszinen is be legyen allitva egy account es aktiv is legyen. Ennek az az oka, hogy ha ugyanazon accountrol ugyanabban az idoben tobb hivast kezdemenyezel, akkor csak az elso hivasra igazak a nagyon olcso percdijak, a tobbi hivasod dragabban kerul kiszamlazasra.

    A SIP-es szamvaltast nem tudom, hogy hogyan lehetseges, de ahogy latod a belinkelt Gigaset beallitasokon, ott egyszerre beregisztralsz SIP-en ugyanazon account-ot mas szamokkal, amiket elotte engedelyeztel a webes feluleten a Dellmont klonnak. Utana a sip hardware hasznalatakor lehet valasztani, hogy melyik beregisztralt sip accounttal menjen ki a hivas. Pl. a Fritz!box-on az egyes accountok kozul kimeno hivas eseten a *121#, *122#, *123#, stb tudod kivalasztani azt, amelyiken keresztul hivni akarsz.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz Guszti #15422 üzenetére

    Azt hittem neked volt olyan problemad, hogy kulonbozo foldrajzi helyeken voltak gigaset-es keszulekek, es az elso hivasnal nem hallott semmit a hivott fel. Lehet, hogy rosszul emlekszem, mar oregszem.

    A dellmont FUP-ja es ASZF-je nem kozol az egyszerre tobb parhuzamos hivasra konkretumot. Ugyanigy az egyszerre torteno tobbszori SIP-regisztraciot sem reszletezik a szovegben, csak arrol irnak, hogy vannak olyan esetek, amik technikailag a szolgaltatonak rosszak, es akkor irgum burgum, de hogy pontosan mi az es mi tortenik ha ezt megszeged, arrol nem szol mar a rege.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz Landsmann #15453 üzenetére

    Kell egy olyan MVNO aki hajlando a jobb a suru filler mint a ritka forint filiozofiat kovetve bevezetni az arazasat. Az, hogy ez a Digi vagy a Netfone vagy valaki teljesen mas lesz, nem lehet tudni. Aztan johetnek majd az olyan flatfee ajanlatok, amik miatt majd a nagyoknak is lepniuk kell. Lassu folyamat lesz az biztos.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz instantwater #15488 üzenetére

    Mar korabban itt irtam, hogy a magyar jogszabaly szeirnt is a vasarlo felelos azert, hogy a helyes lakcimet adja meg. Tehat ha te azert adsz meg egy fake cimet, hogy az altalad fizetendo altalanos forgalmi adot ne kelljen befizetned, akkor jogszabaly sertest kovetsz el (adot csalsz). Az uj unios rendszer elsodleges celja az, hogy a fizikai aruk eseteben a vasarloik reszere adot optimalizalo cegeket elo tudjak venni. Az uj szabalyozas elott onkentes alapon kellett evi 40000 euro kulfoldi ertekesites felett az adott orszagban egy adoszamot kernie a cegeknek, es az oda szallitott aruk (szolglatatasok) utan az ottani AFA-t kiszamlazniuk es befizetniuk. Na mivel onkentes volt, szinte senki sem tartotta be. A szekhely szerinti orszag adohivatala orult a tobblet AFA bevetelnek, a magyar meg hiaba kereste meg mondjuk a lengyel kutyataposok adohivatalat, azok basztak nekik valaszolni, mert a sajat adobeveteluket csokkentettek volna.

    IP cim meg kartyaszam semmit se er. Nekem magyar dombornyomott kartyam van, azzal foglalom es fizetem a hotelt, autot, repulojegyet, stb. Ha eppen Angliaban vagyok, es a nemet lakcimemhez legkozelebbi autokolcsonzoben foglalok es fizetek, akkor mi alapjan szamoljak el az AFA-t? Mo? UK? DE? Persze hogy DE, mert ott veszem igenybe a szolgaltatast.

    A VoIP eseteben a szolgaltatas igenybevetelenek a helye a kuncsaft altal megadott szamlazasi cim, tehat az AFA-t is annak az orszagnak a szabalyai szerint kell megfizetni.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz instantwater #15490 üzenetére

    Jogos, de ha "PistikeSarkiVoipCege Ltd"-hez bekopognak, akkor tudnia kell a magyar adohivatalnak, hogy van 200 adocsalo magyar, akit elotte tenylegesen beazonositottak, hogy Mo-rol hasznaljak a szolgaltatast. Csakhogy, itt jon kepbe, hogy ha beazonositott a NAV barkit is, hogy Mo-n hasznalja a szolgaltatast, hamis cimre kiallitott szamlaval, akkor mar nem fognak tovabbmenni a "PistikeSarkiVoipCege Ltd"-hez, mert a magyar polgarok adocsalast kovettek el. Beszedik toluk az elmaradt AFA-t es a kulonbozo kamatokat, plusz a buntetesekt, es kesz.

    Ami erdekes lehet, hogy dellmont-nal kopgtathatnak, hogy kerem szepen az elmult egy ev osszes magyarorszagi hivoszamot berogzitett felhasznalo adatait, mert velelmezzuk, hogy AFA-t csalnak. De oszinten, szerinted par szaz Ft miatt elkezdenek vizsgalodni a NAV-nal? :)

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz #79335424 #15491 üzenetére

    A Dellmont es a tobbi voip szolgaltato a legkisebb bajuk, majd ha sok idejuk lesz, akkor ramennek arra is a jogszabaly alkotok, utana meg a felugyeleti szervek, hogy csak kulon ezeket a cegeket vizsgaljak. Itt a lenyeg, hogy az osszes EU-s tagra ervenyes ez a szabaly, ami miatt sok webshopos adooptimalizalast ki lehet kuszobolni, es a nemzeti adohivatalok bevetele no.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz jozsikka #15496 üzenetére

    Szia!

    Csak par kerdes: Most hogyan oldjatok meg a telefonalast? Hany keszulek es hany vonal van, amin beszelhettek? Mennyi keszuleket akartok telepiteni (analog vagy IP)? Meg akarjatok hagyni a meglevo analog telefonokat? IP-s keszulekekre hajlandoak vagytok kolteni? Csak kifele akartok olcso hivasokat kezdemenyzeni? Egyszerre hanyan kellene, hogy tudjatok hivast inditani? Legyenek komfort funkciok a rendszerben? Eleg egy DECT-es kezibeszelo is asztalonkent?

    Lehet, hogy eleg ha vesztek egy Gigaset DECT bazisallomast VoIP funkcioval (C430IP, vagy GIGASET PRO N510 IP, stb.), amire tipustol fuggoen 4-5 kezibeszelot be lehet regisztralni, es a meglevo telefonvonalat is tudjatok hasznalni, a kifele meno hivasokat meg lehet VoIP-ra rakni. Nem kell szerverrel meg egyeb dolgokkal foglalkoznotok. A Gigaset-et ismerok megirjak, hogy egyszerre maximum mennyi hivast lehet inditani (talan 3). Ha az eleg, akkor mar jok vagytok. Szerintem kb. 5-6 alkalmazottig egy Gigaset-es rendszer eleg (feltetelezve, hogy nem akar mindenki egyszerre telefonlani), utana meg nagyon zsebbe kel nyulni, mind hardware, mind a VoIP oldalon, amit Dellmont-os barkacsolassal nem lehet mar megoldani <== ez az en maganvelemenyem, amivel sokan itt nem ertenek egyet.

    Na en ki is szalltam akkor innentol fogva az otletelessel, mert sajnos nincs tul sok szabadidom.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz Crow #15531 üzenetére

    Ahogy mar irtak, nem fog mukodni. Mindig lesznek olyan reszek, ahol nincs normalis lefedettseg. Az, hogy edge-en is elmegy a VoIP, az igaz, mert megfelelo codec mellett nem kell neki nagyobb savszel, mint amit az edge tud biztositani. De ezen felul a hivas minoseget meghatarozza a ping ido (300-400 ms vagy ennel tobb is lehet rossz lefedettsegu helyen), ami ha nagy akkor elbeszeltek egymas mellet. A pocket loss miatt meg robothangja lesz mindket felnek, nagyobb ertek utan meg toredezett a hivas. A harmadik parameter meg a jitter, na ezt nem nezik olyan sokan, pedig ez is befolyasolja a hivas minoseget, nem nagyon, de kabeles neten nekem volt olyan esetem, hogy hiaba volt jo a ping meg a pocket loss, ha a jitter ertek rossz volt, az is akkora kesleltetest jelentett, hogy elvezhetetlen volt a beszelgetes. Videken tobbszor is elofordult (foleg a pusztaban), hogy adatkommunikaciora alkalmatlan volt a mobilnet, de telefonhivast meg lehetett inditani a GSM halozaton.

    Szerintem a Somatom altal leirt modszer a legjobb. Feltoltos sim + adatkartya, a mobil szamod a dellmont-nal megadod, hogy a rendszer azt jelezze ki, es ahol jo az adat lefedettseg, menjen a hivas a dellmont-on keresztul.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz lugosi #15485 üzenetére

    A 3/2011. (IX. 26.) NMHH rendelet alapjan ugy ertelmezem, hogy magyar szolgaltato csak az altala biztositott elofizetoi ponton ervenyes elofizetoi szamot kuldheti ki. Az elofizeto donthet, hogy a szam kijelzesre keruljon-e.

    Nemetorszagban az ottani Budesnetzagentur is hasonloan szabalyoz, mint a magyar hatosag, tehat nemet szolgaltato csak az elofizetoi ponthoz tartozo szamot kuldheti ki.

    USAkiaban a hivoszam valtoztathato, annyi a lenyeg, hogy nem szabad a szammal visszaelni, gondolom ezt az elvet, mint sok minden mast is eleg sokfelekeppen lehet ertelmezni.

    A dellmont ugye luxemburgi ceg, de a szerverek hollandiaban vannak, az anyaceg a perceket meg a vilag minden pontjarol vasarolja, szoval hogy melyik allam jogszabalya ervenyes rajuk, azt nem tudom. Luxemburg eleg kicsi, nem hiszem, hogy annyira reszletesen szabalyozva lenne a hivoszam kuldes intezmenye. A beazonositas szerintem azert kell, hogy vedhessek a segguket, ha megis baj lenne.

    Technikailag meg a szolgaltaton mulik, hogy engedi-e a felhasznalonak, hogy valtoztassa a hivoszamot. Ismerek olyat, amelyiknel ez alapbol tiltva van, de ismerek olyat is, akinel szabadon valtoztathato asterisk-en keresztul.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz lugosi #15574 üzenetére

    Nem csinaltal semmi rosszat. A szam a sajatod, es ha engedik a szolgaltato szekhelye szerinti torvenyek a tetszoleges hivoszam kijelzest, semmi gond. Pont ezert sem mukodik a segelyhivo dellmont-rol, mert tetszoleges szamokat lehet kikuldeni vele.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

Új hozzászólás Aktív témák