Hirdetés
- Silent Hill 2 Remake - Középpontban a PS5-ös kiadás
- SWORD ART ONLINE Fractured Daydream - Elindult a nyílt teszt
- Hosszabb előzetesen a Tomb Raider animációs sorozat
- Jövő év elején jön a most bejelentett Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
- Rövid teaser trailert kapott a Splinter Cell animációs sorozat
-
GAMEPOD.hu
Ez a topic épített vízhűtésekkel foglalkozik, kompakt vízhűtések topikja erre a linkre kattintva érhető el! [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
mackosajt
addikt
válasz #90933760 #12989 üzenetére
óóóó, látom, ahogy csalogat téged a "sötét" oldal a reseratorral!
Nekem hamarosan, ha a meló is engedi, beépül a rendszerbe egy méretes hűtési felület.
Csak ez a reggeltől estig melóban nem kedvez semminek sem.http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz #90933760 #13001 üzenetére
Azt én is figyeltem egy darabig, aztán összejöttek a dolgok, és bőven 20 alatt van a reserator nekem.
Mióta Lara a hozzá kapott utolsó blokkot is elvitte, azóta meg pláne.Az más kérdés, hogy azóta volt alaplap csere, meg vga csere is. Utóbbi vizes blokkal együtt érkezett. Majd meglátom, mit bír a rendszer.
[ Szerkesztve ]
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
Nos, 2-3 hét teszt után már bátran merek írni, hogy a sz@r, és öreg reserator moddolása újabb fázisba lépett.
Mivel nem bírtam várni, így mezei "gardena" utánzatú csatlakozók, valamint egy 3/8-1/2 szűkító segítségével bekerült a rendszerbe egy méretes, Mazda Xedos 9 klímahűtő.
Természetesen alaposan ki volt mosva előtte, illetve mivel a rendszer eleve vegyes (réz Supremacy vs alu reserator), így "alukímélő" fagyálló és desztvíz keveréket használok.Semmilyen kiválás, csócsálás nyom nincs.
A gép nagyon szépen működik.
A víz a rendszerben szépen hűl. A gépből kijövő meleg víz a hűtőbe megy először, így a Reserator tartályba már alaposan lehűlve érkezik.
Gyakorlatilag több órányi játék után sem érezni egy csepp meleget sem a tornyon, csak a hűtő melegszik, de az is csak éppen.Azóta már szereztem be jobb csatlakozókat, csak nincs időm szétszedni a rendszert, meg szépen eligazgatni.
Viszont az asztal és a fal közt nincs útban senkinek, és simán el is fér.A következő lépés a 7970-re rárakni a hozzá kapott fullcover blokkot, és bekötni a rendszerbe.
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
Vízben jártas drága testvérek, a kérdés a következő:
A Reseratorban található Eheim 1001 néha kevésnek bizonyul.
Valszeg maradt 1 pici levegő valahol, és néha, ha nagyon megterhelem a rendszert, órákig, biza restartol egyet a gép, mert valszeg elszáll a hőfok.
Amúgy 3-4 órát is sikerült már tolni BF3-at egyhuzamban. Semmi hőfok gond nincs vele, inkább csak egy rossz pillanatban szaladhat fel a hőfok.
Szóval keresek másik pumpára ötleteket.
Nem kell, hogy 12V-os legyen, mert a Reserator, mint tartály megmaradna. Lehet külső pumpa is (keringető szivattyú), csak a hangtól félek. Szeretném, ha csendes maradna.http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz #90933760 #13352 üzenetére
Egy méretes (2 cm vastag, 40 cm * 60 cm méretekkel büszkélkedő) klíma radiátor van a rendszerben, ami passzívan viszi a gépet a toronnyal.
És igen, sajnos hirtelen megugrások vannak, csak marhára nincs kedvem a 25 kilós gépet forgatni, miközben a radit is lehet forgatni kéne, vagy csak levenni a blokkokat, és forgatni őket, de az meg macera, mert 2 lyukon megy a cső ki-be.
Illetve tuti belassult (ahogy az várható is volt), mert az áramlásjelző is alig mozog.Ha csak böngészünk, megy egész nap, de ha nekiugrok, akkor biza 2-3 órán belül a hőfok tüskék meghaladják a hőfokvédelem határát(mert lassan, de emelkedik a hőfok, hisz 1 venti sincs a radin), és resizik.
Ezzel most nem szarozom le a reszarátort, csak gyenge a kis pumpa, hisz elvitte "vígan" a rendszert, de elkapott a gépszíj, és ha további blokkokat fogok még befűzni (ami nem kizárt), akkor még 1 radi (hasonló mérettel) is lesz, és inkább előre gondolkozom most.
[ Szerkesztve ]
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz DigitXT #13355 üzenetére
Mivel barkácstól sem riadok vissza, ezért gondoltam a külső, keringető szivattyúra, ami mehetne a mostani 230-as drótról is, amit az Eheim kap jelenleg a tartály aljában.
Ezek biztos kellően gyorsan és jól forgatnák a vizet.
Kérdés, mekkora zaj mellett.Viszont ha csendet akarok, akkor D5.
DC LT van pont egy a közelemben. Az mennyit is tud? (keresem, csak hátha valaki fejből vágja)http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
Fűtési keringetőkről tapasztalat?
Zaj/teljesítmény viszonylatban?
A beépítés és a kinézet nem szempont.
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz #90933760 #13371 üzenetére
WILO? Bár ha minden igaz, van kapcsolat Grundfos-hoz is ugyanott.
3 fokozatban gyárilag állítható, legkisebb teljesítményen olyan 1300-at küldenek 2x watt fogyi mellett óránként.
Ha ezt nézzük, akkor nem olyan nagyon vehemens már a tempója és a fogyija.
Hangról meg nem tudok nyilatkozni. Ezért érdekelne.D5-tel az a bajom, hogy drága, meg mindenkinek az van.
DC-LT meg ahogy néztem, tényleg nem egy tempóbajnok, meg videón is elég jó hangja van. Vagy rossz videót néztem.
Jones: Erre emlékeztem, hogy valaki csinált ilyet, csak nem jutott eszembe, hogy te voltál.
A halk az mennyire nevezhető halknak? Hülye kérdés, tudom, de mihez lehetne hasonlítani?[ Szerkesztve ]
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz jones965 #13374 üzenetére
Kazán van, csak nem szabályozható a szivattyú benne. Vagyis én nem tudok róla.
Így az azért megy rendesen.Bár még így sincs olyan hangja, mint a gépnek sok ventivel.
Most hallgattam meg.http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz imibogyo #13376 üzenetére
Hát, ilyen kategóriában már inkább D5.
De inkább a feléért, vagy "Jóárasítva" egy keringető.
Eddig így állok. Az a 10-20 watt nem fog hazavágni. (20 watt esetén, 24/7-ben járatva 175,2 kwh, 8 órában csak 58,4 kwh, ami olyan 2-3e Ft)
Cserébe van benne tartalék.
És most kövezzetek meghttp://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz #90933760 #13695 üzenetére
Itt vagyok ám, nem tűntem el, csak épp vissza kellett szoknom a műszakos munkarendbe.
Szóval alu kímélős fagyálló kell a Resarátorba, és semmi baj nem lesz.
Nekem most meg nagy segítség lenne, ha valaki segítene eldönteni, mivel járnék jobban.
A gyári pumpa ugye kezd kevés lenni, és azt kéne eldöntsem, hogy vegyek-e egy wilo keringetőt, amit a legalacsonyabb fokozaton használnék, vagy vegyek egy DC-LT-t.
Amiken keresztül kellene hajtani a vizet:
- Supremacy
- 2 alaplapi blokk
- FC 7970 blokk
- klíma hűtő
Illetve lehet veszek még egy 360-as radit, hogy csend legyen.Elég a DC-LT, vagy csak maxigázon bírná?
Majdnem 1 árban vannak a szivattyúk, csak a wilo picit bikább, meg 230-as, ami most sem gond a resarátor miatt.
Melyik lehet a hangosabb? Wilo leszabályozva, vagy DC-LT?ui: tudom, ocsójánoskodom.
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz Pista0001 #13701 üzenetére
Az a jó, hogy határozott vagyok.
Most meg találtam helyben grundfos szivattyút, csatlakozokkal, olcsón.
XDhttp://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
Nos, határozottságomnak köszönhetően egy Wilo RS 25/60r lett a győztes, amihez ajándékba kaptam jó pár szerelvényt is, mivel előző életében már szolgálta egy házikó fűtését.
Kipucoltam, összeraktam próbához, szépen muzsikál, és csendben.
Alacsony fordulaton is bőven szállít.
Sajnos egyetlen szép nagy áruházban sincs olyan, hogy 1" -> 1/2" szűkítő, így holnapig pihen a projekt, mert ezt még vennem kell.
A szivattyú bekötéséhez már megvan a tömlővég, ami 1/2"-os.VGA-hoz is megvan.
4 méter csövet is vettem, meg bilincseket. biztos ami biztos.
Holnap elvileg meglesz a másik radi is, és össze is dobom a rendszert.A rendszer a csendről és a "fillérb@szó" megoldásokról fog szólni.
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz #90933760 #13726 üzenetére
Most össze fogom rakni az átlátszó, 230 Ft/m áras csővel.
Ha úgy lesz megint egy kis pénzmag, vagy eladódik a sok venti, ami most még megvan, akkor lehet veszek pár 1/4 -> 1/2 szűkítőt, meg pár 16/2-es 5rétegű csatit, és megcsinálom azzal.http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
Megvan a radi is, vettem szűkítőt is, csatlakozó is került még.
Erre 2,5 órája ülünk a fiammal, az ambulancián, mert majdnem összetörte az ágyat. Na de ez fontosabb, mint a víz osszerakas.http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
No, akkor röviden: Kész!
Kicsit kifejtve:
- qrva sok port szedett össze 2-3 hónap alatt a gép. Majd ha lesz időm, és kedvem, rendesen kitakarítom.
- leengedtem a rendszert a kibővítés előtt, egy lavorba... ezt persze nem vittem biztos helyre, így sikerült a szobát is kitakarítani, mert a bütykölés közben rossz pozícióban guggoltam, és amikor megpróbáltam felállni, megrogyott a lában, majd hogy el ne vágódjak, pont a lavorba sikerült lépnem...
- Egy szimpla, 360-as radit kicsi trükkel simán be tudtam tenni, igaz, a venti csak azért van, hogy a helyén tartsa.
Rádugtam a lapra, de csak éppenhogy megy.- a 7970 FC blokkot érdemes erősen meghúzni, mert különben sz@r lesz a hőfok. Most már ez orvosolva.
- a korábban beszerzett alaplapi blokkokat nem tudtam felhasználni. Nem stimmelnek a lyukak. Majd később csinálok valamit.
- Most így néz ki belül
Jól látjátok, az ott egy 5/4-es cső. Valamikor a szoba teraszként funkcionált, csak be lett építve, és a korábbi tetőszerkezetet tartó cső nem lett kibontva. Ez a szoba sarkában van, most meg kapóra is jött.
Háttérben halványan a Reserator, oldalt alul a klímahűtő.
Tavasszal festünk, a fal majd akkor fog megjavulni.
ui: A kis Eheim pumpát nem tobtam ki a Reserator aljából.
Ő lett a feltöltő szivattyúja a keringetőnek az első induláshoz.
Szépen lassan feltöltötte, majd amikor felül megjelent a Tesco-ban is kapható G12 és ioncserélt víz keverék, elindítottam a Wilo szivattyút. Pillanatok alatt ki volt légtelenítve a rendszer. Nem kellett vacakolni semmivel sem.
Kipróbáltam, hogy legnagyobb teljesítményen is szépen elvan a rendszer, de az esetleges balesetek elkerülése végett jó nekem a legalacsonyabb fordulata.30-40 perc járatás után, miután meggyőződtem, hogy sehol nem folyik, visszadugtam a gépet is a helyére, és utána kezdtem a hőfokokat nézni.
Ami jelentős változás, hogy a proci sokkal hidegebb. Sokkal gyorsabb az áramlás.
Ha a képek nem jelennének meg, szóljatok.
[ Szerkesztve ]
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz #90933760 #13823 üzenetére
Igen, passzívan mennek.
A 360-ast biztosításképp vettem. A klímahűtőn azért 3-4 óra után érezni lehetett a melegedést.
Így van felület bőven.
A terv az lett volna, hogy ipari klíma hőcserélője, de a srácok, akikkel beszéltem róla, végül vagy nem találtak, vagy sz@rtak az egészre.
Jó ez, tanyára, p@rasztnak.Mostantól, ha nagyon bedurvulok, és mondjuk kifingana a keringető (ne tegye, de sose lehet tudni), bármikor veszek bele másikat egy D5 árából, ráadásul már manapság ilyen "A" energiaosztályúakat lehet szinte csak kapni, amik automatikusan leszabályoznak.
És igen Akcok, az egy fűtési keringető.
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
Ahogy az Farkas kolléga írta, így simán szerelheto maradt.
Hely is van, elfér. No meg a cső sem volt drága.
A külső egységek között se centiztem ki. A hosszúból lehet vágni. A rovidet nehéz toldani.http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
Egy kis hőfok infó a tegnapi felmosás után.
Szóval a proci szépen, csendben, és hüvösben végzi a dolgát, mindaddig, amíg a 7970 be nem keményít.
Onnantól lassan, de biztosan elindul a hőfok felfelé.
Az 1 db venti, ami a belső radit tartja a helyén, szépen lassan felpörög, de mivel 14-es, meg jóféle, nem igazán hallani. No meg ki is gumiztam a venti+ház+radi szendvicset. Rezgés se legyen.A klímahűtőn így, 1-2 óra alatt érezni a hőmérsékletet, és a VGA is befigyel 70 fok fölé a végére.
Azért csak van hő, amit el is kell vezetni.
A szivattyú bírja, a csövek is, ha hinni lehet a rájuk írt adatoknak.Szóval jó lesz ez.
Amúgy most ez a sorrend:
Reserator --> Wilo keringető --> CPU --> VGA --> 360-as radi --> Klímahűtő --> reserator
Így a szép hosszú kör végén a "leghidegebb" víz jön vissza.
Amúgy tényleg hosszú a kör, mert az előző alkalommal vett 2 méter, meg a most vásárolt 4 méter cső benne van.http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz Depose #14023 üzenetére
A szimpa 360-as radi befér felülere, a legfelső 5,25-ös helyet elfoglalva, 12-es ventikkel kívülről. Másképp a felső elem nem megy fel a helyére.
Belül meg ahogy vastagodik a radi, vagy feltéve rá ventiket, felé fog lógni a lapnak.
ALulra úgy tudom, 240-es talán befér.Ha nem bent akarod tartani a cuccokat, akkor a képzelet szab határt, meg a hely.
Nekem pl. a fűtési keringető, mint szivattyú tetszik.http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
Ahogy előttem is írták, csak 1-2 oldalt kell olvasni vissza, és máris rátalálsz a hozzászólásaimra ezzel kapcsolatban.
1 hete üzemel a rendszerem.
Volt egy kis csöpögés, belül...
Szerencsére egy apró igazítás megoldotta.
A kifejezetten tömlővégnek gyártott alkatrész, ami bolti, ott volt csepegés a bilincs alól.
Nem vészes. Kb. 1-2 csepp/óra lehetett, mert csak a besűrűsödött g12 csúszóssága volt igazán érezhető, meg a rózsaszín színe látszott a tápom tetején.http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
ez egy Wilo rs 25/60r
Létezik ettől kisebb is, de ez volt "akciós".legkisebb teljesítményen talán 38 wattot eszik, és 1xxx liter/óra a szállítása. Max. valami 3-3,5 köbméter/óra.
Mondjuk ez mind a 1"-os átmérőjű lyukon lenne igaz, ami van rajta.
Nekem 1/4-re be van szűkítve mindkét vége.Mérni szeretném a teljesítményét, főleg az elektromosat, de perpill a fogyasztásmérőt nem tudtam még elkérni.
Szállításra nincs panasz. Nem kellett forgatni semmit sem, hogy légtelenítsek. Kisöpörte a levegőt mindenhonnét.Ha nagyban gondolkodsz, manapság ha teheted, vegyél ilyen "A" osztályosat, ami visszaveszi a teljesítményt ha automatában hagyod, és akkor továbbra is szállítani fog, cserébe nem zabálja az áramot a gyártók szerint.
[ Szerkesztve ]
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
Ez nem automata veszi le, ez papír szerint fogyaszt kb. annyit így, a legkisebb fokozatra állítva, mert igen, van rajta egy kis tekerentyű.
Az újabb típusokban van valami elektronika, ami csökkenti a fogyasztást.A párhuzamosítás meg passz. Most ezt adta ki.
Lehet majd átkötöm egyszer.
Mivel mindkét oldalt be van szűkítve, így annyira nem vészes.
Melóban is, ha egy szivattyú elkezdi leverni a hőkioldót, és nincs más megoldás, akkor egyszerűen beszűkítjük mindkét oldalát addig, amíg az áramfelvétele le nem csökken normális szintre.
Ezért is akarom megmérni a fogyasztását.http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
Nem egészséges, az szent a párásodás.
Írországban azt tudom, hogy Gábor barátomnak nincs gondja a padláson elhelyezett hűtővel. No de ott nincs -10.
Esetleg egy fűtetlen helyiségbe kirakni a lakáson kívül, oda, ahol még éppen nincs fagypont.
Ott még talán nem megy le harmatpont alá, csak nagy hidegekben.Mint mondottam, ha többet áldozol keringetőre, akkor már lehet kapni olyat, ami igen ígéretes fogyasztással bír. Nekem ennyire futotta most.
[ Szerkesztve ]
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
Csak közben már szinte semmi sem igaz.
Volt már azóta lap és VGA is cserélve neki 2x.
Mert ugye ment neki 7970 CF-is, amiből az egyik már nálam duruzsol, most meg 7990 van neki.De szerintem nála a szivattyú problémás lehet, mert a CF esetén elő-elő fordult, hogy kikapcsolt a gép neki. Most ilyen baja nincs. Valszeg belassult az áramlás a sorba kötött cpu - vga - vga vonalon, és a 2. vga mindig lekapcsolt.
Szivattyú terén mire gondolsz?
Az 5 wattra lecsökkentésre? Mert amit linkeltél, azok majdnem mindegyike 23 wattos.[ Szerkesztve ]
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
Lejárt a szerkesztés:
Szóval a blokkon is ki fog csapódni.
Induláskor mindenképp nedves lehet.
Közben lehet nem lesz párás, mert a kinti -10-ből hamar csinál a gép 5-10 fokot.http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
Hogy kiálljak a barkács szakkör mellett, és ne csak a hírös gyártók drága termékeit lehessen dicsőíteni, nem mindegy, milyen járműipari radiátorról beszélünk.
Az utastéri fűtő és hűtő radiátorok általában sűrűn lamellázottak, így azokra jellemző iagzán, hogy nehezen lehet őket szellőztetni.
A motortérben található hűtők (víz/klíma) már jóval ritkábban lamellázottak, pont azért, mert az autógyártók sem hülyék, és ha nem muszáj, nem járatnának egy ventillátort pluszban.
Nekem van a gépben direkt pc-hez szánt 360-as radi, és van a mazda klíma hűtője a motorteréből.
Lamellázottságra kb. egyformák.
Ja, és a klímahűtő legnagyobb előnye nálam, hogy 1/2-es meg 3/8-os csatlakozásai voltak gyárilag, szóval egyszerű volt bekötni.
Hátránya, hogy alu. Viszont a Reseratorom is alu, a blokk és a 360-as radi meg réz.
A fűtési keringető meg öntvény.
G12-t használok ionmentes vízzel. nem színeződik, nem koszolódik a víz, látom a csöveken.hogy a pumpák hőfokához is szóljak, megnyugtatásképp a DDC-s kollégának, nem kell félni nagyon.
Ez a keringető is produkált már olyan hőfokot, hogy a kezemet nem sokáig bírtam rajta tartani, meg is ilyedtem, majd idebent, melóban sikerült olyan szivattyút is tapogatni, ami már sütött. Mégis mennek 24/7-ben.http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
Lehet most nemtetszést fogok kiváltani a kollégából, de hagyd a csudába.
Neki nem tetszik a barkács, mert ő - a leírtak alapján nekem az jön le, hogy - fél és undorodik a dolgoktól, amik ezzel járnak.Beszélgessünk nyugodtan erről az összehasonlítási alapról.
Nézzük, hol is van tévedésben a kolléga:
1. A fűtési keringető mennyibe is kerül, és mennyi egy hasonlóan erős, és hasonlóan halk PC vízhűtésbe gyakran használt ipari melegvíz szivattyú?
Amennyiért én szereztem a keringetőt, még egy fél D5 sem jönne ki belőle, talán egy DC-LT.2. Leválásra váró lerakódások, lyukadás előtt álló cuccok?
Amilyen csoda löttyöket használnak egyesek a kifejezett pc vízhűtéseikben, és amilyen kicsapódásokról, kirakódásokról lehet olvasni néha, szerintem ebben a dologban is sántít a vita. A lyukadást meg egy egyszerű nyomáspróba kimutatja.3. zajos és ronda?
Ha nincs látható helyen, mert nem mindenki gyönyörködni akar a gépben, hanem használni, akkor egyrészt a hang se zavaró, másrészt a kinézet sem.
Viszont hang terén egy MO-RA-t megszégyenítő méretekkel rendelkező radival és egy halk keringetővel nem hiszem, hogy lenne bármilyen probléma.Oké, hogy vízhűtés topik, oké, hogy ha lehet, építsen a paraszt gyári blokkokból, meg gyári radiból, pc pumpával. De ha neki barkácsolni van kedve, legalább tényekkel alátámasztva tessék elküldeni a csába, ne csak a levegőbe lövöldözni vaktölténnyel.
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz BlackPriest #14284 üzenetére
Nem olvastad végig...
Megint csak a támadás?http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
Szivárgás és csöpögés gyári, spéci csatlakozókkal is lehet, mint azt itt 1 oldalon belül írta is egy kolléga.
Persze elhárítható, mint ahogy barkácséknál is.Én tudtam csináltatni is csatlakozókat, meg vettem is pneu boltban.
A csőhöz való csatlakozók/tömlővégek az igazán drágák.Egy szűkítő, ami a keringetőszivíttyúhoz kapott, vagy kb. 900 Ft-ért kapható hollandereket leszűkíti 1"-ról 1/2"-ra, az 400 Ft,
A 1/2" - 1/4" szűkítő meg 200 Ft.Tegyük fel, veszel egy használt D5-öt, amihez kell vegyél csatlakozót, mert mondjuk más méretű amit kaptál hozzá. Ezt a csatlakozót a keringető esetében is meg kell venni, vagyis mindenképp költség.
A D5 nem az olcsóságáról híres.
Egy barkácsszakköri tag 2-3 olcsóbb, de stabilan működő, használt, halk keringetőt tud venni ezért a pénzért, vagy ha szétnéz, még majdnem ugyanennyi újat is, csak apróhirdetésekben kell szétnézni.
Ha ehhez vennie is kell 900 Ft-os hollandert (azért írom ennyinek, mert apróhirdetések közt van aki ennyiért ad a 0 perces keringető mellé hollandereket), még mindig alacsonyabb összegnél tart.Nem egyszerű még így sem a vízhűtés megépítése, ez tény, hisz azért mégis csak vizet viszünk az elektronika közvetlen közelébe, szóval oda kell figyelni, meg inkább legyen bőven átalakító, csatlakozó, viszont ha van hely, ahová el tudja tenni az ember a cuccokat, amiknek nem kell szem előtt lenni, meg még sikerül halkra is építeni, akkor uccu neki.
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz Pista0001 #14308 üzenetére
És itt most tedd hozzá, hogy nem a Samara hűtőjére gondolsz.
Hanem a jó öreg "Zsiguli" és társaira.Amúgy ha jól emléxem a Skoda is réz volt.
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz Pista0001 #14312 üzenetére
Még "anno", mikor a légtelenítőjét kellett javíttatni a 105S-nek, emlékeim szerint rézből volt.
Utána még párszor pedig átépítettem a gépet egyik kasztniból a másikba, de ha pisztolyt tartanak a fejemhez sem ugrik be, hogy minden alkalommal rezes bandát találtam-e, vagy sem?Amúgy a Skodri hűtője katalógusokban található méretek szerint talán nagyobb felülettel feszült a levegőnek.
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz #90933760 #14314 üzenetére
Nincs kéznél sem Zsiguli, sem Skoda radim, csak ez a Xedos 9 klímahűtő, meg a 360-as a gépben.
Utóbbi 2 kb. egyforma sűrűségű lamellázottsággal bír.
Szóval autóban is van jó lamellázottságú hűtő, csak ki kell fogni, meg kell keresni.A linkelt cuccok meg nem mozgatják meg a fantáziámat. Nekem a pénztárcám mozgatta legjobban a fantáziámat, hogy minimális befektetéssel tudjak áttérni a légről a vízre.
Ez sikerült is.http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz Goose02 #14321 üzenetére
De még mennyire!
Ha BF4/BF3 megy a gépen 1-2 órát, biza azért érződik a szoba levegőjén, hogy itt nem csak a központi fűtés tolja a meleget.
Amúgy szobai radi vs. vízhűtés/autó radi felület tekintetében az a lényeges, hogy míg a szobai radi acél, és még ha van rajta lamella, akkor sem túl nagy a felülete, pláne nem a hővezető képessége, addig a másik csoport legalább alu, vagy réz, és sűrűbb lamellák miatt tekintélyes felület is van.
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz #90933760 #14439 üzenetére
Ajjaj!
Látom van baj rendesen! Ihletet kaptál?
Szivattyút nem tudom, mennyiért vetted (remélem ingyen), de ezek képről is elég ramatyok.
A hűtő meg a sűrűbb változat, a nehezen átfújható, ha jól látom?Nézd csak, nekem ennek van a korábbi változata. Kimértem, 39 wattot vesz fel. Tudom, nem egy D5, de erőben üti, hangban meg nagyon baba.
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
És közben mennyi amikor fullon teker a vga?
Mert nekem gyanús a 7970-en lévő FC alphacool blokk. Már eleve az is, hogy igen erősen kellett meghúzni a csavarokat felrakás után, mert fel-fel szökött a hőmérséklet, és lelőtte a gépet védelem gyanánt.
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz SkyS1gn #14458 üzenetére
Már az is megfordult a fejemben, hogy a hozzá kapott kis párnácskák túl vastagok, és nagyon kitámasztják.
De ugye azok nélkül meg nem érintkeznének azok a felületek. Kísérletezni meg nincs kedvem, mert ki tudja, milyen "puha" párnát tudnék venni másikat. Lehet még keményebbet sikerülne, és a helyzet csak romlana.http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
-
mackosajt
addikt
Minőségi Gap Pad-re nincs akkor ötletetek, hogy mit érdemes venni, ha neadj le akarnám cserélni a VGA-n lévő blokkon őket?
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz atomanti19 #14680 üzenetére
B-C energiaosztályú fűtési keringető szivattyú Nekem ez a "fétisem", hisz ilyenem van.
20 alatt már kapható akár. Igaz, jóval erősebb bármelyik akvarisztikai, vagy pc vízpumpánál.
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz DigitXT #14843 üzenetére
Azért az a 9 liter/óra nem olyan nagy különbség, max. %-ban kifejezve (64 - 73)
Ha mondjuk lenne 64 - 160, na az már igen. Amúgy gondolj bele, hogy 60 lph (hogy legyünk angolosak) annyit jelent, hogy percenként 1 liter. Ha a D5 ennyit tud "csak" (azért idézőjelben, mert azért nem kevés dolgon préseli át a lötyit), akkor mi az, amivel igazán ki tudnád használni a blokkodat?
Mellesleg mennyit fogyaszt a D5 csutkára tekerve?
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz DigitXT #14856 üzenetére
Jesszus, te most éjjel kitakarítottad a rendszered?
Amúgy nem semmi, hogy össze szedi a jet plate a koszt.
A 100 feletti áramlás már jobban hangzik a D5 szempontjából. Vagyis így már jobban mutat.
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
mackosajt
addikt
válasz chosa91 #15171 üzenetére
csapvízzel dologra gondolt
De mivel nem 2 napig fogod öblögetni, forró, kemény vízben, gondot nem okoz.
Ha a rendszerbe tennéd a csapvizet, az lenne a baj.http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
Új hozzászólás Aktív témák
● Kompakt vízhűtések topikja erre!
● Olvasd el a Téma összefoglalót!
● Privát üzenetben szakmai kérdéssel ne zavarjátok a tagokat!
● A topik csak épített vizes rendszerekkel foglalkozik!
● A topik kiemelt témájú!
● Vízhűtés offtopik
- Eladó Lian Li GALAHAD II 360 Trinity Performance White
- Lian Li Galahad II Trinity Performance 360, Fehér.
- DeepCool LS520 kisker jótállással
- Sos, keresek kraken x72 hoz power adaptert ,vagy hibás rosszat kompletten is
- 29 hó Garanciával! Thermaltake TH280 V2 ARGB AIO Vízhűtés Dobozában, minden tartozékkal
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen