Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MageRG

    addikt

    válasz kymco #21676 üzenetére

    Tacitus forrása a keresztények, tehát azt írta le, amit ők saját hitükről vallottak.
    Julius Africanus Márknál sokkal később élt.
    Thallus valóban ír nappali sötétségről (Jézusról nem), de más források nem utalnak napfogyatkozásra. Ezért a mai tudósok szerint ezt átvitt értelemben kell érteni (a római megtorlás).
    Persze nem zárható ki, hogy egy nem fennmaradt művében pontosabb leírás volt.

    Plinius forrása szintén a keresztények. Lucianusé szintén. Ezekkel a forrásokkal csak a korai kereszténységről van bizonyítékunk, de a tanítások eredetéről nem.
    A Babilóniai Talmud - ha jól értem - az i.sz. 3. században keletkezett.

    A Bibliáról te magad mondtad, hogy nem történetírás, biográfia. Én meg megmutattam, miért nem tekinthető egy szemtanú leírásának.
    Tényleg Josephus vagy valami hasonló lenne a legjobb forrás, de sajnos nem maradt fenn ilyen.
    A kutatók szerint a kereszténység is egy zsidó szektaként indult, aztán később jóval sikeresebb lett, mert elhagyták a zsidó követelményket (étrend, körülmetélés, stb.).
    Valószínűsítik, hogy ez Pál megtérése körül következett be.

    "Óva intlek attól, hogy megspórold az önálló gondolatokat, és szolgai módon átvedd azt, amit másoknál olvasol."
    Még sem gondolta senki tovább az azonosítást. Jézust a papság is ismerte, ők is azonosítatták volna.
    Ha meg a sötétség volt a gond, akkor miből állt volna fegyvereseknek egy tucat embert letartóztatni? Utólag azonosíthatták volna. Júdás árulása meseszerű.
    Az is fura, hogy Jézust a zsidó bírák ünnepnap előtt ítélték el, amikor tudomásom szerint ez nem volt szokás.

    "What is bravery, without a dash of recklessness!"

Új hozzászólás Aktív témák